Test / MTB: Na tegorocznym Riva Bike Festival odkryliśmy na stoisku Corratec nowy wariant dobrze znanego RS 150 E-Fullys - z nową kolorystyką i nowym topowym wyposażeniem.
E-Power RS 150 firmy Corratec sam w sobie nie jest nowym rowerem test tutaj, nad jeziorem Garda w zeszłym roku, ale na rok modelowy 2019 chłopcy i dziewczęta z Raubling dodali nowy topowy model z wariantem Factory.
Po pierwsze: nic nie zostało zmienione w samej ramie w tym sezonie - właściwie nie ma ku temu powodu: mocne podwozie z 4-przegubowym tylnym trójkątem i wyważona geometria przemawiają do szerokiej grupy docelowej i sprawiają, że E-Fully staje się niezwykle mocny rower turystyczny, na którym nie musisz zatrzymywać się na trudnych szlakach. Oczywiście Corratec E-Power RS 150 nie jest rowerem wyścigowym enduro; geometria jest na to trochę zbyt oswojona. Jednak nie należy tego traktować jako krytyki: geometria E-Power RS 150 stawia jeźdźca w wyprostowanej pozycji siedzącej, co pokazuje jego mocne strony, zwłaszcza podczas dłuższych dni w siodle.
Geometria Corratec E-Power RS 150 Fabryka 29
S | M | L | XL | |
Pozioma rura górna (w mm) | 587 | 600 | 622 | 645 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 485 | 485 | 485 | 485 |
Rozstaw osi (w mm) | 1194 | 1218 | 1242 | 1266 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Stosy (mm) | 618 | 627 | 636 | 645 |
In-house jest ponownie na pokładzie Technologia Shadow Edge Tube: Pokrywa akumulatora wewnętrznego zasobnika energii, sprytnie zintegrowana z ramą, jest łatwa w użyciu, chroni i nie rzuca się w oczy. Silnik Bosch Performance CX jest zasilany przez 500 Wh, który nadal jest jednym z najmocniejszych obecnie napędów E-MTB i wyróżnia się szczególnie niską podatnością na awarie. Kompaktowy wyświetlacz Purion kontroluje RS 150 Factory.
Jeśli chodzi o resztę wyposażenia, nie pozwalasz sobie na żadne większe wpadki, jak przystało na topowy model. Oprócz podwozia Fox Performance ze sztywnym, masywnym widelcem Fox 5.699 Float z przodu i amortyzatorem DPX36 z tyłu w przypadku Magura MT Trail dostępny jest również niezwykle mocny układ hamulcowy z 2-tłoczkowym zaciskiem z przodu za 4 euro. Sram NX/GX Eagle Mix oferuje imponujący zasięg 500% - więcej niż wystarczający dla E-MTB. Koła XA29 tradycyjnego francuskiego producenta Mavic są solidnymi i wszechstronnymi kołami, a dzięki wewnętrznej szerokości 30 mm oferują również wystarczająco dużo miejsca na szerokie opony. Mówiąc o oponach: oprócz 29-calowych kół montowanych fabrycznie z odpowiednimi oponami, w RS 150 pasują również duże opony plus.
Każdy, kto kiedykolwiek jeździł na rowerze górskim nad jeziorem Garda, wie, jak wygląda większość szlaków tutaj: Kamieniste, zablokowane i często dość wymagające, ścieżki wiją się wzdłuż zbocza w kierunku jeziora. Twardy kamień milowy dla każdego motocykla, a zwłaszcza jego podwozia. Zrobiliśmy kilka okrążeń w okolicy Riva z Corratec E-Power RS 150 Factory 29 i byliśmy szczególnie mile zaskoczeni wydajnością tylnego zawieszenia; po tym, jak ich skrytykowaliśmy w zeszłym roku, tutaj nie było absolutnie na co narzekać. Fox DPX2 wydaje się wspaniale współgrać z motocyklem i wydobywa ostatnie punkty procentowe wydajności z tyłu.
Nic dziwnego, że Performance CX wiedział, jak w pełni przekonać, nawet jeśli nasiąknięte deszczem skały jeziora Garda nagle zrujnowały wszelkie wysiłki pod górę. Poza tym doskonałe opony Schwalbe Magic Mary nie pomogły.
Podczas naszego – co prawda dość krótkiego – okresu testowego nie mieliśmy prawie nic do zarzucenia. Jeśli szukasz niesławnej muchy w maści, możesz zacytować brakujący ochraniacz tylnego trójkąta. Z drugiej strony: to również można doposażyć w kilka sekund i przy minimalnych nakładach finansowych.
Schreibe einen Kommentar