Mały tylny silnik i zintegrowany akumulator: w firmie Ampler minimalizm jest na porządku dziennym, co znajduje odzwierciedlenie w niskiej wadze i przyjemnych właściwościach jezdnych. Fakt, że wsparcie motoryczne jest mniejsze, jest częścią koncepcji - i spodoba się wielu rowerzystom miejskim.
Co to jest rower elektryczny? Oczywiście rower z silnikiem wspomagającym. Ale dla dużej części, jeśli nie dla prawie wszystkich, obecnie oferowanych modeli, ten opis w ogóle nie ma zastosowania. Ze względu na dużą masę i straty na biegu jałowym wielu silników praktycznie nie da się nimi jeździć bez dodatkowego doładowania i dlatego nie są odpowiednie dla rowerzystów, którzy albo nie muszą stale polegać na dodatkowym silniku, albo chcą jeździć powyżej cięcia silnika - wyłączanie przy 25 km/h.
Ampler Stout – lampka do e-roweru?
I właśnie tam kilka małych firm znalazło swoją niszę: polegają na kompaktowych, płynnie pracujących tylnych silnikach, zmniejszają pojemność baterii, a tym samym rozmiar jednostki magazynującej energię i tworzą „e-bike light”. W przypadku estońskiego producenta Ampler oznacza to, że model taki jak Stout waży mniej niż 18 kilogramów, co oznacza, że jest o dobre siedem kilogramów lżejszy niż konwencjonalny rower elektryczny – i zaledwie cztery kilogramy cięższy niż typowy rower trekkingowy. A to z kolei oznacza, że smukłym rowerem miejskim można poruszać się niemal jak zwykłym rowerem.
Ale przede wszystkim: Na pierwszy rzut oka Stout nie różni się od typowego roweru codziennego z przerzutkami, bagażnikiem i oświetleniem. Błotniki pomalowane w kolorze ramy dodają rowerowi cennego wyglądu; Jest bardzo dobrze wyposażony w jasny reflektor B&M, XNUMX-biegową dźwignię zmiany biegów i hamulce tarczowe z wysokiej jakości grupy Deore od Shimano.Zamiast często montowanych tanich opon Bałtowie montują płynnie pracujące i odporne na przebicia opony Continental Górny kontakt II. brakuje jednak wymaganego czerwonego odblasku.
Fakt, że linki i kable biegną po zewnętrznej stronie dolnej rury, jest oczywiście mniej przyjemny niż nowoczesna trasa wewnętrzna, ale nie ma innego wyjścia: cała dolna rura jest wypełniona akumulatorem, który przy 336 watogodzinach jest porównywalnie duży, biorąc pod uwagę małą przestrzeń instalacyjną. Oprócz przycisku zasilania i magnetycznego złącza ładowania na rurze podsiodłowej, do tej pory nie ma śladu dodatkowego napędu; Kabel zasilający biegnie pod lewym tylnym trójkątem do tylnego silnika, który jest ukryty między tarczą hamulca a zębatką. W przeciwieństwie do starszych wersji, przedni przewód hamulcowy Stouta przebiega teraz w widelcu; zamiast staroświeckiej osi skręcanej jest teraz nowoczesna oś przelotowa.
Kokpit Amplera również nie ma nic wspólnego z rowerem elektrycznym: ponieważ przycisk na ramie przełącza również między dwoma trybami wspomagania, dodatkowa jednostka sterująca nie jest konieczna. Oczywiście oznacza to również, że żadne dane jazdy nie są wyświetlane i że musisz spojrzeć w kierunku suportu, aby sprawdzić poziom naładowania, gdzie kolorowy świecący pierścień wokół przycisku pokazuje, ile mocy jest jeszcze dostępne. Jak to jest dzisiaj w zwyczaju, Ampler dostarcza aplikację do swojego e-roweru, za pomocą której można kontrolować napęd - ale wtedy oczywiście musiałbyś przymocować smartfon do kierownicy. Dla wielu użytkowników będzie to jednak zbyt uciążliwe – urok modeli takich jak Stout polega na tym, że można go włączyć i po prostu odjechać, nie martwiąc się o sterowanie.
Jak wygląda jazda Ampler Stout
Kiedy zaczynasz, na początku czujesz się jak na rowerze, ponieważ kompaktowy tylny silnik nie ma dużego momentu obrotowego i uruchamia się z minimalnym opóźnieniem. Jeśli chcesz dobrze wystartować, musisz odpowiednio wkroczyć. Jednak gdy wspomaganie zaczyna się delikatnie, wyraźnie widać, że siedzisz na e-rowerze: w przeciwieństwie do zwykłej codziennej prędkości, prędkość jest zauważalnie wyższa, zwłaszcza że Ampler również pcha nieco powyżej 25 km/h. Jeśli jednak wsparcie ustanie, sprawy toczą się stosunkowo lekko. Ponieważ opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości, a wydatek energetyczny jest nawet ośmiokrotnie większy przy podwojeniu prędkości, trzeba oczywiście mocno pedałować z prędkością 28 km/h - ale tutaj Ampler na pewno nie hamuje.
Oczywiście pod górę sprawy mają się inaczej: aby włączyć silnik, musisz pedałować mocno iz dużą częstotliwością; Silniki środkowe z wysokim momentem obrotowym zdecydowanie mają w tej sytuacji przewagę. Jeśli używasz Amplera jako szybkiego roweru miejskiego, nie będziesz postrzegał tego jako dużego problemu; ale są lepsze rowery do zwiedzania w pagórkowatym terenie. Jednak w mieście stout jest również w swoim żywiole ze względu na niewielką wagę. Tam, gdzie ciężkie standardowe e-rowery muszą być zaparkowane przed domem, lekki Ampler można zabrać do mieszkania lub po prostu wnieść do piwnicy. Zmniejsza to ryzyko kradzieży i jest mimo wszystko konieczne, ponieważ akumulatora nie można wyjąć w celu naładowania.
Komu zatem można polecić Ampler Stout? Na pewno nie dla tych, którzy chcą jeździć z maksymalnym wsparciem i minimalnym wysiłkiem, akceptując w zamian różne niedogodności. Jednak puryści, którzy po prostu potrzebują wsparcia, ale poza tym chcą po prostu jeździć na rowerze, są dobrze poinformowani o tej koncepcji.
Schreibe einen Kommentar