Test: E-MTB są nadal bardzo rzadkim tematem w Ameryce, a czasami są nawet ograniczone przez zakazy. Huk był tym większy, gdy marka Pivot z Arizony skupiła się wokół założyciela Chrisa Cocalisa z promem zaprezentowała swój pierwszy E-MTB pod koniec 2017 roku. Niecałe dwa lata później Pivot zaprezentował kolejny etap ewolucji bolidu węglowego w Winterbergu i mogliśmy po raz pierwszy przetestować Pivot Shuttle 2019.
Test: Pivot Shuttle 2019 — Rama
Bez dwóch zdań – pozycja startowa Pivot Shuttle była doskonała. Dlatego Amerykanie nie musieli robić zupełnie nowego rozwoju, ale raczej dalszy rozwój. Podstawowe substancje na ramie pozostały takie same. Nadal jest wykonany z najlepszego włókna węglowego, a z tyłu nadal znajduje się tylny trójkąt dw-link o skoku 140 mm. Według Pivota rama jest jedną z najlżejszych w porównywalnym segmencie E-MTB i wraz z lekkim wyposażeniem osiąga bardzo niską masę całkowitą. Tylny koniec jest ujarzmiony przez amortyzator Fox DPX2, który został specjalnie dostosowany do potrzeb E-MTB. Skok zawieszenia z przodu jest nowy. Podczas gdy poprzedni model miał jeszcze 150 mm skoku z przodu, nowy Shuttle jest teraz wyposażony w widelec o skoku 160 mm z przesunięciem 44 mm. Ponadto Pivot preferuje teraz koła 29-calowe w wahadłowcu, chociaż nadal możliwe są konfiguracje 27,5+. Jeśli polegasz na dużych kołach, opony o szerokości do 2,5 cala również mieszczą się w ramie - pomimo krótkich tylnych widełek. Jest to możliwe dzięki standardowi Super Boost w mocowaniu tylnego koła. Zamiast konwencjonalnych 148 mm, tył ma tutaj 157 mm szerokości.
Silnik i akumulator Shimano są dyskretnie zintegrowane z ramą z włókna węglowego Pivot Shuttle 2019. Akumulator schowany jest za karbonową osłoną mocowaną za pomocą 8 śrub. Osłona jest elementem nośnym w ramie, dzięki czemu zapewnia większą sztywność. Oznacza to, że można zużyć mniej materiału i zaoszczędzić wagę. Po zdjęciu osłony akumulator można wyjąć z ramy za pomocą nowo zaprojektowanego szybkozłącza. Jeśli więc chcesz wyjąć baterię w trasie, musisz zaplanować jeszcze kilka sekund.
Kolorystyka i język projektowania zmieniły się tylko nieznacznie w porównaniu do poprzednika. To trochę bardziej dyskretne, nowy wahadłowiec. Pivot oferuje teraz jeden wariant kolorystyczny dla każdego z dwóch poziomów wyposażenia:
Recenzja: Pivot Shuttle 2019 — Geometria
Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, wahadłowiec powinien jeździć jak konwencjonalny rower górski bez silnika. Brak poczucia czołgu, ale duża zwinność. Celem było osiągnięcie geometrii, która daje jeźdźcowi jak największe bezpieczeństwo i pewność podczas szybkich i technicznych przejazdów, ale także zachęca do zabawy. Widelec o skoku 160 mm i przesunięciu 44 m w połączeniu z luźnym kątem skrętu i dużym zasięgiem zapewniają stabilność i bezpieczeństwo w szybkich i technicznych przejazdach. Wyjątkowo krótkie dolne rury tylnego trójkąta sprawiają, że rower jest zwinny i łatwy w manewrowaniu w ciasnych zakrętach. Fakt, że czasami lubisz wspinać się na strome techniczne rampy na rowerze elektrycznym, to kąt siodełka Pivot Shuttle ze stromym kątem 74° na poziomie roweru XC. W rezultacie przednie koło ma tendencję do mniejszego podjeżdżania, a na stromych podjazdach siedzisz wygodnie centralnie nad rowerem.
Geometria Pivot Shuttle 2019
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 396 | 427 | 458 | 496 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 619 | 641 | 667 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 438 | 438 | 438 | 438 |
Rozstaw osi (w mm) | 1182 | 1206 | 1230 | 1260 |
Kąt skrętu (w °) | 65.2 | 65.2 | 65.2 | 65.2 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 418 | 439 | 459 | 484 |
Stosy (mm) | 607 | 616 | 625 | 635 |
Test: Pivot Shuttle 2019 - wyposażenie, silnik i akumulator
Poprzedni model oferowany był tylko w jednym wariancie wyposażenia – za dostojne 10.000 7000 euro. Popyt na tańszy model był odpowiednio wysoki i dlatego Pivot oferuje teraz wyścig i budowanie zespołu dla wahadłowca. Race Build jest wyposażony w sprzęt Shimano XT, podwozie Fox Performance i silnik Shimano E21. Rower wyścigowy waży około 7.899 kg i kosztuje 8000 euro. Wariant team jest wyposażony w przerzutki XTR, podwozie Fox Factory, lekkie koła DT Swiss i silnik Shimano E20.29. A z 20 kg prawie pęka magiczna granica 10.499 kg. Pod względem ceny będzie to jednak pięciocyfrowe XNUMX XNUMX euro.
Oba rowery są wyposażone w akumulator BT-E8010 o pojemności 504Wh, a także zamontowano nową manetkę trybu Shimano, która sprawia, że kokpit jest czystszy, a montaż pilota wspomagania kroplomierza jest łatwiejszy.
Zespół wahadłowy XTR | Wyścig wahadłowy XT | |
---|---|---|
Ramki do zdjęć | Promocja węgla 2019 | Promocja węgla 2019 |
Silnik | Shimano E8000 | Shimano E7000 |
niemy | Fabryka Fox Float DPX2 | Wydajność Fox Float DPX2 |
widelec | Fabryczny rower elektryczny Fox Float 36 160 mm | Fox Float 36 E-MTB Performance 160 mm |
przerzutka tylna | Shimano XTR M9100 | ShimanoXT M8000 |
Shifter | Shimano XTR M9100 | Shimano SLX M7000 |
hamulce | ShimanoXT M8020 | SHIMANOMT520 |
w Kassetten | Shimano XTR M9100 | SHIMANO M7000 |
wirniki | DT Swiss EB 1535 30 | DT Swiss EB 1935 30 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF 2.5 | Maxxis Minion DHF 2.5 |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II 2.4 TR | Maxxis Minion DHR II 2.4 TR |
trzon | Drużyna Feniksa 45 mm | Drużyna Feniksa 45 mm |
Lenker | Karbonowy zespół Phoenix Team 760 mm | Phoenix Race Alu 750 mm |
sztyca | FoxTransfer | KS Rage I |
Pivot dostarczył nam nowy wahadłowiec w wariancie Team XTR na First Ride. Rower mogliśmy gruntownie przetestować w Trail Park i Bike Park w Winterberg. Bez windy, ale z promem. Niska waga była zauważalna już na pierwszych metrach. Pomimo opon Maxxis z głębokim bieżnikiem, rower toczył się lekko po parkingu nawet bez pomocy. Rower pokazał swoje walory wspinaczkowe już na pierwszych podjazdach. Stromy kąt siedzenia pozwolił motocyklowi dobrze się wspinać. Często wystarczał tryb eco. W bardziej stromym lub bardziej technicznym terenie tryb Trail był właściwym wyborem. Silnik Pivot Shuttle 2019 wspomagał kierowcę w razie potrzeby, a także pozostawiłeś za sobą strome rampy przeplatane kamieniami i korzeniami. Szeroki tylny koniec trochę przeszkadzał mi podczas pedałowania, ponieważ moje stopy ciągle dotykały rozpórek.
Oczywiście po podjazdach przyszedł czas na odpowiednie zjazdy. Specjalność wahadłowca Pivot. Lokalizacja w Winterberg dała nam możliwość odkrycia różnych aspektów. Z jednej strony bardzo techniczny teren, ale mogliśmy też pokonywać kręte szlaki. Pivot świetnie poradził sobie z obydwoma terenami. Spojrzenie w dół często błądziło, aby sprawdzić, czy naprawdę siedzisz na e-rowerze. Ale trzeba też powiedzieć, że motocykl pokazuje swoje walory przede wszystkim przy dużych prędkościach i naprawdę świetnie sobie radzi z doświadczonym jeźdźcem w siodle. Widelec Fox 160 mm i tylny trójkąt dość dobrze się układają. Koła 29″ pozwalają również Shuttle lekko toczyć się po przeszkodach. Duży zasięg i płaski kąt skrętu zapewniają wyjątkowo płynną pracę nawet przy dużych prędkościach. Kompletne wyposażenie tworzy również spójny całościowy obraz. Opony Maxxis zapewniają dobrą przyczepność, a stopery XT dobrze oswajają rower. 1×12 XTR oferuje również rowerowi szeroki zakres przełożeń, dzięki czemu nadal można z łatwością pedałować na stromych podjazdach.
Schreibe einen Kommentar