Nowości produktowe / Gravel: Dzięki BMC Urs nowy rower szutrowy ujrzał światło dzienne. Ten karbonowy speedster wydaje się uszczęśliwiać wielu kierowców swoim uniwersalnym sportowym podejściem, ale szczególnie dobrze radzi sobie poza utartymi szlakami dzięki licznym sprytnym funkcjom zapewniającym zabawę w terenie.
Urs! Trzy litery, które razem dają nie tylko szwajcarskie imię (już nie tak popularne…), ale w przypadku nowych rowerów BMC Gravelbike także skrót od Nieograniczony są – po angielsku: nieograniczone. Nazewnictwo nowego potomka BMC również bezpośrednio wskazuje, dokąd zmierza podróż - Urs jest wszechstronny, jak zapisano w książkach i ma wypełnić lukę między szosą, przełajem, szutrem i MTB w sposób, którego być może nie innym motocyklom udało się wcześniej.
Najpierw najważniejsze dane techniczne nowego BMC Ursa: Wszystkie cztery warianty wyposażenia oparte są na tej samej karbonowej ramie, która w rozmiarze M powinna ważyć szczupłe 1.050 g, a która z tyłu wykorzystuje technologię Micro Travel znaną już z hardtaili szwajcarska firma. W skrócie: elastomer pomiędzy wspornikami siodełka a ramą główną zapewnia ok. 10mm skoku sprężyny, co powinno chronić pośladki i nogi jeźdźca na kiepskiej nawierzchni. Wszystkie modele są fabrycznie wyposażone w opony 42c o szerokości 700 mm; jeśli chcesz, możesz również założyć opony 28 mm na 45″, a także jest miejsce na koła 650b – tutaj nawet z oponami 47. Duży prześwit na opony pokazuje: BMC Urs jest gotowy na teren. Podejście to podkreśla również możliwość zamontowania regulowanej sztycy (27,2 mm). Jako specjalną gratkę podczas projektowania zadbano o to, aby dolna rura zapewniała wystarczająco dużo miejsca na amortyzowany widelec Fox AX 40 mm Gravel. Jednak Fox Forke nie jest częścią fabrycznych wariantów wyposażenia.
Tak więc nowy Urs nadaje się do użytku w terenie – ale szutrowy speedster powinien być również wyposażony do sportowego życia codziennego. W tym celu z przodu iz tyłu zamocowano (dobrze ukryte) punkty mocowania bagażników i błotników. Widelec jest nawet wyposażony w wewnętrzne prowadzenie kabla dynama w piaście. Aby fani bikepackingu również mogli cieszyć się nowym rowerem szutrowym BMC, jest on wyposażony w trzy uchwyty na butelki i punkty mocowania toreb na górnej rurze. Dzięki tym cechom Urs powinien uszczęśliwić (prawie) wszystkich Gravelerów - tylko przyjaciele przedniej przerzutki patrzą w błoto: na ramie można jeździć tylko z jedną zębatką.
Geometria BMC Urs
Podczas gdy geometria jest często zaniedbywana, jeśli chodzi o rowery szutrowe, w przypadku nowego BMC warto przyjrzeć się bliżej liczbom i myśleniu, które za nimi stoją. Sam BMC mówi o geometrii Gravel+, która powinna zapewnić motocyklowi żywe prowadzenie i dużą kontrolę, zwłaszcza w terenie. Tutaj zainspirowali się obecnym trendem MTB i nie tylko dali Ursowi dość luźny kąt skrętu 70°, ale także duży zasięg. Pozwala to na zamontowanie krótkich mostków (55mm w S i M, 70mm w L i XL), które wyraźnie poprawiają prowadzenie na wyboistych trasach.
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 431 | 459 | 492 | 527 |
Pozioma rura górna (w mm) | 557 | 578 | 591 | 612 |
główka ramy (w mm) | 113 | 146 | 172 | 207 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1041 | 1064 | 1081 | 1105 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 70 | 70 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 403 | 415 | 419 | 429 |
Stosy (mm) | 538 | 569 | 603 | 641 |
BMC Urs: modele i poziomy wyposażenia
Wspólną cechą wszystkich czterech wariantów wyposażenia jest rama - poza kolorem zastosowano tu dokładnie taką samą, wysokiej jakości podstawę - to samo dotyczy karbonowego widelca. BMC zawsze używa również słupka z włókna węglowego w kształcie litery D. W kokpicie trzy wysokiej jakości warianty zdobywają punkty dzięki zintegrowanemu mostkowi ICS, który prowadzi wszystkie kable i linie wewnątrz i który fani BMC powinni już znać z Teammachine. Pod względem ceny Urs zaczyna się od uczciwych 3.000 euro za model podstawowy z grupą Apex 1 i kołami DT Swiss.
BMC Urs ONE
grupa wektorów: Sram XX1 Orzeł AXS
Hamulec: Sram Red HRD
wirniki: DT Swiss GRC 1400 Wielowypust db 42
BMC Urs DWA
grupa wektorów: Shimano GRXDi2
Hamulec: Shimano GRX RX 815
wirniki: DT Swiss GR 1600 Wielowypust db 25
BMC Urs CZTERY
grupa wektorów: Ram wierzchołek 1
Hamulec: Sram Apex HRD
wirniki: DT Swiss C1850 Splajn db 23
Schreibe einen Kommentar