E-Performance: jeśli spojrzysz na rok modelowy 2019, jeśli chodzi o e-rowery, będzie więcej ewolucji niż rewolucji. Akumulatory są lepiej zintegrowane, silniki są mniejsze, a tryby jazdy lepiej skoordynowane. Ale jeśli przyjrzysz się szczegółowo napędowi, jest jeszcze jedna mała rewolucja. Dokładnie to staje się jasne dzięki Brose Drive S Mag na Bulls E-Stream Evo AM4 2019.
Brose Drive S Mag: Pierwszy dysk wykonany z magnezu i jeszcze większa moc
Do tej pory rowery elektryczne na szlaki zawsze można było szybko odróżnić od konwencjonalnych rowerów górskich dzięki masywnej jednostce napędowej i akumulatorowi przymocowanemu do dolnej rury. Jednak komponenty napędu są teraz tak dobrze zintegrowane, że staje się to jasne dopiero po bliższym przyjrzeniu się, a nie tylko podczas przejeżdżania obok. Kompaktowa konstrukcja Brose Drive S Mag i elastyczne opcje integracji wspierają producentów rowerów właśnie w tym wyzwaniu: integracji. Dzięki innowacyjnej magnezowej obudowie jest o 15 procent mniejszy i 500 gramów lżejszy niż inne warianty z rodziny produktów Brose Drive, osiągając w ten sposób jeszcze wyższą gęstość mocy. Rozwój nie stanął również w miejscu z baterią. Bulls używa modelu 2019 W w modelu 750, który jest płynnie zintegrowany z dolną rurą. W porównaniu z modelem z poprzedniego roku jest to wzrost nawet o 100 watów. W przypadku konwencjonalnych rowerów elektrycznych, na przykład po przejechaniu około 1000 metrów wysokości, stale patrzysz na pozostały zasięg. Bulls E-Stream Evo AM4 jest inny, ponieważ dzięki 50% większej mocy dłuższe wycieczki nie stanowią problemu. A jeśli zabraknie Ci energii, e-rower górski będzie dalej pedałował bez oporu dzięki Brose Drive S Mag. To bezoporowe odsprzęganie uzyskuje się dzięki dwóm niezależnie działającym wolnobiegom. Wyjątkowa nowość, Bulls E-Stream Evo AM4 2019 zyskuje dodatkowy poziom wsparcia dzięki nowemu Brose Drive S Mag: nowy tryb Flex Power. Brose łączy tutaj dwie nowe funkcje oprogramowania: dzięki obsłudze funkcji Cadence Power Control (CPC) sterowanej momentem obrotowym i prędkością e-rowerzyści mogą zużywać do 30% więcej mocy przy wysokich kadencjach, a tym samym wywoływać do 410% wspomagania. Nowo opracowane, zależne od pedałów wsparcie Progressive Pedal Response (PPR) zapewnia jeszcze szybszą i żywszą reakcję.
Bulls E-Stream Evo AM4 2019: Przemyślany i dobrze skoordynowany sprzęt
Bulls E-Stream Evo AM4 2019 jest dobrze przemyślany i solidnie wyposażony, dzięki czemu nie tylko masz dobrą formę podczas wspinaczki. Odpowiednio dobrane podwozie firmy Fox zapewnia niezbędne rezerwy w terenie. Z przodu znajduje się Fox 36 Float Rythym Boost ze 150 mm skokiem z niskim momentem rozruchowym i dobrą reakcją. Tylna kinematyka uwalnia również 150 mm skoku sprężyny, który kieruje amortyzatorem Fox Float DPS Performance. Opony Schwalbe odpowiadają za wystarczającą przyczepność na luźnej leśnej glebie, Magic Mary SnakeSkin lśnią głębokim profilem z dobrym samooczyszczaniem, ale ściana boczna jest również wzmocniona technologią SnakeSkin, dzięki czemu jest dobrze chroniona. Cały układ opóźnia czterotłokowy układ hamulcowy firmy Magura. Zaciski hamulcowe Magury MT5 przylegają do tarczy 203 mm z przodu i 180 mm z tyłu. Wynikająca z tego siła hamowania nadal może być dobrze dozowana. Istnieją również małe, interesujące szczegóły dotyczące Bulls E-Stream Evo AM4 2019, jeśli chodzi o akcesoria. Dzięki systemowi MonkeyLink akcesoria elektroniczne, takie jak światła, można szybko i łatwo przymocować do wstępnie zmontowanych złączy, a uchwyt na butelkę FidLoc jest już przymocowany do dolnej rury. Wewnętrzne prowadzenie kabli w aluminiowej ramie sprawia, że rower wygląda schludnie i szykownie.
Wniosek: Spójna koncepcja z wieloma optymalizacjami
Bulls E-Stream Evo 2019 obiecuje wiele dzięki sprawdzonej technologii Brose i karcie danych technicznych. Czysto zestrojony napęd, zoptymalizowane podwozie oraz geometria i wyposażenie zorientowane na zjazdy. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze kilometry testowe na domowych trasach Velomotion.
strona Brosa: www.brose-ebike.com
strona Bulla: www.bulls.de
Matthias mówią
Byłbym zainteresowany całkowitą masą motocykla (Rg.44) z o 15 procent mniejszym i lżejszym o 500 gramów silnikiem.
Franka Deubenera mówią
23.7 kg
W.Gärtnera mówią
Cześć. Jak to możliwe, że Bulls Evo AM 4 nie został jeszcze dostarczony, ale Lt. sprzedawca nie ma na stanie? Czy wszyscy kupujący kupili ten rower bez okazji i bez jazdy próbnej lub oceny. W Internecie nie ma raportów z testów ani innych szczegółów, np. powyżej
opisano bieżący wyświetlacz i jego funkcje. Czy jest port USB do ładowania telefonu komórkowego lub systemu nawigacji? Czy oświetlenie w Monkey link jest ładowane przez akumulator rowerowy? Wszystkie informacje, których musisz szukać w Internecie, jeśli w ogóle. Nie rozumiem polityki sprzedaży i informacji firmy Bulls/ZEG.
Mario mówią
Naprawdę ładnie wykonany rower. Rad jest teraz łatwo dostępny, ale zastanów się dwa razy, zanim go kupisz. Jeśli jesteś przyzwyczajony do Boscha, napęd jest całkowicie niedojrzały.
Istnieją po prostu 4 liniowe poziomy wsparcia, więc nie ma śladu po legendarnym trybie FlexPowerMode. Silnik też nie pracuje tak cicho, jak można by oczekiwać od Brose'a. Kiedy szlak pnie się stromo i powoli, a silnik się rozgrzeje, staje się prawdziwym awanturnikiem. Napęd nie odczuwa nawet przerwy w zmianie biegów, a także ma wyraźnie wyraźny dobieg, więc jeśli przestawisz coś, czego brakuje, w układzie napędowym dochodzi do potężnego pęknięcia.
Wyświetlacz jest kiepsko czytelny ze względu na wąski kąt widzenia, nie ma ani USB, ani nie informuje o wyczerpaniu baterii. Jeśli przedostatni pasek zniknie, oznacza to, że nagle nie ma już dostępnego dysku.
Co doprowadza mnie do największej irytacji, baterii. 750Wh jest szeroko reklamowane, chociaż nie jest to matematycznie możliwe, 37Vx20Ah=740Wh. Poza tym system wyłącza napęd przy napięciu 33,7 wolta, więc trudno wydobyć z akumulatora nieco więcej niż 600 Wh na potrzeby napędu.
Być może warto wspomnieć o Connect-C. Niestety aplikacja jest nadal bardzo prymitywna, nie można eksportować/importować wycieczek jako GPX ani planować tras. Konfiguracja silnika ma również poważny błąd, ponieważ jest przeznaczona tylko dla starego Drive-S z 4 poziomami prędkości i dlatego nie uwzględnia poziomu prędkości „OFF” na wyświetlaczu. W rezultacie poziomy prędkości nie pasują do siebie i nie można dostosować poziomu 5.