Test: Dziś trekkingowy rower elektryczny, taki jak Winora iX11, to nie tylko rower z napędem elektrycznym. Wymagania dotyczące funkcji i jakości szybko wzrosły, a konkurencja między producentami jest zacięta. Dzięki iX11 producent ze Schweinfurtu, Winora, mógł trafić w sedno czasu.
Z Winora iX11 przychodzi na myśl paralela z niemieckimi samochodami: nie tylko to, że są popularne za granicą. Tak zwana klasa golfowa, czyli samochody kompaktowe o wysokim standardzie, od dawna jest segmentem flagowym, SUV lub nie. High-end w jakości iw zależności od typu również w motoryzacji, ale bez przesady i bez wdzięku. Gdyby ta klasa istniała dla rowerów elektrycznych, firma Winora-Staiger ze Schweinfurtu mogłaby stworzyć oryginał z iX11.
Firma jest częścią holenderskiej grupy Accell, która zrzesza takie marki jak Batavus, Ghost, Raleigh i Koga. Wraz z serią Sinus firma Winora wypuściła rower trekkingowy na rok 2019 z trzema ramami i niezliczonymi wariantami wyposażenia, który obejmuje cały zakres wycieczek, a nawet wykracza poza to - w mieście i na wycieczki.
Projekt Winora iX11: absolutnie najnowocześniejszy
Wygląd pedeleka pokazuje, że opanowałeś ówczesny język projektowania. Wygląd sztywnej aluminiowej ramy jest mocny, a jednocześnie bardziej charakterystyczny niż niezgrabny. Przejścia aluminiowych rur są czyste, akumulator jest całkowicie schowany w zamykanym schowku na rurę dolną. Stożkowa główka ramy oznacza, że ludzie ze Schweinfurtu są przygotowani na wyższą skuteczność hamowania hamulców tarczowych - i związane z tym wyższe wymagania dotyczące materiału.
Dwukolorowy lakier i wykończenie są również przekonujące. Jeśli chodzi o integrację, to nie tylko komora baterii zdobywa punkty: w Winora iX11 większość kabli jest podłączona bezpośrednio do regulowanego mostka, dzięki czemu można je dyskretnie poprowadzić od główki ramy do dolnej rury ; sam trójkąt ramy pozostaje absolutnie czysty - bardzo piękny, a jeśli ułożony w czystości, również bardzo łatwy w utrzymaniu.
Winora iX11: Czysty trekking z wieloma możliwościami
Nadaje się do wielu zastosowań: geometria siedziska w iX11. Postawa ma nieco sportowy charakter, ale dzięki regulowanemu kątowi mostka rower jest również bardzo wygodny w prowadzeniu i zapewnia dobrą widoczność ruchu ulicznego w mieście. Jednak dostosowanie wymaga pewnych narzędzi i kilku minut twojego czasu. Sztyca podsiodłowa XLC, własnej marki komponentów Accell, zapewnia również komfort. Nierówne nierówności na drodze są skutecznie tłumione; jednak prawie nie ma reakcji na mniejsze. Kierownica, która jest mocno wygięta do tyłu, nie obciąża nadgarstków - przy szerokości wspornika 64 centymetry masz najlepszą kontrolę.
Ogólnie: Rower prowadzi się bardzo równo i bez specjalnych preferencji. Zwrotny w mieście, z wystarczającą stabilnością kierunkową i płynnością na trasie, ale zawsze przyjemny w prowadzeniu. Przyczyniają się do tego również specjalne opony do rowerów elektrycznych firmy Schwalbe, które nie są zbyt ciężkie z paskiem kevlarowym, ale zapewniają wystarczającą ochronę przed przebiciem - dzięki nim możliwe są również wycieczki po (suchych) drogach gruntowych. Bagażnik zabiera sakwy - niestety nie na specjalnej relingu, który jeszcze bardziej obniżyłby środek ciężkości roweru - ale i tak na rowerze turystycznym nie robi wrażenia ładunek bagażu. Praktyczny: na krótkie wycieczki kurtka przeciwdeszczowa wyposażona jest w klapę sprężynową.
180-milimetrowe tarcze hamulcowe również dobrze radzą sobie z dodatkowym ciężarem; można je odpowiednio dozować i mieć wystarczającą moc na każdą sytuację. Jednak chciałoby się mieć osie przelotowe zamiast zwykłych szybkozamykaczy - jak to jest obecnie prawie standardem w rowerach z hamulcami tarczowymi - sprawiają, że prowadzenie podczas hamowania jest jeszcze bezpieczniejsze. Dość prosty, ale regulowany widelec amortyzowany również nie jest przeciążony w terenie trekkingowym – choć mógłby być nieco bardziej responsywny. W każdym razie komfort na rowerze jest dobry dzięki temu, sprężynowemu podparciu i szerokiemu, grubo wyściełanemu siodełku. Jeśli lubisz dłuższe wycieczki, powinieneś zamienić siodło na siodło z mniejszą wyściółką.
Winora iX11 ma również dużą moc w górach
Jedenaście biegów, które można zmieniać za pomocą wysokiej jakości przerzutek Shimano XT, zapewnia wystarczający rozwój nawet w górach i jest wręcz przyjemny w zmianie, zębnik i biegi współpracują ze sobą tak szybko i precyzyjnie. Niewielkim czynnikiem zakłócającym jest szarpana zmiana biegów, która jest nieodłącznym elementem systemu, spowodowana bogatym wspomaganiem elektrycznym, zwłaszcza podczas zmiany biegów na wyższy – hołd dla mocy silnika, która nie jest całkowicie zmniejszana podczas zmiany biegów.
Sam silnik jest potężny - na dwa sposoby: Z jednej strony, Winora iX11 trudno pokonać w górach w trybie turbo, tak dużą moc - 75 Nm - zapewnia silnik Performance CX. A sterowanie silnikiem to także świetna zabawa, jazda jest tak precyzyjna, jeśli nie super delikatna - nawet ruszanie pod górę jest zabawne! Nawiasem mówiąc, z nowym silnikiem, który jest faktycznie przeznaczony dla sektora E-MTB, możesz obejść się bez wyboru trybu - sterowanie silnikiem działa dynamicznie: Moc jest dodawana w zależności od kadencji i nacisku na pedał.
Z drugiej strony, jednostka napędowa nie należy do najbardziej ekonomicznych i w trybie turbo zapewnia o około 15 procent mniejszy zasięg niż jej młodszy brat Active Line Plus – ale ponieważ i tak jeździ się tylko w trybach najwyższego wspomagania w obszarach górskich, powinno to być znośne. . Akumulator o pojemności 500 W w ramie powinien wystarczyć na większość pagórkowatych wycieczek.
Tak mówią
Mam winorę ix 11
Nie jestem zadowolony z wtyczki do ładowania akumulatora w rowerze, kiedy wyciągniesz wtyczkę, dołączany jest kabel wewnętrzny.
W sklepie rowerowym mówili, że trzeba uważać......
To nie jest usługa dla mnie, wyjaśnią to, to było miesiąc temu.
Uwe Kaisera mówią
Aby odłączyć podłączony kabel, po prostu przesuń pierścień blokujący na podłączonym kablu do tyłu, a następnie wyciągnij kabel - gotowe!