Nowości produktowe: Dzięki zmienionej grupie średniej klasy Campagnolo celuje również w segment szutrowy. Niezwykle rozbudowana gama przełożeń budzi ciekawość, podobnie jak wiele pięknie ukształtowanych elementów karbonowych - oraz atrakcyjna cena nowego Campagnolo Chorus 12.
Ludzie przyzwyczaili się do tego, że najciekawsze nowości zawsze można znaleźć w najwyższym segmencie cenowym, ale Campagnolo potrafi też zrobić coś innego: to, co jest obecnie prawdopodobnie najbardziej ekscytującą grupą rowerów wyścigowych, wkrótce powinno zdobić motocykle za 2.500 euro klasa. Mówimy o sprawdzonym refrenie, który w ostatnich latach był nieco zaniedbany: kiedy Włosi zaprezentowali w zeszłym roku nowe dwunastogłosowe zespoły, chodziło tylko o Record i Super Record.
składniki: Przetestuj 12-biegową Campagnolo Super Record i Record: doskonałość do potęgi dwunastej
Przetestuj 12-biegową Campagnolo Super Record and Record: W 2009 roku Campagnolo zaskoczyło ekspertów pierwszym 11-biegowym systemem przerzutek do rowerów szosowych, a teraz Włosi ponownie wyprzedzają konkurencję: z dwoma razy po dwanaście biegów, nowe grupy osprzętu Record i Super Record 2019 oferują jeden niewyobrażalny zakres tłumaczeń. Co jeszcze nowego, Velomotion udało się […]
Teraz jednak Chorus, który od dziesięcioleci jest numerem dwa w asortymencie Campagnolo, przechodzi metamorfozę i nazywa się Campagnolo Chorus 12. Oczywiście nacisk kładziony jest na dwa razy dwanaście biegów, które już byliśmy w stanie podziwiać w 2018 roku w wersji mechanicznej, a ostatnio w formie elektronicznej. Dwanaście biegów oznacza w szczególności: skoki o jeden od 11 do 17, a następnie dalej o jeden stopień o dwa i cztery o trzy stopnie aż do zębatki z 32 zębami – lub z końcowym stopniem o pięć zębów do zęba 34. 11-32 i 11-34 to dwa zestawy zębatek oferowane dla nowej grupy; Jeśli chcesz, możesz oczywiście zamontować zestaw zębatek SR z 11-29, co oczywiście kosztuje 339 euro (Refren: 197 euro).
Ale to nie wszystko: oprócz dobrze znanych kombinacji zębatek Włosi oferują innowacyjne 48/32 z przodu. Aby to zrobić, należało zmniejszyć średnicę koła podziałowego ostrza wewnętrznego; dlatego mini ostrze nie jest kompatybilne ze znanymi korbami.
Co to ma znaczyć? Z jednej strony Włosi rozumieją, że wystarczająca liczba rowerzystów prawie nigdy nie używa swoich najcięższych biegów, ale potrzebuje większego wyboru na górze. Z drugiej jednak strony nowa gradacja jest idealnie dopasowana do rowerów typu Gravel, gdzie wszystkie przełożenia są nieco dłuższe ze względu na większy obwód toczenia. Z przełożeniem, które wynosi około 1:1 lub mniej, w zależności od wieńca, naprawdę jesteś przygotowany na każdą okazję; Z drugiej strony 11-48 wcale nie jest zbyt krótkim biegiem, nawet jeśli jeździsz na wąskich oponach.
Campagnolo Chorus 12: wiele cech najlepszych zestawów osprzętu
Wizualnie i technicznie nowy Chorus w naturalny sposób przejmuje wiele cech swojego droższego rodzeństwa. Obejmuje to płaską korbę z włókna węglowego, która w przeciwieństwie do Record i Super Record nie jest pusta w środku, a przez to nieco cięższa; również kształt nowej przerzutki tylnej, która jest dostępna tylko w jednej długości i można ją przekształcić w haki przerzutki montowanej bezpośrednio.
Manetki Ergopower są wykonane z karbonu i również podążają za nowymi modelami znanymi z zeszłego roku pod względem ergonomii i funkcjonalności. Zintegrowany otwieracz może teraz służyć również do regulacji zasięgu; dźwignie hamulca są bardzo łatwe do uchwycenia, a gumowe osłony są miękko wyściełane. Mechanizm zmiany biegów odpowiada również górnym grupom z maksymalnie pięcioma stopniami zmiany biegów za pomocą przycisku kciuka i maksymalnie trzema krokami za pomocą dźwigni ręcznej. Hamowanie odbywa się za pomocą dobrze znanych stoperów szkieletowych lub hydraulicznie, z funkcją z kolei znane i sprawdzone jest.
Wagi nowych grup osprzętu również są już znane: z hamulcami szczękowymi Campagnolo Chorus 12 waży 2.333 gramy, z hamulcami tarczowymi 2.631 gramów, chociaż zważono również kasetę 11-29. Przede wszystkim atrakcyjne są ceny: 1.275 lub 1.819 euro to oficjalne rekomendacje – brzmi dobrze, biorąc pod uwagę wiele karbonowych części i bardzo rozbudowane przełożenie. Daje to nadzieję na to, że w końcu ponownie w ofercie znajdą się pełniejsze koła z częściami z Vicenzy, i to nie zawsze tylko w topowym segmencie...
Schreibe einen Kommentar