Test Triumph E-Cloud: Duża sieć sklepów rowerowych Stadler przedstawia rower „Bosch Active Plus” za znacznie mniej niż 2.000 euro. Czy to może działać? Można i to bez zauważalnych kompromisów w zakresie funkcjonalności i jakości.
Nazwy marek w dużej mierze stały się przestarzałe jako znak jakości roweru. W erze rowerów elektrycznych konsumenci bardziej zwracają uwagę na producenta silnika niż na nazwę na dolnej rurze, co naprawdę poruszyło branżę: mali, innowacyjni producenci mogą teraz równie dobrze zaprezentować ciekawe pedeleki dużych dostawców, którzy do tej pory niekoniecznie kojarzyli się z rowerami premium. Jeśli silnik i wyposażenie są odpowiednie, klient jest słusznie zadowolony - zwłaszcza jeśli cena jest odpowiednia.
Bosch Active Line Plus: najnowocześniejszy napęd firmy Bosch
Wszystkie trzy dotyczą Triumph E-Cloud firmy Zweiradcenter Stadler. Wraz z niebieskim rowerem turystycznym dwukołowy gigant prezentuje model, który przede wszystkim jest wyposażony w najnowszą technologię napędu: zainstalowany jest silnik „Active Line Plus” firmy Bosch, który trudno prześcignąć w segmencie miejskim i turystycznym w tym momencie. Rozpoznawalny po dużej zębatce z przodu, jednostka jest nie tylko stosunkowo cicha, ale także ma bardzo niski opór, co chroni akumulator i umożliwia jazdę bez pomocy. W porównaniu z silnikami „Bosch Performance” moment obrotowy jest niższy, ale w praktyce nie jest to zauważalną wadą – przy ruszaniu na światłach i na wzniesieniach, które zwykle znajdują się pod oponami w mieście i na wycieczkach e- chmura bynajmniej nie jest powolna, wręcz przeciwnie, można ją szybko przyspieszyć. Nawet ci, którzy są przyzwyczajeni do silniejszego ciągu, muszą oddać hołd napędowi „Active Plus”; Początkujący pedelecy nigdy nie będą mieli poczucia braku mocy.
W każdym razie rower turystyczny jest przeznaczony dla tych, którzy preferują spokojne tempo. Dzięki niskiemu przekrokowi i wysokiej kierownicy rower został zaprojektowany z myślą o komforcie; Kształt kierownicy i uchwyty są bardzo wygodne. Pozycję siedzenia można łatwo regulować za pomocą szybkozamykacza na siodełku i regulowanego mostka. Siedmiobiegowa przekładnia w piaście jest dość blisko rozstawiona, co jest przyjemne na płaskim terenie, ale nie oferuje żadnych wyraźnych biegów górskich. Do dwóch potężnych hydraulicznych hamulców szczękowych dołączony jest klasyczny tylny pedał; W szczególności starsi pedałarze będą więc czuć się komfortowo na tym rowerze. Istnieją inne modele o sportowym charakterze - mianowicie te z przerzutkami.
Akumulator pod bagażnikiem? To nie musi być wada!
Zamiast dobrze znanej, dużej jednostki Intuvia, Stadler instaluje kompaktowy wyświetlacz Purion, który znajduje się po lewej stronie kierownicy i sprawia, że oddzielna klawiatura jest zbędna. Małe centrum dowodzenia jest czytelne, a tryby jazdy można łatwo przełączać; Fakt, że wyświetlane są tylko odległość i prędkość, nie powinien przeszkadzać przeciętnemu cykliście. „Klasyczny” montaż 400-watogodzinnego akumulatora pod bagażnikiem również wynika z niskiej ceny, ale w praktyce jest całkiem przyjemny; Liczne akcesoria iRack można łatwo zamontować na nich za pomocą adaptera. Baterię można łatwo wyjąć, nie trzeba się nawet schylać. Nie można zaprzeczyć, że środek ciężkości motocykla przesunął się nieco do tyłu/do góry, ale to nie ma znaczenia, jeśli jeździsz w typowy spokojny sposób na co dzień.
Amortyzowany widelec jest niezbędny w tego typu rowerze elektrycznym – a może jednak? Wykorzystuje prawie połowę 6 cm skoku w życiu codziennym i redukuje raczej wstrząsy niż wibracje, przez co mimowolnie zastanawiamy się, czy większe opony nie byłyby rozsądniejszym rozwiązaniem. Ale rynek tego wymaga i dlatego Triumph E-Cloud wygląda tak, jak wygląda - chociaż prawdziwym plusem jest to, że widelce są pomalowane na kolor ramy.
Czy Triumph E-Cloud jest zalecanym rowerem elektrycznym? Zdecydowanie, bo za niską ceną nie kryją się żadne wady jakościowe. To, co obniża cenę – standardowa rama zamiast zintegrowanego akumulatora, mały wyświetlacz i nieco mniejsza pojemność akumulatora – nie ma wpływu na właściwości jezdne i funkcjonalność; te są na wysokim poziomie. I jest porada ze specjalistycznego handlu.
Schreibe einen Kommentar