Przetestuj Haro Shift i/O 7: Marka Haro powinna być znana specjalistom od BMX. Żadna inna marka nie ukształtowała sportu tak jak Haro. Niemiecki rynek również powinien zostać podbity z rokiem modelowym 2018. Jednak nie z modelami BMX, ale z mocnymi E-MTB, jak wymagają tego czasy. Byliśmy już w stanie dokładnie przetestować Haro Shift i/O 7.
Recenzja Haro Shift Plus i/O 7: rama i napęd
Haro się wyróżnia. Dominuje turkus, który uzupełniają pomarańczowe detale. Kolorystyka niemal przypomina samochody wyścigowe Gulf z legendarnej epoki. Przyciągający wzrok lakier otacza aluminiową ramę, której tylny trójkąt z czterema prętami zapewnia 140 mm skoku sprężyny ze stacjonarnego amortyzatora. Poza tym rama oferuje wiele nowoczesnych detali. Kable są poprowadzone wewnętrznie i są przeznaczone do koncentratorów Boost. W ten sposób grube opony mogą być umieszczone w ramie bez zbytniego wydłużania widełek tylnych lub niekorzystnej zmiany linii łańcucha.
Rama została zbudowana wokół jednostki napędowej Shimano E-8000. Akumulator jest częściowo zintegrowany z dolną rurą, a smukły silnik Shimano E-MTB został również harmonijnie zintegrowany z ogólnym obrazem. Akumulator ma pojemność ponad 500 Wh, aby wystarczająco zasilać mocny silnik Shimano o mocy 250 W przez dłuższy czas. Silnik o maksymalnym momencie obrotowym 70 Nm zapewnia również dużą moc do użytku w MTB. Sterowanie systemem odbywa się za pomocą dobrze znanej jednostki Shimano z manetką DI2 i małym ekranem, który oferuje niezbędne informacje. Wyświetlany jest tam na przykład stan baterii, pozostały zasięg, prędkość lub kadencja.
Recenzja Haro Shift Plus I/O 7: Geometria
Geometria jest bardzo typowa dla nowoczesnego roweru e-trail w tej klasie. Kąt skrętu 67º jest stosunkowo stromy jak na tę wiosenną klasę podróży. Fakt, że nie jedziesz tutaj pod kątem 66, a nawet 65°, jak w przypadku wielu innych nowoczesnych MTB bez silnika, ma sens: z mocnym E-MTB chcesz również jeździć po naprawdę stromych podjazdach. Jeśli jednak kąt skrętu jest zbyt luźny, trudno jest utrzymać przednie koło na podłożu. Tylne rurki tylnego trójkąta są również stosunkowo długie i mają 457 mm, co również pozytywnie wpływa na osiągi na podjazdach.
W połączeniu z umiarkowanie dużym zasięgiem otrzymujesz rower, który zapewnia udaną równowagę między płynną jazdą a zwinnością, między nowoczesnymi trendami a sprawdzonymi właściwościami.
Geometria we/wy Haro Shift Plus
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 368 | 406 | 457 | 520 | 559 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 585 | 615 | 630 | 640 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 457 | 457 | 457 | 457 | 457 |
Rozstaw osi (w mm) | 1164 | 1182 | 1213 | 1229 | 1245 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 413 | 427 | 456 | 463 | 476 |
Stosy (mm) | 598 | 607 | 613 | 626 | 635 |
Recenzja Haro Shift Plus I/O 7: funkcje
Ramki do zdjęć | Aluminiowa rama Haro Shift Plus I/O X6 |
widelec amortyzowany | RockShox Revelation 27,5" Boost |
napęd | |
akumulator | |
niemy | Rock Shox Monarch RL |
wirniki | WTB i35 |
Opona VR | Kenda Havoc 2,6" |
Tętno opon | Kenda Havoc 2,6" |
przerzutka tylna | Kenda Havoc 2,6" |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX |
korba | Shimano E8000 |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano SLX |
tarcze hamulcowe | Shimano SLX |
sztyca | Wewnętrzna regulowana sztyca TranzX |
siodło | Komp. rakieta WTB |
trzon | Wyścigowa jazda twarzą |
Lenker | Stop Race Face Ride |
Jeśli chodzi o sprzęt, nie ma żadnych eksperymentów na Haro Shift Plus I/O, a solidne części są używane przez cały czas. Zawieszenie pochodzi od Rock Shox. Revelation ze skokiem sprężyny 150 mm i goleniami 35 mm pracuje z przodu, a z tyłu Monarch RL. Zmiana biegów odbywa się za pomocą części Shimano. Dźwignia SLX steruje tylną przerzutką XT z 11 biegami. Do przełożenia na korbie zamontowano zębatkę z 38 zębami i kasetę o gradacji 11-42. Kombi, którym można wjeżdżać również na bardziej strome podjazdy, ale przełożenie powinno wystarczyć również przy dużych prędkościach.
Opony Kenda Havok o szerokości 2,6 cala znajdują wystarczające wsparcie na obręczach WTB i35 o szerokości wewnętrznej 35 mm - oczywiście ta kombinacja jest również kompatybilna z systemem bezdętkowym. O wyhamowanie dbają solidne hamulce Shimano SLX z tarczami 180 mm. Ciężsi jeźdźcy mogliby chcieć większej tarczy, przynajmniej z przodu. Regulowana sztyca jest prawie obowiązkowa w all-mountain. Tutaj zainstalowana jest obsługa TranX z pilotem z kierownicy. Podczas składania pilota wykazano się dużą kreatywnością. Właściwie zaprojektowany dla lewej strony zamiast dźwigni przerzutki, w Haro przesuwa się na prawą stronę i jest „do góry nogami”. Wygląda to trochę dziwnie, ale w praktyce działa całkiem nieźle.
Na słupku zamontowane jest siodło WTB Rocket Comp. Kokpit Ritchey został zainstalowany na przedseryjnym rowerze testowym. W serii kokpit składa się z części Race Face. Podsumowując, pakiet wyposażenia jest bardzo odpowiedni do obszaru zastosowania Haro, a trwałość nie powinna powodować żadnych problemów na dłuższą metę.
Recenzja Haro Shift Plus I/O 7: Na szlaku
Haro Shift Plus I/O 7 został wybrany przez nas do testów w miesiącach zimowych. Ale po pierwsze: rzadko tak dobrze bawiliśmy się na rowerze zimą. Mocny silnik znacznie ułatwia oranie w głębokim błocie i śniegu, a Ty masz dużo więcej frajdy nawet w złych warunkach. Nawet słabsze ja, jeśli chodzi o wsiadanie na siodło w niekomfortową zimową pogodę, jest trochę mniejsze.
Ale teraz do samego motocykla.Pierwszy test siodełka poszedł dobrze. Siedzisz bardzo centralnie i wygodnie na rowerze, a kierownica była odpowiedniej szerokości. Na pierwszych kilku metrach na asfalcie szerokie opony Kenda kręciły się bardzo dobrze pomimo formatu plusa, prawdopodobnie dlatego, że kły na oponach nie są aż tak radykalnie zaznaczone. Oznacza to, że bez większego wysiłku możesz poruszać rowerem w trybie Eco, który bardzo dyskretnie, ale zauważalnie wspiera kierowcę. Największą atrakcją silnika Shimano E8000 jest niewątpliwie tryb szlaku. W tym trybie silnik zawsze dostarcza kierowcy odpowiednią moc i bardzo intuicyjnie reguluje moc w zależności od kadencji i mocy dodanej przez kierowcę. Motocykl sprawia wrażenie niezwykle naturalnego i dynamicznego.
Ten tryb jest również zalecany do stromych technicznych podjazdów. W połączeniu z dodatkowymi oponami i geometrią Harosa, nawet strome rampy można było łatwo pokonać. W głębokim błocie i śniegu opony osiągały swoje granice. Chcielibyśmy mieć tutaj trochę więcej profilu. Przy odpowiednim ustawieniu zawieszenie jest neutralne na podjazdach i w razie potrzeby można je całkowicie zablokować. Obwód zawsze działał bardzo niezawodnie, nawet gdy był bardzo brudny i przełączał się bardzo czysto nawet przy szybkich zmianach biegów.
Haro naprawdę wprawia w dobry nastrój podczas zjazdów. Jest zwrotny, ale jednocześnie płynny. Grube opony Kenda zapewniają również bezpieczeństwo w technicznych przejściach, co jest szczególnie korzystne dla mniej doświadczonych technicznie kierowców. Oprócz opon plus, rama Rock Shox pochłania dużo uderzeń i wraz z nisko położonym środkiem ciężkości sprawia, że rower stabilnie leży na szlaku. Hamulce SLX były niezawodnymi kotwicami w każdej sytuacji i można je było precyzyjnie dozować. Akumulator 500 Wh wystarczył na wycieczki z ponad 800 hm, nawet jeśli nie jeździłeś oszczędnie, a nawet pozostały 2 kreski zgodnie z wyświetlaczem akumulatora.
Schreibe einen Kommentar