Test / Hulajnoga elektryczna: Obecnie nic nie jest bardziej modne niż hulajnoga elektryczna. Małych towarzyszy można kupić w przedziale cenowym od 500 do 2.500 euro. Ale są też przedstawiciele koncepcji wynajmu na każdym rogu ulicy w największych niemieckich miastach. Dogłębnie przetestowaliśmy nowy e-skuter BMW. Co potrafi tania e-skuter o wartości 799 euro z emblematem śmigła?
Hulajnoga elektryczna BMW: pierwsze wrażenie
BMW Micro E-Scooter można szybko rozpakować i skręcić, a mechanizm składania jest również dobrze widoczny. Podłączamy więc naszą hulajnogę do gniazdka, aby w pełni naładować ją dołączoną ładowarką w ciągu zaledwie dwóch i pół godziny.
Za pomocą dźwigni na kierownicy hulajnogę elektryczną BMW można szybko i łatwo złożyć. Kierownica jest po prostu składana i zawieszana za pomocą górnego zaczepu na błotniku tylnego koła. Hulajnogę można również odblokować jednym ruchem nadgarstka. Wystarczy stuknąć stopą w błotnik, a hulajnogę elektryczną BMW można ponownie złożyć.
Mimo tego prostego mechanizmu system trzyma się bardzo dobrze, a transport działa bez ograniczeń.
Hulajnogi elektryczne BMW: radość z jazdy?
Hulajnoga elektryczna BMW ma łącznie cztery tryby jazdy – Passer, Eco, Standard i Sport. Te cztery tryby różnią się ograniczeniem maksymalnej mocy i maksymalnej prędkości. Jedyna wada: zmiana trybów jazdy jest możliwa tylko za pomocą bezpłatnej aplikacji Micro Mobility. Mała jednostka sterująca na kierownicy znacznie ułatwiłaby obsługę.
Tryb jazdy | Moc | Vmax w km/h |
Pasant | 200 | 6 |
Eco | 125 | 14 |
Standard | 160 | 16 |
Sport | 200 | 20 |
Dane dotyczące wydajności początkowo wyglądały bardzo obiecująco. Jednak w całym teście praktycznym nie udało nam się osiągnąć prędkości 20 km/h. Prawdopodobnie konieczne jest do tego niewielkie nachylenie. Różne tryby jazdy mają subtelny wpływ na reakcje, ale przede wszystkim na prędkość, jaką można osiągnąć.
Niestety, pomimo trybu sportowego, zawsze czujesz się trochę ospały i wydaje się, że wciąż jest miejsce na poprawę - ale tak nie jest. Pomimo stosunkowo płaskich ścieżek bez wzniesień i wzniesień, e-hulajnoga BMW nie daje z siebie maksimum. Gdy tylko pojawi się wzniesienie, nawet jeśli jest ono niewielkie, prędkość gwałtownie spada, a wydajność nie jest już wystarczająca. W porównaniu do zwykłych e-hulajnóg wypożyczanych w dużych miastach, tutaj brakuje niezbędnego momentu obrotowego.
Hulajnoga elektryczna BMW: praktyczna na ostatnią milę?
Najważniejszym pytaniem dla osób dojeżdżających do pracy jest prawdopodobnie: czy hulajnoga elektryczna BMW nadaje się na ostatnią milę? Ponieważ droga do biura jest często dłuższa niż myślisz i powinieneś dotrzeć tam ze smakiem. Po złożeniu hulajnoga zmieści się również do każdego bagażnika. Ale i tak zajmuje dużo miejsca, zwłaszcza że uchwytów nie można złożyć ani zdjąć.
Poddaliśmy hulajnogę elektryczną BMW najpowszechniejszym wyzwaniom związanym z dojazdami do pracy. Przybycie wcześnie rano na parking lub przystanek autobusowy w pobliżu siedziby firmy oznaczało kiedyś „przemarsz”. Dzięki nowej koncepcji mobilności e-hulajnogi powinno to należeć do przeszłości.
Hulajnoga elektryczna BMW jest szybko gotowa do jazdy. Rozłóż, włącz i wyłącz. Szczególnie teraz, w porze ciemnej, światło jest bardzo ważne. Przednie i tylne światła skutera są wystarczająco jasne, aby były widoczne. Więcej zwykle nie jest konieczne. Gdy jesteś już w drodze, pojawia się pierwsze wyzwanie – krawężnik. Ze względu na duże 20 cm przednie koło, takie wyboje zwykle nie stanowią realnej przeszkody.Dodatkowo przednie koło jest lekko amortyzowane, co daje plus w komforcie jazdy.
Po dotarciu na teren firmy kołowrót już czeka. Dzięki prostemu mechanizmowi składania hulajnogę elektryczną BMW można szybko złożyć. Możesz również łatwo i wygodnie przejść przez zwykłe kontrole wstępu w pozycji pionowej. Ostatnia mila została opanowana i teraz pojawia się pytanie, gdzie ją umieścić? Zabierz go do biura lub zamknij za pomocą aplikacji. Jeśli hulajnoga elektryczna BMW zostanie zablokowana za pomocą aplikacji, bloki napędowe i hulajnoga są prawie bezużyteczne. Można go tylko ponieść.
Hulajnoga elektryczna BMW: szczegóły techniczne
Kolor: Czarny
Geschwindigkeit: maks. 20 km/godz
Dopuszczalna masa całkowita: 100 kg
Waga: 9.9 kg
Wysokość kierownicy: 108,1 cm
średnica rolki: 20 cm (przednie koło), 12 cm (tylne koło)
akumulator: Akumulator litowo-jonowy 115,2 Wh
dotrzeć: 12 km
czas ładowania: około 2,5 godziny
napęd: 150 W, zintegrowany z tylnym kołem
Odpowiedni wiek: 16 +
Więcej informacji na temat sklep.bmw.de
Schreibe einen Kommentar