Na nadchodzący sezon 2020 Specialized przedstawia nam rower fitness wyspecjalizowany do użytku w terenie: Specialized Sirrus X. Pojedynczy napęd, hamulce tarczowe i terenowe opony dają przybliżoną wskazówkę, ale ten rower pozostawia pewne pole do interpretacji. Przyjrzeliśmy się bliżej Sirrusowi X i zaprezentowaliśmy go tutaj podczas premiery.
Specialized Sirrus X dołącza do swojego siostrzanego modelu, The cirrus, Rozdroża i Turbo Vado w kategorii rowerów fitness. Jednak uwaga skupia się tutaj nie tylko na drodze, ale także poza utwardzonymi ścieżkami, Sirrus powinien dawać kierowcy maksimum pewności. Zakres zastosowania jest szeroki i możemy sobie wyobrazić używanie go jako codziennego kierowcy, równie dobrze jak na szutrowych trasach lub podobnych. Dzięki czterem różnym wariantom modeli przemawia zarówno do zaawansowanych użytkowników, jak i nowicjuszy lub powracających do sportu, ponieważ oprócz wydajności podczas projektowania wiele uwagi poświęcono również bezpieczeństwu i wygodzie.
Seria Specialized Sirrus X - Co łączy wszystkie modele
Modele Sirrus X różnią się znacząco w kilku punktach: czy to ceną, wagą czy tym podobnymi cechami System szoku przyszłości, który jest zarezerwowany dla modeli 4.0 i 5.0. Jednak wszystkie modele od 2.0 do 5.0 mają pewne wspólne cechy, takie jak hydrauliczne hamulce tarczowe, które powinny zapewniać optymalną siłę hamowania i mniejszą konserwację, czy mnogość opcji montażu błotników czy bagażników. Pojedyncza dźwignia zmiany biegów, która jest standardem we wszystkich modelach, oferuje również plus w zakresie konserwacji i intuicyjności. Oprócz większych opon, przetestowane naukowo, ergonomiczne chwyty i siodełka Body Geometry powinny zapewnić wystarczający komfort w modelach Sirrus X. Modele Sirrus X są dostępne w sześciu różnych rozmiarach unisex od XXS do XL.
Specjalistyczny Sirrus X 5.0
Karbonowa rama Fact9 Specialized Sirrus X 5.0 o łącznej masie 9,6 kg powinna zapewnić osiągi absolutnie gotowe do wyścigu, pomimo dość swobodnej geometrii fitness. Najwyższy model z tej serii jako jedyny wyposażony jest w widelec i ramę z włókna węglowego, dzięki czemu jest o cały kilogram lżejszy niż Sirrus X 4.0. Koła przystosowane do montażu bezdętkowego Axis zostały zaprojektowane do współpracy z oponami Pathfinder 38c w celu zmniejszenia liczby przebić i obniżenia ciśnienia w oponach. Ponadto istnieje rewolucyjny Future-Shock 1.5, który radzi sobie z wszelkiego rodzaju dziurami i nierównościami, zapewniając w ten sposób duży wzrost płynności. Dopełnieniem tego pakietu jest szeroka gama przełożeń 1×11 Shimano SLX, które umożliwiają intuicyjną i precyzyjną zmianę przełożeń.
Specjalistyczny Sirrus X 4.0
Widelec z włókna węglowego i rama główna ze stopu aluminium A1SL zapewniają również niską masę całkowitą Specialized Sirrus X 4.0 wynoszącą 10,6 kg. Widelec z włókna węglowego umożliwia znaczną oszczędność masy w porównaniu z porównywalnymi widelcami MTB, a system Future Shock firmy Specialized ma tłumienie 4.0 mm w Sirrus X 20, co ma zapewnić maksymalny komfort i kontrolę w trudnym terenie. Szeroko stopniowane przerzutki 1×10 Shimano Deore zapewniają precyzyjną zmianę przełożeń, nawet w trudnym terenie. Specialized Sirrus X 4.0 jest dostępny w kolorze Storm Grey, Rocket Red i Satin Black Reflective i kosztuje 1.199 euro.
Specjalistyczny Sirrus X 3.0
W Sirrus X 3.0 firma Specialized wykorzystuje wyłącznie aluminium, co skutkuje nieco wyższą całkowitą wagą 11,4 kg, ale także bardzo rozsądną ceną 799 euro. Future-Shock nie był tutaj używany, ale zamiast 38c zastosowano opony Pathfinder 42c, dzięki czemu komfort nie jest zaniedbywany nawet w tańszych rowerach. Mocny, hydrauliczny hamulec tarczowy oraz dwuczęściowa korba powinny zapewnić optymalną skuteczność hamowania i trwałość w wymagającym terenie. Dopełnieniem tego pakietu jest układ 1×9 Micro-Shift Advent z uchwytem na łańcuch, który utrzymuje łańcuch na miejscu nawet w trudnym terenie. Ten wariant modelu jest dostępny w kolorach Black, Storm Grey i Satin Black Reflective.
Specjalistyczny Sirrus X 2.0
Specialized Sirrus X 2.0 to najtańszy model z tej serii i skierowany jest przede wszystkim do początkujących. Na próżno będziesz tu szukać ozdobników, ponieważ w wersji 2.0 wszystko koncentruje się na tym, co najważniejsze. Aluminiowa obudowa o wadze 12,1 kg, pojedynczy napęd i hydrauliczny hamulec tarczowy Tektro oferują wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć przygodę ze światem rowerów fitness. Opony 42c w połączeniu z siodełkiem i kierownicą Body Geometry zapewniają wystarczający komfort, a tym samym tworzą zrównoważony obraz całości.
Schreibe einen Kommentar