Rynek: Baskijski producent BH Bikes wcześnie rozpoznał trend w kierunku hamulców tarczowych w sektorze ulicznym - w zeszłym sezonie zaprezentował swój aerodynamiczny wyścigowy dysk G7 Disc - teraz następuje wersja z hamulcami tarczowymi ich flagowego roweru szosowego Ultralight Evo, który ma zupełnie nowy opracowane ramy.
Nawet jeśli temat hamulców tarczowych na drodze w sektorze profesjonalnym jest nadal aktualny, nowe hamulce stają się coraz bardziej popularne w sektorze hobbystycznym i amatorskim. Zalety siły hamowania, modulacji i niezależności od pogody są zbyt duże. Jedną z oznak tego rozwoju jest fakt, że coraz więcej producentów oferuje obecnie swoje topowe rowery z hamulcami tarczowymi - w tym BH Bikes z Hiszpanii od 2017 roku. Dwa lata temu Ultralight EVO została zaprezentowana jako najlżejsza rama bez żadnych ograniczeń wagowych, a teraz w nadchodzącym roku modelowym pojawi się wariant z hamulcami tarczowymi - BH Ultralight EVO Disc.
Można by pomyśleć, że zmiana na hamulce tarczowe to dla producenta ramy nic wielkiego: kilka nowych gwintów w ramie i widelcu i to wszystko. W rzeczywistości jednak nie jest to takie proste – wręcz przeciwnie. Ze względu na zasadniczo różne obciążenia podczas procesu hamowania, ramy muszą być projektowane niemal od podstaw. Podczas gdy w niektórych miejscach można zaoszczędzić na materiale i wadze, inne obszary muszą zostać dodatkowo wzmocnione. BH opiera się na tak zwanym „Hollow Core Internal Moulding” – ten proces produkcyjny pozwala projektantom na zastosowanie wzmocnień w ramie w wymaganych punktach bez znacznego zwiększania całkowitej masy. Efektem tego procesu jest waga ramy 790g dla nowego Ultralight EVO Disc.
Kolejną konsekwencją nowego standardu hamulców w BH Ultralight EVO Disc są osie przelotowe 12 mm z przodu iz tyłu. Zapewniają one nie tylko dodatkową stabilność, ale przede wszystkim ułatwiają antypoślizgowy montaż i demontaż kół. Mówiąc o kołach: opony o szerokości do 30 mm mieszczą się w ramie - to naprawdę wyjątkowy atut roweru wyścigowego w tej klasie i może sprawić, że rama będzie interesująca dla miłośników komfortu, którzy lubią jeździć na nieco szerszych oponach. Ale pomimo dużego prześwitu na opony, BH Ultralight EVO Disc to rower zaprojektowany do rywalizacji i maksymalnych osiągów: dzięki wyjątkowo krótkim tylnym widełkom (402 mm), ogólnie zwinnej geometrii i nachylonej górnej rurze, jest również dobrze przygotowany do technicznych zjazdów.
BH poinformowało, że będą trzy warianty modelu Ultralight EVO Disc, nawet jeśli szczegóły nie zostaną ujawnione aż do Eurobike. Mamy już jednak dla Was ceny:
BH Ultralight EVO Disc Ultegra: 5.499 €
Dysk BH Ultralight EVO Ultegra Di2: 6.999 €
Dysk BH Ultralight EVO Dura Ace Di2: 8.499 €
Schreibe einen Kommentar