Test: Conway GRV 1200 Carbon jest wyposażony w zmienioną ramę z włókna węglowego i został zaprojektowany, aby wypełnić lukę między rowerem szutrowym a rowerem przełajowym. Czy kanciasta nowa kreacja zadowoli zarówno sportowców, jak i rowerzystów turystycznych? Poniższy test pokazuje, czy to się powiodło.
Conway, marka północnoniemieckiej firmy Hermann Hartje KG, znacznie zmodernizowała swój wygląd i oferuje również ekscytujące motocykle w egzotycznych segmentach rynku. GRV 1200 Carbon to topowy model z serii Gravel/Cyclocross i kosztuje 2.999,95 euro. Zmieniona rama jest bardzo niezależna dzięki kanciastym kształtom i przekonuje dbałością o szczegóły. Jedną z jego atrakcji jest zdejmowany „Fender Bridge”, który upraszcza montaż tylnego błotnika, ale można go również pominąć w interesie większej swobody opon - cecha, która umożliwia zarówno jazdę na rowerze, jak i wyścigi crossowe. Kształt ramy nie tylko wydaje się bardzo elegancki, ale zawiera również pewne udoskonalenia, takie jak trójkąt górnej rury. Ułatwia to noszenie na nieprzejezdnych przejściach dzięki lepszej ergonomii ramion.
Kable poprowadzone wewnętrznie są dziś standardem; Rzadko jednak zdarza się właściwe wprowadzenie do kadru. GRV 1200 Carbon oferuje przykręcane odciążenie, które wygląda bardzo cennie i utrzymuje kable na miejscu.
Conway GRV 1200 Carbon – cechy
Prosto pomalowana rama została uzupełniona o SRAM Force, którego przełożenie 1×11 łączy 40 zębów z przodu z kasetą 11-42 PG1130. Ta solidna konfiguracja jest w swoim żywiole na trudnych trasach terenowych, ale podczas biegów przełajowych możesz oczywiście obejść się bez jednego lub dwóch biegów górskich. Jak to jest typowe dla SRAM, procesy zmiany biegów są wyraźne, hamulce szybkie, ale ogólnie łatwe do kontrolowania. Moment obrotowy kierowcy jest przenoszony na ziemię przez ER1600 od DT Swiss, który ze swoimi obręczami o głębokości 32 mm nie jest do końca super lekki, ale dzięki szerokości wewnętrznej 20 mm jest optymalnie dopasowany do szerszych opon. Koła są montowane z osiami przelotowymi 12 mm, jak to zwykle bywa dzisiaj.
Tworząc G-One Speed firmy Schwalbe, Conway polega na prawdopodobnie najpopularniejszej obecnie oponie Gravel, przy czym tutaj zastosowano jej szybką wersję. Opona o szerokości 35 mm sprawia wrażenie wyjątkowo niskich oporów toczenia i zapewnia doskonałe tłumienie, ale dzięki smukłemu profilowi szybko osiąga swoje granice w terenie. Na kokpicie FSA, który składa się z kierownicy „Adventure Compact” i mostka Energy, rzucają się w oczy mocno wygięte końcówki zauszników, które mają zapewniać większą kontrolę w trudnym terenie. Ze względu na typowy dla Gravel wysoki przód ten kokpit zachęca do dłuższych przejażdżek z dolnym łącznikiem.
Ramki do zdjęć | Węgiel żwirowy CONWAY |
widelec amortyzowany | CARBON DU, pełny karbon |
wirniki | Splajny DT SWISS GR1600 |
opona | SCHWALBE G-One wszechstronny |
przerzutka tylna | SRAM siła 1 |
dźwignia zmiany biegów | SRAM siła 1 |
korba | SRAM siła 1 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SRAM siła 1 |
sztyca | Patent firmy CONWAY |
siodło | CONWAY 1489 Superlekki sportowy |
trzon | FSA Energia |
Lenker | Kompaktowy żwir FSA Adventure |
Conway GRV 1200 Carbon – wrażenia z jazdy
Już po kilku kilometrach staje się jasne, że Conway ma wszystko, czego potrzeba, aby być wszechstronnym. Z wyprostowaną pozycją siedzącą możesz sobie wyobrazić rower na dłuższych trasach; dzięki szybkim oponom można go jak najszybciej przemieszczać po asfalcie. 35-tki na pewno zapewniają komfort, ale sama rama jest bardzo sztywna, co korzystnie wpływa na przenoszenie mocy. Z szerszymi, bardziej wyprofilowanymi oponami rower sprawdzi się również w terenie - odpowiednia kaseta jest już dostępna.
Oczywiście specjaliści mogą również zarzucić temu rowerowi, że nie jest on precyzyjnie dopasowany do swojego przeznaczenia. Ale kto ein Jeśli szukasz roweru, którym można jeździć w różnych obszarach z niewielkimi zmianami (takimi jak drugi komplet kół), nowy Conway jest dobrym wyborem.
Schreibe einen Kommentar