Test: Niezliczone wojny religijne toczyły się i toczą o hamulce rowerowe. Co jest ważniejsze? Moc czy dozowanie? Czy jedno i drugie jest w ogóle możliwe? Który środek hamulcowy jest lepszy? A komu w ogóle potrzebny 4-tłokowy hamulec? Korki są szczególnie trudne w rowerach górskich. W przypadku Magury MT5 przyjrzeliśmy się bliżej jednemu z najpopularniejszych obecnie hamulców.
Magura była jedną z najlepszych w tej dziedzinie od początków rowerowych hamulców tarczowych - i do dziś nic się nie zmieniło. W prawie wszystkich obszarach grasz z przodu; Gravity, trail, cross-country, e-bike lub codzienne użytkowanie: Szwabowie mają w swoim asortymencie stoper najwyższej klasy do prawie każdego zastosowania.
Widmo: Wizyta w domu Magury: sztuka plastyczna w Jurze Szwabskiej
Wizyta w domu: Jakiś czas temu odwiedziliśmy Jurę Szwabską w świętych salach Magury. Tradycyjny manufaktura nadal wytwarza liczne wyroby lokalnie i nadal kieruje losami rodzinnego domu założyciela firmy, który powołał ją do życia pod koniec XIX wieku. Fani rowerów, Magura to chyba głównie […]
Magura MT5 Fakty:
- 4-tłoczkowy układ hamulcowy z jednoczęściowym zaciskiem
- organiczne dodatki
- olej mineralny
- Grubość tarczy 2,0 mm
- Regulowany zasięg 47mm - 78mm
- Swobodny skok 25 mm
- 433 gramów
Jak powszechnie wiadomo, Magura MT5 jest mniejszym bratem MT7. Ale jakie są różnice w stosunku do Magury MT7? Z jednej strony Magura MT5 jest bezkonkurencyjnie tania. Kosztujący 111 euro 4-tłokowy hamulec stanowi prawdziwe wyzwanie dla konkurentów pod względem ceny. Podczas gdy oba enkodery są wykonane z opatentowanego przez Magura materiału kompozytowego Carbotecture, tańszy MT5 musi obejść się bez nieco lżejszego enkodera Carbotecture SL z MT7. Jednoczęściowy 4-tłoczkowy zacisk MT5 jest wykonany z kutego aluminium. Ta metoda produkcji nadaje zaciskowi hamulca niezwykłą sztywność i sprawia, że MT5 jest jednym z najmocniejszych i najbardziej kontrolowanych hamulców na rynku.
Kolejną różnicą w stosunku do MT7 jest przełożenie MT10, które jest o około 5% niższe - więc jeśli po prostu nie możesz mieć wystarczającej mocy, możesz być trochę bardziej zadowolony z MT7. Ponadto Magura MT5 nie jest fabrycznie dostarczana z pojedynczymi podkładkami MT7 - ale jeśli chcesz, możesz je łatwo doposażyć po zakupie. Magura oferuje tutaj trzy różne typy - klocki wyścigowe zapewniające ekstremalną siłę hamowania, klocki wydajne, które łączą trwałość i siłę hamowania, oraz klocki komfortowe, które są dostępne tylko jako klocki podwójne. Główną cechą jest długowieczność i cichy hałas w tle.
Zalecamy połączenie hamulców Magura MT5 z tarczami hamulcowymi Magura Storm HC. Dzięki grubości 2 mm mają wystarczająco dużo „mięsa”, aby wchłonąć ciepło generowane przez brutalną siłę hamowania i szybko uwolnić je w powietrze - bez problemów z blaknięciem.
Podobnie jak w przypadku MT7, możesz wybierać między dźwigniami jednopalcowymi i dwupalcowymi dla dźwigni. Jednak MT2 jest dostarczany z dźwignią na 5 palce. Szczególną gratką jest dźwignia hamulca HC2. Można to jednak zamontować tylko w enkoderach Carbotecture SL, więc nadaje się tylko do hamulców Magura MT3, MT6, MT7 i MT Trail Carbon.
Nowości produktowe: Magura #customizeyourbrake: Indywidualne hamulce dla indywidualnych rowerzystów
MTB News: Odwiedziliśmy Magurę w Bad Urach. Na spokojnej Jurze Szwabskiej mogliśmy przetestować prototypową dźwignię hamulca, która została stworzona specjalnie dla dwukrotnego mistrza świata w zjeździe Loic Bruni. Hamulce tarczowe są nieodłączną częścią współczesnego kolarstwa górskiego od wielu lat, co do tego nie ma wątpliwości. Od okazjonalnych kolarzy po wielokrotnych mistrzów świata […]
Podczas testu przetestowaliśmy dźwignię Magura na 1 palec, dźwignię na 2 palce oraz wszystkie klocki hamulcowe pasujące do Magury MT5 - oto nasze wnioski!
Magura MT5 na szlaku
Po pierwszej ocenie kotwicy z hakiem zamontowaliśmy hamulec w naszym MTB. Dzięki mocowaniu banjo (obrotowe przyłącza linek) linki można optymalnie poprowadzić przez ramę. Po skróceniu linek ponownie odpowietrzyliśmy hamulce, aby być po bezpiecznej stronie. Technologia Easy Bleed firmy Magura sprawia, że całość jest znacznie łatwiejsza. Przy zakupie zalecamy pomyśleć o zestawie do odpowietrzania Magura. Za pomocą dołączonej strzykawki i specjalnego oleju mineralnego hamulec jest odpowietrzany w mgnieniu oka.
Podczas regulacji hamulców wymagany jest pewny instynkt. Chociaż odległość od tarczy hamulcowej do klocka hamulcowego w MT5 jest już dość duża, powinieneś poświęcić trochę czasu, aby upewnić się, że hamulce są zawsze wolne od oporu. Po wykonaniu tej czynności można wyruszyć na szlak.
Jak wspomniano powyżej, przetestowaliśmy dźwignie hamulca na 1 i 2 palce. Tutaj okazało się, że dźwignia na 2 palce ma nieco większą siłę hamowania ze względu na nieco dłuższą dźwignię. Z ergonomicznego punktu widzenia bardziej podobała nam się dźwignia 1-palcowa. Pozostało to następnie zamontowane podczas testu. Punkt nacisku MT5 nie jest wyjątkowo twardy, ale nigdy nie wydaje się gąbczasty, a dzięki specjalnej funkcji siła hamowania wzrasta proporcjonalnie do skoku dźwigni. Bardzo nam się to spodobało, ponieważ Magura była niezwykle łatwa w dozowaniu.
W naszym testowym rowerze zamontowaliśmy tarczę hamulcową Storm HC o średnicy 203 mm, zarówno z przodu, jak iz tyłu. W rezultacie hamulec można zawsze łatwo dozować jednym palcem. Ponadto pozostają odporne na ciepło nawet podczas dłuższych zjazdów. MT5 może również bardzo niewiele zrobić z błotem lub deszczem.
Różne powierzchnie były również ekscytujące. Na początku jeździliśmy na zamontowanych już podwójnych podkładkach nośnych w mieszance osiągów. Jedyna wada tutaj – przy wymianie klocków trzeba zdjąć wirnik.
Następnie zainstalowaliśmy możliwe do doposażenia pojedyncze klocki w mieszance wyścigowej z przodu i w mieszance wyczynowej z tyłu. W rezultacie siła hamowania z przodu nieco wzrosła. Trochę zbyt ekstremalne jak na nasz gust. Zużycie klocków również nieznacznie wzrosło. Ostatecznie podczas naszego testu najbardziej spodobały nam się pojedyncze klocki wydajnościowe.
Schreibe einen Kommentar