Test: Cortina E-Octa to rower elektryczny typu step-through z silnikiem Bafang M400, który jest przeznaczony do użytku w mieście lub na płaskich ścieżkach na rzekach. Środkowy silnik Bafang sprawia, że wsiadanie i wysiadanie jest łatwe i wygodne, a silnik współpracuje z czujnikami obrotu i ma zapewnić naturalne wrażenia z jazdy. Jak Cortina E-Octa wypadła w teście, możecie przeczytać tutaj.
Poszukiwania przez Cortinę nowoczesnego, modnego roweru doprowadziły z powrotem do korzeni, do roweru takiego, jakim był kiedyś. Tym, co od razu przykuło uwagę projektantów Cortiny, były oryginalne solidne rowery transportowe z początku XX wieku. Stabilne rowery miejskie, które zostały wyposażone w bagażnik z przodu iz tyłu. W 20 roku w Holandii została zaprezentowana pierwsza kolekcja rowerów miejskich Cortina. Sprzedają teraz coraz więcej e-rowerów.
Cortina E-Octa: Rama / Geometria
Stylowa rama Cortiny E-Octa jest bardzo kanciasta na ramie głównej. Z drugiej strony kształty rur z tyłu są okrągłe lub lekko owalne. Bagażnik zapewnia również miejsce na akumulator. Centralny silnik jest zintegrowany z ramą i umieszczony tak nisko, jak to możliwe, aby umożliwić kobietom i mężczyznom wygodne wsiadanie i wysiadanie. Pozycja siedząca Cortiny E-Octa jest bardzo wyprostowana, co zapewnia zrelaksowaną podróż lub jazdę po drogach.
Cortina E-Octa: silnik / akumulator
Cortina E-Octa jest wyposażona w system Bafang M400. Jest to inteligentny, bezobsługowy system o minimalnym ryzyku awarii. Czujnik siły i czujnik obrotu są wbudowane w silnik systemu Bafang M400. Ta kombinacja czujników oblicza, ile pomocy jest potrzebne, i zapewnia naturalne wrażenia z jazdy. Akumulator mieści się między bagażnikiem a błotnikiem. Dzięki temu ładowanie i zdejmowanie jest szybkie i łatwe. Optycznie na pewno są bardziej eleganckie rozwiązania. Rozkład masy również nie jest całkiem optymalny w przypadku ciężkiego akumulatora z tyłu.
https://www.velomotion.de/2018/08/bafang-e-mobilitaet-aus-china-in-die-welt/
Silnik Bafang M400 jest stosunkowo płaski, ale zajmuje trochę więcej miejsca z boku. Bateria jest dostępna w trzech różnych rozmiarach. Najmniejszy akumulator ma 340 Wh i obiecuje zasięg 30-140 kilometrów. Środkowy ma 450 Wh i obiecuje zasięg 40-160 kilometrów, ale kosztuje 150 euro więcej. Akumulator 750 Wh, a tym samym największy w asortymencie, obiecuje zasięg 70-250 kilometrów. Tutaj klient musi zaakceptować dopłatę w wysokości 300 euro. Jeśli chodzi o informacje o zasięgu, praktyczne wartości powinny znajdować się gdzieś pośrodku informacji Bafanga.
Wyświetlacz silnika Bafang jest bardzo duży i czytelny, ale nie jest zbyt nieporęczny, ponieważ jest bardzo płaski. Kilometry dzienne, suma kilometrów, prędkość, stan naładowania baterii i zegar można odczytać tutaj.
Elementy sterujące są dobrze wykonane, przyciski są łatwo dostępne i przylegają do ergonomicznej kierownicy. Punkt nacisku jest wygodnie zdefiniowany bez sztywności. Silnik Bafang M400 oferuje pięć poziomów wsparcia. Przejścia są mało widoczne.
Cortina E Octa: Wyposażenie
Schwalbe Energizer Plus, który został opracowany specjalnie do rowerów elektrycznych, ma bardzo grubą ochronę przed przebiciem i dość mocny profil trekkingowy, który powinien dobrze sobie radzić również na szutrze. Błotnik jest wykonany z aluminium, ale mógłby być nieco dłuższy. System oświetlenia Axa Blueline jest podłączony do akumulatora i nie wymaga dodatkowego dynama.
Jest przełączany za pomocą 8-biegowej przerzutki Shimano Nexus w piaście. Łańcuch jest dobrze zapakowany w zamknięte pudełko na łańcuch. Dzięki temu spodnie itp. pozostają ładne i czyste podczas jazdy. Ponadto łańcuch i koła zębate są mniej lub bardziej chronione przed zewnętrznymi wpływami atmosferycznymi. Blokada felgi Axa i dzwonek zapewniają bezpieczeństwo - czy to kierowcy, czy rowerowi. Kierownica Cortiny E-Octa ma ergonomiczny kształt, a mostek można dostosować do potrzeb rowerzysty. Również ergonomiczne uchwyty Herrmans DD36 dopełniają kokpit.
W części wypoczynkowej równie duży nacisk kładzie się na wygodną i amortyzującą pozycję siedzenia, aby w jak największym stopniu chronić plecy. Siodełko Selle Royal Essenza Relaxed ma już zintegrowane lekkie zawieszenie. Dodatkowo zamontowana jest również podpora sprężynowa - pełna kaplica pod względem komfortu. Hamulce Shimano mogłyby zużywać nieco więcej mocy ze względu na wyższe prędkości i całkowitą masę. Widelec ze sprężynami stalowymi Zoom oferuje duży skok sprężyny, ale wydaje się trochę drewniany, ale niezawodnie pokonuje niewielkie nierówności.
Cortina E-Octa: W akcji
Po pierwszym dopasowaniu Cortiny E-Octa pierwszą rzeczą, na którą zwróciłeś uwagę, była przyjemnie wyprostowana pozycja siedząca. Kierownicę i mostek można szybko i łatwo dopasować do potrzeb rowerzysty za pomocą klucza imbusowego. Siodło i ergonomiczne uchwyty zapewniają dobre samopoczucie. Dzwonek i wystarczający system oświetlenia, który jest sterowany baterią, zapewniają bezpieczeństwo w dużym mieście. Podstawka boczna i zintegrowana blokada ramy są częścią wyposażenia za 2.299 euro. Nieco szersze opony Schwalbe sprawdziły się w teście.
Akumulator można łatwo wyjąć i naładować. Wyświetlacz jest wyraźny i duży i czytelny - nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Silnik Bafang M400 oferuje pięć poziomów wsparcia. Zapewnia to naturalne wrażenia z jazdy, zmiana między pięcioma poziomami wspomagania jest prawie niezauważalna, a wyłączenie przy 25 km/h jest przyjemne i delikatne. Hałas w tle jest w porządku - słyszalny, ale z silnika słychać niewiele więcej niż lekkie warczenie. Jednak byłoby miło mieć trochę więcej mocy, ale jeśli wejdziesz na wzgórze, stracisz trochę wydajności i będziesz musiał pedałować trochę mocniej.
Jeśli potem znowu spadnie, Cortina E-Octa czasami robi się trochę niespokojna i ma tendencję do chwiania się. Rama traci sztywność z powodu niskiego przekroku – ale jest to problem z kształtem ramy, a E-Octa z pewnością nie jest jedynym rowerem z takimi problemami. W praktyce jednak dla większości kierowców nie powinno to odgrywać większej roli, ponieważ trzepotanie jest tak naprawdę zauważalne dopiero powyżej 30 km/h, a kiedy takie koło jest już poruszane w takich zakresach prędkości? Podobnie sytuacja wygląda z hamulcami Shimano, które w zupełności wystarczają do codziennej jazdy po mieście. 8-biegowa przerzutka Shimano Nexus jest przyjemnie tania w utrzymaniu i całkowicie wystarczająca do jazdy po mieście. Patrząc na cały pakiet, uważamy, że cena Cortiny E-Octa jest bardzo rozsądna.
Sieć
Schreibe einen Kommentar