Test Pegasus Premio EVO 12 Superlite: Warto poczekać na model 2020 – w nowym Premio Evo 12 Superlite Pegasus prezentuje liczne innowacje funkcjonalne, które mają wyraźnie pozytywny wpływ na charakter lekkiego e-roweru.
Wypatrywanie pod koniec sezonu modeli wycofanych z produkcji to strategia, którą zdecydowanie można polecić oszczędnym e-rowerom – często zmiana modelu nie przynosi aż tylu ulepszeń, poza nowym kolorem i drobnymi zmianami w wyposażeniu . W przypadku Pegasusa Premio Evo 12 Superlite należy jednak przemyśleć to podejście - wersja 2020 oferuje tyle nowości, że ewentualna cena ofertowa starego modelu z trudem może przeważyć.
Dlaczego? Z jednej strony dlatego, że zmiana modelu u producenta kół pokrywa się ze zmianą generacji u dostawcy układu napędowego. Bosch ma swoje średnie silniki przeszedł obszerną rewizję, a Premio Evo jest jednym z pierwszych rowerów elektrycznych, które z niego korzystają. Jednostka stała się lżejsza o cały kilogram i waży teraz niecałe trzy kilogramy; Ponadto wewnętrzne działanie potężnej wersji „Performance Line CX” zostało przeprojektowane w taki sam sposób, jak silnik „Active Plus”: dodatkowy bieg, który pasował do korby i tarczy z 2,5-krotnym przełożeniem, mógł zostać pominięty dzięki zastosowaniu bardziej precyzyjnych czujników; pominięcie stopnia przekładni z jednej strony znacznie zmniejsza tarcie wewnętrzne, ale także straty w napędzie łańcuchowym spowodowane przez mały zębnik napędowy z drugiej strony.
W ten sposób zużycie energii przez silnik jest zmniejszone i możesz teraz poruszać się dość szybko nawet bez wspomagania napędu - a tak powinno często być w przypadku sportowego roweru, takiego jak Premio Evo Superlite. Zoptymalizowany pod względem masy rower trekkingowy można rozpędzić do 25 km/h i więcej w ciągu kilku sekund dzięki silnikowi o wysokim momencie obrotowym, a następnie lekko toczyć się po wysokiej jakości oponach sportowych Schwalbe.
Ciasno rozmieszczona 2020-biegowa kaseta umożliwia również utrzymanie stałej, wysokiej prędkości, co jest drugą ważną innowacją w roku modelowym 1. Zaawansowana technologicznie zębatka oferuje zarówno łatwe biegi górskie, jak i szybkie biegi oraz wszystko pomiędzy — nic dziwnego, że prawie żaden współczesny rower górski nie oferuje nic innego niż „12×XNUMX”.
Pegasus dostosował również widelec swojego topowego modelu do standardów motocykli terenowych: szybkozamykacz ustąpił miejsca osi przelotowej, co zapewnia optymalne ustawienie tarczy hamulcowej i zwiększa sztywność widelca. Poprawia to precyzję kierowania i reakcję zawieszenia, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Wspomniana rewizja silnika sprawiła, że stał się on nie tylko lżejszy, ale także mniejszy: redukcja objętości o prawie 50% daje producentom kół zupełnie nowe możliwości, które Pegasus dobrze wykorzystał. Rama Premio Evo wygląda na smuklejszą i bardziej harmonijną; Osłona łańcucha i tarcza ochronna teraz prawie całkowicie zakrywają silnik. Podobnie jak we wszystkich modelach Evo, akumulator jest zintegrowany z dolną rurą; Jednak w trakcie liftingu inżynierowie przesunęli gniazdo ładowania do góry. Znajduje się teraz obok zamka akumulatora pod plastikową klapką - łatwiej dostępny, a przez to dużo bardziej przyjazny dla użytkownika.
Teraz jeszcze kilka zabiegów kosmetycznych i Pegasus Premio Evo 12 Superlite jest gotowy: czuły kabel wyświetlacza napędu jest teraz poprowadzony wewnątrz mostka kierownicy, a także określono nowy bagażnik: dzięki nachylonym sekcjom bocznym wygląda o wiele bardziej eleganckie, boczne sakwy można jeszcze lepiej zapiąć.
Potencjalnym nabywcom Premio Evo powinno się to spodobać - w końcu to rower przeznaczony do turystyki i codziennego użytku, a rowerzyści turystyczni i osoby dojeżdżające do pracy zwykle podróżują z sakwami. Wraz ze wszystkimi dużymi i małymi innowacjami, które kryją się za liczbą „12”, jest to dobry powód, aby oszczędzić sobie polowania na okazje późnym latem.
Heriberta Lembergera mówią
Bardzo dobry opis Pegasusa Premio Evo 12 Superlite. Jednak wydaje się, że w 10 roku pojawi się ENOVO EVO 2020 z ramą z włókna węglowego, który ma tę zaletę, że waży mniej niż 20 kilogramów.
Eckharda Gaisera mówią
ile waży nowy Pegasus evo 12 superlite z nowym silnikiem 75 Nm i baterią 625 W? Nie widziałem nigdzie podanej wagi.
Markusa Lüschera mówią
Bardzo fajny raport, dla mnie wyraźna rekomendacja zakupu. Ale czy jest gdzieś sprzedawca, u którego mogę kupić ten rower?
Gdzie można kupić ten rower?