Przetestuj Bulls Six50 EVO 1 CX: Sportowe wycieczki, umiarkowane przejażdżki terenowe lub codzienne użytkowanie: wszystko to jest możliwe dzięki niedrogiemu e-hardtailowi firmy Bulls. Ulepszony o praktyczne akcesoria, rower jest gorącą wskazówką dla każdego, kto szuka wszechstronnego elektrycznego roweru górskiego.
Rozglądając się za wysokiej jakości elektrycznym rowerem górskim ze sprawdzonymi komponentami, nierzadko można natknąć się na ceny około 3.000 euro i więcej. Bulls SIX50 EVO 1 CX wzbudza ciekawość: firma z Kolonii żąda 2.599 euro za jasnoniebieski rower – niewielka cena, jeśli przyjrzysz się bliżej motocyklowi. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest napęd: Bosch Performance CX, najmocniejsza jednostka tego producenta i synonim dużego momentu obrotowego pod górę i podczas ruszania oraz harmonijnej charakterystyki jazdy. Ponadto Bulls ma akumulator o pojemności 500 W, podczas gdy mniejszy akumulator o pojemności 400 W jest często instalowany w niższych przedziałach cenowych. Tak więc Bulls jest aktualny, a nie wycofany z produkcji. Uatrakcyjnia ją akumulator umieszczony w ramie, co jest kolejną cechą szczególną biorąc pod uwagę niską cenę – wielu producentów nadal montuje akumulator od góry do dolnej rury, co jednocześnie ogranicza miejsce w trójkącie ramy.
To, czego Bulls nie ma, to wyświetlacz z szerokim zakresem funkcji à la Bosch Nyon; zamiast tego mała jednostka sterująca z wyświetlaczem prędkości, odległości i stanu baterii znajduje się po lewej stronie kierownicy. To w zupełności wystarczy, tym bardziej, że większość wysportowanych kierowców jest już w trasie z urządzeniem GPS, którego używa do nawigacji, rejestrowania trasy i ustalania danych dotyczących jazdy.
Oczywiście w tym przedziale cenowym zastosowano solidną aluminiową ramę, której rurki połączone są czystymi, wypukłymi spawami. Na smukłym tylnym końcu znajdują się gwintowane oczka, które umożliwiają montaż bagażnika lub błotnika; W końcu wiele MTB jest używanych jako solidne, niezawodne rowery do codziennego użytku. Światła MonkeyLink, które są wciskane w specjalne gniazda i czerpią energię z akumulatora napędowego, również wskazują w tym kierunku. Praktyczne lampy są elegancko zintegrowane z całością, a fakt, że nigdy nie trzeba ich ładować, jest niezwykle praktyczny: jeśli wiesz, że wejdziesz w półmrok, po prostu zabierz je ze sobą lub wsuń do bezpiecznie zatrzaskującego się magnesu zamknięcie, a ty również będziesz mieć światło, gdy moc baterii nie będzie już wystarczająca dla silnika.
Adapter butelki do picia na dolnej rurze również pochodzi od MonkeyLink. Tutaj również „magnetycznie prowadzony i blokowany mechanicznie” można zamocować specjalną butelkę, a także praktyczny uniwersalny uchwyt.
Widelec amortyzowany może być nieco krótki do ekstremalnego użytku w terenie; jeśli się nad tym zastanowić, jego 100 mm wystarczy na prawie każdą normalną wycieczkę po drogach gruntowych i ścieżkach z korzeniami. Zrównoważona pozycja siedzenia z niezbyt wysokim przodem nie kwalifikuje tego hardtaila jako roweru zjazdowego; jest w domu na mieszanym terenie bez ekstremalnych trudności, gdzie jest dużo zabawy dzięki krótkiemu mostkowi i zwinnemu sterowaniu. Przy dużych prędkościach da się zauważyć, że przód jest dość miękki – lepiej więc odpowiednio wcześnie uruchomić manetki Tektro, które wraz z hydraulicznymi zaciskami hamulcowymi zapewniają mocne wyhamowanie.
Zazwyczaj w firmie Bosch stosuje się tylko jedną zębatkę z przodu, ale w E-MTB jest to całkowicie wystarczające. Dzięki 11-36 dziewięciobiegowa kaseta oferuje szeroki zakres; Oczywiście gradacja nie może być szczególnie wąska. Oczywiście nie stanowi to problemu dla zamierzonego celu. Opony własnej marki Bulls Styx również opierają się na wszechstronnej funkcjonalności zamiast specjalizacji. Opony dobrze toczą się po asfalcie; przyczepność na zakrętach jest wysoka, a przy nieco niższym ciśnieniu powietrza przyczepność powinna być najwyższa w prawie wszystkich warunkach.
Ustępstwem na rzecz niskiej ceny jest zastosowanie szybkozamykaczy na obu kołach zamiast powszechnie stosowanych obecnie osi sztywnych. Wynikająca z tego mniejsza sztywność podczas hamowania jest szczególnie zauważalna na widelcu - przynajmniej jeśli wiesz, jak „czuje się” oś przelotowa. Ale ostatecznie nie jest to również duży problem i jest bardziej prawdopodobne, że zostanie zauważone przez ekspertów.
Z drugiej strony świeży lakier SIX50 EVO 1 CX, który podkreśla linie ramy Intube z dyskretną elegancją, jest zauważalnie pozytywny. Nie ma wątpliwości, że ten Bulls nie wygląda na ofertę specjalną - a ponieważ jest przekonujący również pod względem wyposażenia i osiągów, nie musisz płacić niskiej ceny z ograniczeniami funkcjonalnymi.
Schreibe einen Kommentar