Test: Bulls E-Stream EVA TR3 to damski topowy model nowego Brose E-Fullys firmy Bulls na sezon 2019. Za prawie 4.000 euro E-MTB 120 mm jest wyposażony w wyjątkowo dobre wyposażenie - i zupełnie nowy Brose Drive Napęd S Mag.
Wraz z serią modeli E-Stream EVA firma Bulls wprowadza na sezon 2019 kilka e-rowerów górskich z pełnym zawieszeniem, z których wszystkie są wyposażone w nowe napędy Brose i zintegrowane akumulatory. W przypadku Bulls E-Stream Eva TR3 wybraliśmy do testu najwyższy model z serii za niecałe 4.000 euro - główną atrakcją 120 mm w pełni jest niewątpliwie zupełnie nowy silnik Brose Drive S Mag zaprezentowany latem ubiegłego roku, który w porównaniu do jego poprzednik ma nie tylko większą moc, ale dzięki magnezowej obudowie jest też sporo lżejszy. Nasz testowy rower waży nieco ponad 24 kg, co nie bije żadnych rekordów, ale mimo to wyróżnia się solidnym wyposażeniem, szerokimi oponami i ogólną ceną, która jest dość niska jak na e-MTB w tej klasie.
Dzięki skokowi sprężyny 120 mm z przodu i z tyłu, szerokości 2,8 cala oraz oponom 27,5″ i wyważonej geometrii, E-Stream EVA TR3 jest wszechstronnym rowerem, tak jak jest to napisane w książkach: Kobiety jeżdżące na trasach z ograniczonymi ambicjami terenowymi zdobądź ich pieniądze, a także te, w których jazda bez szlaku nie jest prawdziwą jazdą. Reszta wyposażenia również pasuje – zwłaszcza mocne hamulce tarczowe Magura z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu są naprawdę atrakcyjne i należą do najlepszych, jakie można obecnie dostać w rowerze górskim na szlaki na rynku. 10-biegowy obwód z serii Deore Shimano działa doskonale i nie musi chować się za komponentami wyższej jakości grupy SLX lub XT pod względem wydajności. Dzięki „tylko” 10 biegom jest również znacznie bardziej wytrzymały i wymaga mniej konserwacji w ciągłej pracy niż 11- lub nawet 12-biegowe biegi. Dzięki nowej kasecie 11-42 oferuje również zasięg, który jest więcej niż wystarczający dla E-MTB.
Największą atrakcją wyposażenia nowego Bulls E-Stream EVA TR3 jest niewątpliwie elektryczny duet nowego silnika Brose Drive S Mag i akumulatora 750 Wh SuperCore. Ten ostatni siedzi - jak przystało na nowoczesny e-bike w 2019 roku - idealnie wkomponowany w dolną rurę. Dzięki niezwykle kompaktowym wymiarom nowego silnika Brose obszar suportu przyciąga wzrok dopiero na drugi lub trzeci rzut oka. Innowacyjna obudowa magnezowa zmniejsza wagę jednostki napędowej do znacznie poniżej 3 kg. To sprawia, że Drive S Mag jest jednym z najlżejszych silników do rowerów elektrycznych na rynku. Wiele wydarzyło się też „pod maską” w porównaniu z wciąż dostępnym Drive S Alu: wariant magnezowy zapewnia większą moc na szlakach lub asfalcie przy tym samym momencie obrotowym, a nowy tryb Flex Power zapewnia zauważalny wzrost zwinności.
Nowości produktowe: Silniki do rowerów elektrycznych Brose 2019: Drive S Mag, aktualizacja Drive T i nowe sterowanie
Nowości produktowe / E-Performance: Liczne innowacje w silnikach Brose do rowerów elektrycznych 2019 zostały ogłoszone w ramach Eurobike Media Days w Serfaus. Oprócz całkowicie nowego silnika dostępne są również aktualizacje dla istniejących napędów oraz, po raz pierwszy, wyświetlacze i elementy sterujące bezpośrednio od Brose. Brose Drive S Mag – Lżejszy, bardziej kompaktowy, mocniejszy Prawie […]
Wygodne podwozie Foxa powinno również wywołać szeroki uśmiech na twarzy większości rowerzystów. Widelec doskonale współgra z czterowahaczowym tylnym trójkątem, który zapewnia duży skok sprężyny i niezawodnie pochłania wstrząsy. Jeśli chcesz naprawdę dać się ponieść na szlaku, możesz przegapić informacje zwrotne z tyłu, ale uważamy, że nacisk Bulla na wygodę i bezpieczeństwo jest na miejscu w przypadku E-Stream EVA TR4. Szerokie na 3″ opony plus firmy Schwalbe również bardzo dobrze się z nim komponują. Warto tutaj poeksperymentować z ciśnieniem powietrza: jeśli pompujesz duże opony, tak jak w przypadku konwencjonalnych opon do rowerów górskich, tracisz duże zalety: komfort i przyczepność. Opony mogą to pokazać dopiero przy ciśnieniu poniżej 2,6 bara. Oczywiście ryzyko przebicia zwiększa się wraz ze spadkiem ciśnienia powietrza - dlatego uważamy, że trochę szkoda, że na fabrycznych oponach Smart Sam Performance nie można jeździć bezdętkowo.
Rower pokazuje również swój doskonały wszechstronny charakter w pozycji siedzącej: nie za długi, nie za krótki i z umiarkowanymi kątami, pozostaje żywy i sterowny nawet na płaskim terenie i na wycieczkach, ale zdecydowanie może pokazać swoje zęby w terenie. Krótki mostek i szeroka kierownica dobrze do niego pasują, nawet jeśli mogą wymagać krótkiego okresu regulacji dla rowerzystów przechodzących z bardziej klasycznych motocykli. Wisienką na torcie pod względem wszechstronności byłaby sztyca regulowana, która prawdopodobnie padła ofiarą czerwonego ołówka; Jeśli jednak chcesz je zmodernizować, możesz teraz polegać na tanich i dobrze funkcjonujących wspornikach na rynku wtórnym. Mówiąc o wszechstronnym charakterze: dzięki mocowaniom Monkey-Link do przedniego i tylnego oświetlenia, można go błyskawicznie podłączyć i odłączyć i jest zasilany przez zintegrowany akumulator - świetna sprawa.
Rudy Bohmetz mówią
Witam, kupiłem E-Strem Eva Tr3... Po 2400 km chciałem po raz pierwszy wyjąć akumulator, bo poluzowała się gumowa osłona przed uderzeniami kamieni.... Teraz problem, że zamek nie działa... Cylinder kręci się bardzo lekko... Ale to wszystko... Co teraz
Peter Pan mówią
Może to zabrzmieć nieco niepokojąco i prosto, ALE
A może wizyta u sprzedawcy???