Test / E-Performance: S-pedeleki są egzotyczne w tym kraju, ale w Szwajcarii przeżywają rozkwit. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę atrakcyjne modele sportowe, takie jak Stromer ST3, który jest również dość praktyczny.
To prawdopodobnie plotka, że Szwajcarzy stają się nieco bardziej spokojni – ale to z pewnością nie dotyczy kolarstwa. Wynika to nie tylko z dużego udziału szybkich pedeleków w całym szwajcarskim rynku: z 75.600 2017 e-rowerów sprzedanych w Szwajcarii w 16.000 r. ponad 20 45 to szybkie modele; oznacza to, że S-pedelec ma udział w rynku na poziomie dobrych 7.200 procent. Z drugiej strony w Niemczech tylko jeden na sto rowerów elektrycznych to model 2017 km/h – z czego około XNUMX sprzedano w XNUMX roku.
Nic więc dziwnego, że motocykle takie jak Stromer ST3 są częstym widokiem na południe od Jeziora Bodeńskiego – masywne, eleganckie rowery ze sztywną ramą, często napędzane mocnymi silnikami umieszczonymi z tyłu. Z drugiej strony niemieccy producenci często polegają na sprawdzonej zasadzie trekkingu w wieku 45 lat, z wyprostowaną pozycją siedzącą i amortyzowanym widelcem. W połączeniu z czterotłokowym hamulcem tarczowym z obszaru zjazdowego może to dać mieszankę wybuchową - nic więc dziwnego, że miłośnicy S-Bike lubią kierować się do Szwajcarii i korzystać z tamtejszych usługodawców. Na przykład w Stromer, zwłaszcza że ten specjalny producent założony w 2009 roku ma w swojej ofercie prawie wyłącznie szybkie e-rowery.
https://www.velomotion.de/2018/09/test-stromer-st5-2018-dieses-s-pedelec-macht-spass-und-hat-ordentlich-dampf/
Co sprawia, że Stromer ST3 jest wyjątkowy? Po prostu nazywanie go zmniejszoną wersją topowego ST5 nie ma sensu; W końcu rower, który kosztuje prawie 7.000 euro, nie jest pakietem oszczędnościowym. To, czego brakuje Stromerowi ST3 w porównaniu z topowym modelem, to przede wszystkim „tryb sportowy”, który uruchamia maksymalną moc silnika piasty za naciśnięciem przycisku - z ST5 850 watów i 48 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei ST3 oferuje tylko trzy tryby wspomagania i nieco niskie maksymalne wartości 820 watów i 44 Nm – różnica, która nie jest tak naprawdę zauważalna w praktyce, zwłaszcza że wsparcie napędu jest niezwykle mocne nawet na najniższym poziomie. Silnik w piaście pracuje prawie bezgłośnie i ma jeszcze jedną zaletę: w trybie rekuperacji wytwarza energię elektryczną, która jest dostarczana do akumulatora. Niewiele się porusza, ale układ hamulcowy można oszczędzić na dłuższych zjazdach.
W przeszłości i tak funkcja generatora była ważniejszym argumentem. W 2010 roku pojemność baterii wynosiła nieco poniżej 400 watogodzin, a teraz podwoiła się do ponad 800. Za dopłatą dostępny jest nawet akumulator o pojemności 983 Wh – w przypadku rowerów Bosch zasięg, jaki można z nim osiągnąć, można osiągnąć tylko przy użyciu drugiego akumulatora.
Typowy dla Stromera jest komputer pokładowy z ekranem dotykowym zintegrowanym z górną rurą, który jest łatwy w obsłudze. Dzięki temu odblokowywanie roweru bez kluczyka jest tak samo możliwe, jak obsługa za pomocą smartfona, chociaż parowanie było początkowo nieco kłopotliwe w teście. Jeśli wszystko jest skonfigurowane, możesz spodziewać się dobrego działania. Jeśli jednak często sprawdzasz dane z jazdy, może przeszkadzać fakt, że musisz pochylić głowę, aby spojrzeć na wyświetlacz – ale smartfon na kierownicy może tu pomóc.
Jak wszystkie rowery tej marki, ST3 jest wyposażony w przerzutki - logiczne, ponieważ silnik piasty jest jedyną alternatywą, która pozwala na przełożenie suportu. Z jedenastoma biegami od 11 do 42 zębów, zakres przełożeń jest duży; ogromna tarcza 52 już pokazuje, że jesteś dość szybki na tym rowerze. Potężny system oświetlenia, który zapewnia superjasny reflektor wraz z diodami LED, które są dyskretnie zintegrowane z główką ramy, również pomaga ustawić tempo.
Połączenie obszernych 27,5-calowych opon i sztywnego widelca jest typowe dla miejskiego roweru wyścigowego. Stromer wybiera oponę Pirelli z rowkami o płaskim profilu, która jest łatwa w toczeniu i zapewnia dobrą przyczepność, ale jest dość wrażliwa, jeśli chodzi o ciśnienie powietrza: jeśli jest zbyt mocno napompowana, szybko staje się niewygodna; jeśli w oponie nie ma wystarczającej ilości powietrza, będzie wyglądać na gąbczastą. Tutaj ważne jest, aby poeksperymentować w zależności od wagi kierowcy.
Brak amortyzowanego widelca jest typowy dla Stromera (i dla całej kategorii szybkich miejskich pedeleków). Zwłaszcza przy dużych prędkościach jest to zdecydowanie wada pod względem komfortu jazdy; z drugiej strony sztywny widelec dobrze współgra ze stabilnym czterotłokowym przednim hamulcem. Chociaż można zamontować widelec amortyzowany Suntour z homologacją typu, zmienia to również geometrię układu kierowniczego, a tym samym obsługę.
Dzięki trzem rozmiarom ramy, dwóm różnym mostkom i trzem kształtom kierownicy rower można optymalnie dopasować pod względem ergonomii; dobrze wyprofilowane chwyty i siodło Ergon zapewniają dodatkowy komfort. Wąski bagażnik nie tylko wygląda bardzo elegancko, ale jest również bardzo praktyczny, ponieważ pochodzi z Racktime, a kosze i torby można bezpiecznie i stabilnie zatrzasnąć. To sprawia, że nieporęczny, szybki rower Stromer jest równie praktyczny, co ekscytujący - i zdecydowanie jest dobrym wyborem dla osób dojeżdżających do pracy, które szukają S-Pedelec na dłuższe codzienne podróże.
Schreibe einen Kommentar