Test: Kto jeszcze tego nie zna? Chcesz założyć opony bezdętkowe na koła, ale nie masz pod ręką kompresora - dzięki pompce podłogowej Lezyne Digital Pressure Over Drive zbiornik ciśnieniowy można napompować do 15 barów. Ilość powinna wystarczyć do napełnienia opony w kilka sekund. Velomotion przetestował pompkę podłogową Lezyne.
Jeszcze kilka lat temu należałeś do niewielkiej mniejszości, która korzystała z systemów bezdętkowych. Zmieniło się to w międzyczasie, ale od czasu do czasu wciąż pojawiają się zadania pozornie nie do rozwiązania. Jednym z nich jest zakładanie opony. Tutaj naprawdę wiele pomaga, a potrzebna jest duża ilość powietrza i to tak szybko, jak to możliwe, aby wyważyć oponę na feldze. Zwykłe pompki podłogowe rzadko są skuteczne. Sprężarka nie zawsze jest pod ręką, a naboje CO2 są bardziej praktyczne w sytuacjach awaryjnych.
Pompka podłogowa Lezyne Digital Pressure Over Drive w szczegółach:
Z pompką podłogową Digital Pressure Over Drive, Lezyne była jedną z pierwszych na rynku, która miała odpowiednie rozwiązanie tego problemu. Ta pompa wykorzystuje zbiornik ciśnieniowy, który można pompować do 15 barów. Zawór nadciśnieniowy zapobiega nadmiernemu ciśnieniu w układzie. Po osiągnięciu pożądanego ciśnienia w zbiorniku, w zależności od opony, znacznie niższego niż maksymalne ciśnienie wystarczające, powietrze jest uwalniane przez wąż wzmocniony nylonem z dźwignią nożną ze stali nierdzewnej i trafia do opony przez układ ABS- 1 głowica pompy PRO Chuck. To mocowanie do zaworów Presta - Schrader - Dunlop zostało opracowane specjalnie dla obszaru wysokiego ciśnienia. Głowica pompki wyposażona jest również w zawór spustowy oraz klucz do zaworów do odkręcania lub dokręcania wkładki zaworu Presta. Zawór spustowy jest bardzo niepozorny i łatwo go przeoczyć. Umieszczenie w obszarze wyświetlania ciśnienia byłoby o wiele wygodniejsze.
Pompa jest dostępna zarówno w wersji cyfrowej, jak jej używamy, jak iz analogowym wyświetlaczem. Wykonanie jest doskonałe i szlachetne dookoła. Drewniana rączka prawie dobrze leży w dłoni, a czarna aluminiowa pompka to wizualna gratka. Wąż o długości 1,2 m ułatwia użytkowanie. Pompa nadal ma kilka drobnych słabości. Głowicę pompki ABS-1 Pro Chuck można zamontować na zaworach Presta tylko wtedy, gdy obecny jest wkręcany rdzeń zaworu. Jednak ta wkładka zaworu prowadzi do znacznie zmniejszonego przepływu powietrza, co w niektórych kombinacjach opona / felga prowadzi do niedostatecznej ilości powietrza wpływającego do układu, aby zamontować oponę. Zwykle pomaga odkręcenie wkładki zaworowej. W takim przypadku jednak głowicę pompy można zamocować z trudem i należy ją przytrzymać ręcznie.
Funkcja Pressure Over Drive nie nadaje się również do krótkiej kontroli ciśnienia w oponach. Jeśli pompka jest podłączona do już napompowanej opony, komorę ciśnieniową należy najpierw napompować do ciśnienia, które występuje również w oponie. Dopiero wtedy pompka może zwiększać lub zmniejszać ciśnienie w oponie. Ogólnie rzecz biorąc, zbyt uciążliwe, jeśli chcesz tylko sprawdzić ciśnienie w oponach przez krótki czas.
Sieć
Dirka Jursa mówią
Witaj Tomaszu. Dziękuję za bardzo ciekawy artykuł. Czy możesz polecić alternatywną pompkę, która nie ma problemu z zamontowaniem wkładki zaworu Presta, aby prawidłowo przymocować pompkę?
Dziękuję i pozdrawiam z Hamburga.
Sztylet