Test / Gravel: Wraz z Bergamont E-Grandurance, producent z St. Pauli prezentuje swój pierwszy e-gravel i jednocześnie pierwszy rower z lekkim napędem Fazua. Jak sama nazwa wskazuje, podstawą jest dobrze znany Grandurance, po którym e-rower dziedziczy swoją wszechstronność i świetny wygląd. Mogliśmy już przetestować motocykl w ramach obozu prasowego.
Bergamont E-Grandurance: Znana baza z napędem Fazua
Bergamont Grandurance powinien być dobrze znany fanom Gravel w tym kraju. Rower szutrowy jest teraz w trzecim sezonie w tym roku i jest historią sukcesu. Jako jeden z pierwszych dużych producentów, Bergamont dostrzegł, jak wszechstronny jest rower szutrowy, i stworzył platformę z Grandurance, która służy właśnie tej wszechstronności. Od szybkiego szutrowego ścigacza po sportowego tourera, a nawet rower do dojazdów do pracy. Dzięki sprytnie zaprojektowanej ramie, którą opcjonalnie można wyposażyć w błotniki i oświetlenie, rower St. Pauli znalazł wielu fanów.
rowery wyścigowe: Test: Bergamont Grandurance 6 – stylowy wszechstronny
Test: Bergamont Grandurance, producent z St. Pauli zaprezentował dwa lata temu wszechstronny rower szutrowy - jeszcze zanim ten typ trafił na pierwsze strony gazet w tym kraju. Test pokazuje, że wszechstronny motocykl wciąż wie, jak stawić czoła konkurencji. Bergamont Grandurance 6: fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c […]
Biorąc pod uwagę ten sukces, nie jest zaskakujące, że podstawowe składniki E-Grandurance prawie się nie zmieniły. Mówiąc prościej, nowy e-gravel firmy Bergamont to dobrze znany aluminiowy Grandurance, ale teraz z silnikiem Fazua i akumulatorem w dolnej rurze. Jeśli chodzi o design, sprawdzona koncepcja została zachowana i opiera się na trzeźwej ramie i kolorowym, niemal krzykliwym widelcu. Kalkulacja zdecydowanie się sprawdza, a kompaktowy silnik pozwala na uzyskanie smukłej sylwetki; na pierwszy rzut oka E-Grandurance trudno odróżnić od niezmotoryzowanego odpowiednika.
Geometria Bergamont E-Grandurance
49 | 53 | 55 | 57 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 475 | 510 | 535 | 555 | 585 |
Pozioma rura górna (w mm) | 530 | 545 | 560 | 575 | 590 |
główka ramy (w mm) | 115 | 135 | 160 | 180 | 200 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1029 | 1046 | 1042 | 1058 | 1074 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 71 | 71 | 71 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 385 | 395 | 391 | 401 | 411 |
Stosy (mm) | 542 | 560 | 588 | 607 | 626 |
Bergamont E-Grandurance: modele i ceny
Nowy rower e-gravel Bergamont będzie dostępny w dwóch wersjach, które różnią się nie tylko zastosowanymi komponentami, ale także ich orientacją. Podczas gdy testowany przez nas E-Grandurance Elite to w pełni sportowy rower szutrowy, E-Grandurance RD Expert jest bardziej przystosowany do codziennego użytku. Z zamontowanymi na stałe błotnikami, oświetleniem LED i bagażnikiem, powinien być doskonałym środkiem transportu do miasta i na wieś.
Bergamont E Grandurance Elite
Widelec: Wspaniałość Carbon II
Okrążenie: Shimano GRX
hamulce: Shimano BR-RX400
wirniki: DT Swiss GR1600
Błotniki: -
oświetlenie: -
Waga: 15,2kg
Cena: € 3.999
Bergamont E-Grandurance RD Expert
Widelec: Wspaniałe aluminium
Okrążenie: Shimano GRX
hamulce: Shimano BR-RX400
wirniki: BGM Allroad
Błotniki: Racktime Wingee
oświetlenie: B&M IQ-XS / Herrmans H-Trace Mini
Waga: 17,5kg
Cena: € 3.799
Bergamont E-Grandurance: pierwsze wrażenia z jazdy
W ramach obozu prasowego w idyllicznej zachodniej Szwajcarii, niedaleko francuskiej granicy, miałem okazję przetestować nową E-Grandurance na krótkiej, ale ostrej szutrowej pętli. Gdy tylko wyruszyliśmy, czekała nas pierwsza niewyobrażalna próba wytrzymałości; ponieważ spóźniłem się na odlot grupy o kilka minut, musiałem dogonić współpasażerów bezpośrednio w korku w godzinach szczytu. E-Graveller prezentuje się tutaj dobrze. Łatwo toczące się opony nie są zbyt szerokie i dają się naprawdę dobrze rozpędzić nawet na asfalcie. Dość lekkie koła zrobią resztę, że E-Grandurance chce iść do przodu od samego początku. Napęd Fazua ma dla mnie przerwę na starcie, bo tak naprawdę cały czas jadę z prędkością ponad 25km/h - ale to nie ma znaczenia, rower toczy się naprawdę dobrze nawet poza limitem i nie wydaje się ospały przy Wszystko.
Po tym, jak w końcu znalazłem swoją grupę, właściwy test mógł się rozpocząć. Łatwo było pokonać kilka krótszych szutrowych podjazdów. Nadarzyła się okazja do przetestowania silnika i jego charakterystyki. Bergamont nie ma panelu sterowania na kierownicy, a poziom podparcia wybiera się za pomocą nowego panelu sterowania na górnej rurze. Działa całkiem dobrze i otrzymujesz czysty kokpit bez nieporęcznych pilotów i niepotrzebnego plątaniny kabli. Ale wracając do silnika: chociaż E-Grandurance jedzie do przodu bez pomocy, robi to dużą różnicę, gdy tylko włączysz silnik.
Cichy, ale bynajmniej nie nieprzyjemny warkot towarzyszy podekscytowanemu chrzęstowi opon Schwalbe na drobnym żwirze. Byłem głównie na najniższym poziomie wsparcia - z jednej strony wrażenia z jazdy były dla mnie najbardziej naturalne, z drugiej strony skok na dwa wyższe poziomy i tak uważam za dość mały. Nawiasem mówiąc, kolorowe diody LED na panelu sterowania informują o poziomie podparcia silnika. Mówiąc o panelu sterowania: wielokrotnie miałem problem podczas jazdy, że poziom wspomagania wydawał się być regulowany magicznie lub silnik był całkowicie wyłączony. Po bliższym przyjrzeniu się zauważyłem, że prawdopodobnie była to zasługa niezwykle czułego dotykowego panelu sterującego. Wystarczyło lekkie dotknięcie uda lub szortów i wejście zostało zarejestrowane. Jednak po konsultacji z Fazuą trwają obecnie prace nad odpowiednim poziomem czułości.
Shimano GRX wykonuje bardzo dyskretną pracę. Zmiany biegów są szybkie i dość ostre - właściwie dość nietypowe dla Shimano, ale to mój gust. Ogólne prowadzenie jest przyjemne, a geometria jest wyważona. Nie ma wątpliwości: jeśli pochodzisz z roweru wyścigowego, będziesz musiał się do tego trochę przyzwyczaić, ponieważ pozycja siedząca jest stosunkowo wyprostowana; jednak E-Grandurance doskonale sprawdza się również jako długodystansowy rower turystyczny lub rower do codziennego użytku.
Nasze małe okrążenie testowe zabrało nas również na jeden lub drugi szlak; Nie jest już tajemnicą, że na rowerze szutrowym na pewno można się tu dobrze pobawić. W ograniczonym stopniu dotyczy to również E-Grandurance – wynika to jednak z faktu, że rama i widelec zdecydowanie przekazują uderzenia z korzeni na rowerzystę. Z drugiej strony wyposażenie i geometria są w pełni przystosowane do użytku w terenie, więc e-gravel Bergamont daje również dużo frajdy na szlaku - o ile nie jest zbyt wyboisty.
Schreibe einen Kommentar