Test: Drössiger wyposaża żwirownię w limitowany model specjalny na sezon 2020. Złota ozdoba nie tylko wyróżnia się na tle zwykłych modeli swoim eleganckim wyglądem, ale jest również wyposażona między innymi w dodatki firmy Brooks. Poza tym przekonuje swoimi sprawdzonymi właściwościami i dużą wszechstronnością.
Żwirownia Drössiger Goldstück: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 650b/700c
prześwit opon: 35 mm (700c) / 2,1″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa, widelec
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.790g/1.980g/3.770g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,07 kg
Cena: € 1.899
Uniwersalna aluminiowa rama o eleganckim wyglądzie
Z Gravel Pit Drössiger wkroczył na scenę Gravel w 2018 roku z hukiem. Rower z aluminiową ramą otworzył nowy grunt pod względem ustawienia i wyglądu i zderzył się z nim nie tylko u nas, ale także bardzo dobrze przyjęty przez fanów Gravela. Nic więc dziwnego, że Drössiger wchodzi w sezon 2020 w dużej mierze niezmieniony ze swoim żwirowiskiem. W dużej mierze dlatego, że z limitowaną edycją Goldstück dzieje się naprawdę dużo, przynajmniej wizualnie – ale zostańmy na chwilę przy kluczowych danych technicznych. Rama jest nadal wykonana z aluminium i wyróżnia się z tłumu charakterystycznym kształtem i liniami; elementy takie jak opuszczany tylny trójkąt mają również praktyczne zastosowania: na przykład zmniejsza się uderzanie łańcuchem w terenie.
Pociągi i liny są poprowadzone jak najdalej wewnątrz ramy, a osie szybkozamykacza z przodu iz tyłu są również ładne. Rower szutrowy Drössiger jest wszechstronny, jeśli chodzi o opcje mocowania talerzy, bagażników i toreb. Oczka na błotniki są już niemal standardem, podobnie jak dwa uchwyty na butelki w trójkącie ramy. Żwirownia ma również oczka na spodzie dolnej i górnej rury. Widelec pozwala również na zamocowanie toreb, przedniego bagażnika czy innych uchwytów na butelki - pełne noty!
Dopasowanie do tej wszechstronności to możliwość jazdy na dwóch różnych rozmiarach kół. Rower jest dostarczany z fabryki z kołami 650b i oponami 1,9 ″. Jeśli chcesz, możesz nawet założyć „prawdziwe” opony MTB – opony o szerokości do 2,1″ mieszczą się w ramie i widelcu. Przepustowość nie jest tak hojna, jeśli zamontujesz tradycyjne koła 700c, 35 mm jest tutaj granicą. Niemniej jednak: Ważna opcja, na przykład dla lekkiego drugiego zestawu kół do mniej wymagającego terenu i/lub dużej zawartości asfaltu.
Ale wracając do optyki. Zwykle Drössiger oferuje swoim klientom możliwość samodzielnego decydowania o kolorze ramy i naklejek; Nieco inaczej jest w przypadku limitowanej sztuki złota, ponieważ motocykl bierze swoją nazwę między innymi od unikalnego projektu. Rama jest malowana proszkowo na błyszczący tytanowy kolor i ma czarne i złote naklejki.
Oczywiście, sportowa geometria roweru szutrowego Drössiger również pozostała niezmieniona. Podpory łańcucha, które są bardzo krótkie i mają 410 mm, są uderzające, a rower zawdzięcza im swoje zagięcie w rurze podsiodłowej. To nie jedyny powód, dla którego rower powinien mieć żywy, żywy charakter.
Geometria Drössiger Gravel PIT
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 480 | 500 | 530 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 520 | 538 | 556 | 575 | 594 |
główka ramy (w mm) | 100 | 120 | 140 | 165 | 190 |
tylny trójkąt (w mm) | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
Rozstaw osi (w mm) | 979 | 993 | 1003 | 1023 | 1042 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 363 | 375 | 387 | 398 | 410 |
Stosy (mm) | 512 | 533 | 554 | 578 | 601 |
Pakiet wyposażenia z dobrymi kołami i siodełkiem Brooks
Limitowana Edycja Goldstück żwirowni Drössiger kosztuje prawie 1.900 euro i ma nie tylko kilka cech specjalnych, ale także wyposażenie. Z jednej strony zastosowana grupa przełączania: tutaj wybrano Rival 1 firmy Sram, ale niestety z kasetą 11-42. Kaseta 10-42, która faktycznie należy do tej grupy, nie tylko poprawiłaby zasięg, ale także zepchnęła i tak już dobrą wagę nieco ponad dziesięciu kilogramów do pojedynczych cyfr.
W przeciwnym razie Rival od Sram to dobry wybór - tylna przerzutka jest amortyzowana, STI są ergonomicznie przekonujące. Jeśli chodzi o korby, to wbudowany Practice Works Alba przyjemnie wyróżnia się z tłumu.
Ramki do zdjęć | Drössiger G-SLT 1.0 |
widelec amortyzowany | Drössiger G-CST 1.0 Gravel w całości z włókna węglowego |
wirniki | DT Swiss 483d 650b / DT Swiss 370 |
opona | Panaracer GravelKing SK 27,5 |
przerzutka tylna | Ram rywal 1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram rywal 1 |
korba | Praktyka Works Alba 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Ramowy rywal |
sztyca | Ritchey Comp |
siodło | Brooks Cambium C15 na każdą pogodę |
trzon | Ritchey Comp 4-osiowy |
Lenker | Ritchey Comp ErgoMax |
Naprawdę podobają nam się wbudowane koła w Gravel Pit: Obręcz DT Swiss 483d ma szerokość 22 mm i nie jest zbyt ciężka i jest połączona ze sprawdzonymi piastami 370 za pomocą szprych DT Swiss Factory. To, że zestaw w naszym testowym rowerze, łącznie z tarczami i oponami, waży imponujące 3,77 kg, to także zasługa szerokich opon Graveling SK, które nie są bardzo lekkie, ale powinny oferować ponadprzeciętny komfort i przyczepność.
Kolejną atrakcją kawałka złota są dwa punkty styku z kierowcą: kierownica (taśma) i siodło. Oba pochodzą od tradycyjnego angielskiego producenta Brooks. Cambium C15 na każdą pogodę jest zainstalowany na siodełku, a pasująca guma Cambium Rubber na owijce kierownicy. Ten ostatni obejmuje kierownicę Ritchey Comp ErgoMax, która zastępuje dość specjalny VentureMax, który był nadal montowany w poprzednim modelu.
Let's Gravel: żwirownia Drössiger
W ostatnich latach żwirownia Drossiger zyskała sławę nie tylko wśród koneserów sceny Gravel. Dzięki swojej uderzającej formie i oczywiście pięknym elementom stylistycznym przykuł naszą uwagę jeszcze przed pierwszą jazdą próbną i wzbudził ciekawość, czy ta koncepcja sprawdza się w praktyce i czy osiągi i optyka idą w parze.
Już po kilku minutach jazdy zauważyliśmy komfort jazdy w szczególnie pozytywny sposób. Z jednej strony wynika to z innowacyjnego kształtu rury podsiodłowej, która dzięki swojej krzywiźnie może absorbować uderzenia i nie przenosi każdej wibracji bezpośrednio na kierowcę. Koła 650B z szerokimi oponami Panaracer GravelKing również wchodzą w grę, ponieważ zapewniają dobry komfort jazdy. Opony spisują się dobrze, zapewniają dobrą przyczepność, dobrze się toczą i imponują wszechstronnymi możliwościami.
Ze względu na rozmiar koła, cały system oferuje również udaną mieszankę zwinności i płynności. Tę płynność dodatkowo wzmacnia dość sztywna i prosta rama, która zapewnia wygodną i bezpieczną jazdę, zwłaszcza na szybszych odcinkach po szutrach i asfalcie. Wysokiej jakości aluminiowa rama może również pochwalić się atrakcyjnymi właściwościami przenoszenia mocy i przekształcać moc bezpośrednio w prędkość. W połączeniu z dużą wszechstronnością i wieloma opcjami montażu, powinno to zadowolić także rowerzystów i rowerzystów na długich trasach, ponieważ można pokonać duże odległości.
Ale kiedy robi się trochę nerwowo, żwirownia Drössiger niestety osiąga swoje granice, ponieważ stosunkowo duża masa koła wpływa na całkiem dobrą żywotność roweru, co oznacza, że żwirownia tak naprawdę nie wydostaje się z załamania podczas przyspieszania i zajmuje trochę czasu. Żwirownia Drössiger boryka się również z trudnościami na technicznych odcinkach z wieloma zmianami kierunku.
Udany sprzęt uzupełnia wysokiej jakości model podstawowy firmy Drössiger. Grupa osprzętu Sram Rival działa dobrze i zmienia biegi jak zwykle. Niestety, przydałaby się tu i tam zębatka z 10 zębami na szybszych przejazdach. Atrakcją jest nie tylko piękne wizualnie siodło Brooks, które powinno być dobrze dopasowane i wygodne dla wielu jeźdźców i sprawia, że godziny na żwirowni Drössiger są jeszcze przyjemniejsze. Podsumowując, Gravel Pit to rower szutrowy, który dzięki połączeniu sportowego charakteru i wszechstronnych właściwości oferuje mnóstwo zabawy w prawie każdym terenie.
Jurgena Kiepke mówią
W jakim rozmiarze ramy testowałeś rower - lub jaki rozmiar ramy ma rower na zdjęciu i ile ma wzrostu rowerzysta? Wahać się w moim 180 między rozmiarem M a L. Informacje na ten temat byłyby dobrym przewodnikiem
Dziękuję
Powitanie