Nowości produktowe / E-Performance / Cargobike: W zeszłym tygodniu zostaliśmy zaproszeni do Bergamont, aby przyjrzeć się nowym modelom na nadchodzący rok. W centrum uwagi znajdą się dwa zupełnie nowe motocykle e-cargo, E-Cargoville LJ70 i E-Cargoville Bakery.
Bergamont E-Cargoville LJ 70
Ponad dwa lata rozwoju poświęcono pierwszemu rowerowi cargo Bergamont: E-Cargoville LJ 70 (LJ = Long John, oznacza konstrukcję jednośladową z przestrzenią ładunkową z przodu) stał się rowerem towarowym, który został dobrze przemyślany od A do Z, jest technicznie aktualny i posiada wiele funkcji, które powinny znacznie ułatwić codzienne życie. Najpierw twarde fakty techniczne: ciężki rower o wadze ok. 45 kg jest napędzany przez nowy Bosch CargoLine Silnik zasilany akumulatorem 625Wh. Opcjonalnie można również dołączyć dodatkowy akumulator 500Wh, dzięki czemu całkowita pojemność wzrasta wtedy do 1125Wh, co powinno wystarczyć na cały dzień transportu nawet przy dużym obciążeniu. Na początku sprzedaży Bergamont E-Cargoville LJ 70 będzie dostępny tylko w jednym wariancie wyposażenia, który oprócz bezstopniowej piasty ładunkowej Enviolo jest również wyposażony w hamulce tarczowe Magura i oświetlenie LED firm Busch i Müller za 5.399 euro .
Jeśli jednak zredukujesz E-Cargoville LJ 70 do danych technicznych, nie oddasz motocyklowi sprawiedliwości. Jego podejście i podstawowa konstrukcja jest dobrze znana i sprawdzona: jednoślad, z kołami 26″ z tyłu i 20″ z przodu, drążkiem kierowniczym zamontowanym na sztywnym widelcu i drewnianą platformą ładunkową. Jednak po bliższym przyjrzeniu się przyjaciel cargo natychmiast zauważa kilka cech szczególnych; Z jednej strony jest specjalna konstrukcja ramy, która nie wymaga tylnego trójkąta. Na przykład pasek napędowy można zamontować bez żadnych problemów, a stukanie łańcucha jest również prawie niemożliwe. Kilka centymetrów dalej do przodu zauważalna jest masywna kopuła kierownicy. Tutaj schowany jest akumulator, który zabezpieczony jest prostym i solidnym mechanizmem oraz zapewnia przemyślane prowadzenie okablowania. Dzięki umieszczeniu akumulatora wewnątrz kopuły, rura podsiodłowa oferuje również miejsce na opcjonalny dodatkowy akumulator o pojemności 500 Wh.
Kontrastująca kolorystycznie przestrzeń ładunkowa jest przymocowana do ramy głównej za pomocą solidnych śrub, Bergamont mówi o modułowej koncepcji ramy. Chciałoby się jeszcze bardziej powiększyć przestrzeń ładunkową w ciągu najbliższych kilku lat, a dzięki tej modułowej konstrukcji właściciele Bergamont Cargobike mogliby na przykład zamontować mniejszą powierzchnię ładunkową lub podobną. Zrównoważony, niedrogi i przyjazny dla użytkownika - aprobaty od nas.
Teraz dochodzimy do właściwej podstawowej kompetencji roweru towarowego: transportu ładunków! Powierzchnia ładunkowa ma wymiary 70 na 45 cm, jest wykonana z drewna bambusowego z antypoślizgowymi aplikacjami i może pomieścić do 90 kg. Sam rower jest homologowany do dopuszczalnej masy całkowitej 220kg. Oczywiście dla E-Cargoville LJ 70 dostępne będą również nadbudówki – w tym 2-osobowa ławka dla dzieci i opcjonalna osłona przeciwdeszczowa z okienkami, a także solidna bambusowa skrzynia z aluminiową ramą. Dla tych ostatnich powinna być również wodoodporna plandeka ochronna. Dzięki licznym oczkom na kopule siedziska i samej przestrzeni ładunkowej nie jesteś ograniczony do oryginalnych akcesoriów i sam możesz być kreatywny.
Na koniec: geometria! Nie chcąc wdawać się tutaj w każdy milimetr, warto wspomnieć o dwóch rzeczach: Jedną z nich jest stosunkowo płaski kąt siodełka, który w rowerze cargo spełnia dwie ważne funkcje: Z jednej strony możesz wygodnie postawić stopy na ziemi podczas zatrzymywania się, co z pewnością ma miejsce podczas transportu ciężkich towarów, jest pomocne. Z drugiej strony rower jest odpowiedni dla wielu różnych rozmiarów ciała; Sam Bergamont mówi o zakresie od 1,60 do 1,90 m. Drugą cechą geometrii jest kąt wieży kierowniczej, który jest podobny do kąta „normalnej” główki ramy w zwykłym rowerze. Zapewnia to naturalne i znajome wrażenia z kierowania i jazdy.
Bergamont E-Cargoville LJ 70 powinien być dostępny jeszcze w tym roku w cenie 5.399 euro.
Piekarnia Bergamont E-Cargoville
Każdy, kto przewozi mniejsze i większe rzeczy na swoich rowerach, ale wciąż nie potrzebuje „dorosłego” roweru towarowego, powinien przyjrzeć się bliżej nowej Piekarni E-Cargoville. Miejski e-rower jest wyposażony w przednie i tylne bagażniki, które mogą przewozić 15 lub 25 kg. Nowy rower elektryczny Bergamont, który jest dostępny tylko z ramą unisex, jest napędzany silnikiem Bosch Performance Line. Akumulator 500 Wh jest dobrze chroniony na rurze podsiodłowej. Wybór rozmiarów kół jest interesujący: dla większej stabilności i większej przestrzeni z przodu, z przodu znajduje się małe 24-calowe koło, Bergamont stosuje 26-calowe z tyłu.
Tutaj również na początku sprzedaży dostępny jest wariant wyposażenia: do bezstopniowej przerzutki Enviolo CT dołączają hamulce Magura MT30, oświetlenie Busch & Müller, opony Schwalbe oraz siodło + chwyty Ergon. Mówi się, że Bergamont E-Cargoville Bakery kosztuje 3.799 euro, a pierwszych egzemplarzy można się spodziewać u wyspecjalizowanych dealerów przed końcem tego roku.
Schreibe einen Kommentar