Nowości produktowe / MTB: Wraz z Canyon Neuron CF 2019, bezpośredni sprzedawca z Koblencji prezentuje nowy etap ewolucji swojego popularnego MTB w pełni wszechstronnego. Czy uda się kontynuować historię sukcesu swoich poprzedników z nowo opracowaną ramą karbonową, ale z dobrze ugruntowanymi zaletami?
Canyon Neuron od dawna jest jednym z najpopularniejszych i prawdopodobnie najbardziej uniwersalnych rowerów w portfolio Koblenz. Model Fully, który do 2017 roku nosił nazwę Nerve, wypełnia lukę między rowerami XC przygotowanymi pod kątem maksymalnej mocy a rowerami terenowymi przeznaczonymi do zjazdów. Jakkolwiek chcesz nazwać tę kategorię rowerów - rower turystyczny, rower alpejski lub po prostu rower górski; Pewne jest, że dla wielu rowerzystów taki rower stanowi właściwy kompromis między napędem a potencjałem zjazdowym, między wyprawami po domowych szlakach a wakacjami pełnymi przygód. Nic dziwnego, że nowy Neuron CF 2019 zachowuje ten różnorodny charakter: podwozie o skoku sprężyny 130 mm z przodu i z tyłu nowo opracowanej ramy z włókna węglowego spotyka się z 29-calowymi kołami (27,5 ″ w rozmiarach ram S i XS), dobrze wyważoną geometrią i sprzęt zgodny z koncepcją.
Canyon Neuron CF 2019: rama i geometria
Podobnie jak w całej gamie Canyon, skrót CF odnosi się również do włókna węglowego jako materiału ramy nowego Neurona. Wizualnie jest wyraźnie wzorowany na innych pełnowartościowych produktach z tej serii: wyraźne linie, kanciaste kształty i dużo miejsca w trójkącie ramy, na przykład na butelkę do picia. Technicznie rzecz biorąc, Neuron dziedziczy również podstawową koncepcję kinematyki tylnego trójkąta od Spectral, Sender i Co.: Mówiąc prościej, tylny trójkąt przechodzi przez trzy fazy podczas kompresji: podczas gdy skok zawieszenia jest lekko zwolniony w pierwszej fazie, aby zapewnić dużo czułości wpadasz w drugą fazę, czyli w środkowym zakresie skoku zawieszenia, na delikatną platformę, która zapewnia wsparcie, poprawia napęd i zapobiega ugięciu. Pod koniec skoku przełożenie wzrasta w trzeciej fazie, zapewniając w ten sposób dobrą progresję końcową, która absorbuje mocne uderzenia i zapobiega opadaniu amortyzatora.
W przypadku konstrukcji ramy należy podkreślić, że podczas jej opracowywania dużą wagę przykładano do jak najdłuższej trwałości łożysk. W Canyon Neuron CF 2019 zastosowano przykręcany suport BSA, co jest dość nietypowe dla ram karbonowych. Z jednej strony łatwiej go wymienić i jest bardziej delikatny dla materiału niż odpowiedniki wciskane, a z drugiej strony jest znacznie mniej podatny na skrzypienie i pękanie. Ponadto wszystkie łożyska ramy są wyposażone w podwójne uszczelki wargowe i specjalny, wyjątkowo odporny smar łożyskowy. Łożysko główne jest również szczególnie dobrze chronione przed brudem i błotem dzięki przykręcanej pokrywie z dodatkowym uszczelnieniem.
Jeśli chodzi o geometrię, Canyon nie podąża za ogólnym trendem w branży, aby nawet umiarkowane rowery, takie jak Neuron CF, coraz bardziej skupiać się na zjazdach, ale pozostaje wierny złotemu, co powinno zadowolić zarówno rowerzystów terenowych, jak i turystycznych. Kąt skrętu jest umiarkowanie luźny i wynosi 67° lub 67,5°, aby cieszyć się płynną jazdą na zjazdach bez niepotrzebnego poświęcania zwinności na umiarkowanych trasach. To samo dotyczy zasięgu ramy, czyli długości ramy głównej, gdy stoisz na pedałach. Na Neuron CF jest wystarczająco dużo miejsca do poruszania się, aby móc szybko zmieniać ciężar, nie wymagając od rowerzysty zbyt aktywnego stylu jazdy.
W dwóch najmniejszych rozmiarach ram Canyon używa mniejszego rozmiaru 29b zamiast dużych 650-calowych kół – to ma sens, ponieważ z dużymi oponami szybko napotykasz ograniczenia projektowe na małych ramach. Interesująca jest tutaj decyzja o zamontowaniu widelców 29″ również na ramach S i XS, pomimo mniejszych kół: w ten sposób chcesz zachować typowe prowadzenie we wszystkich rozmiarach. Gdyby zastosowano tutaj widelec 27,5 ″, zapewniłoby to inne wrażenia z jazdy po prostu ze względu na mniejszy ślad i prawdopodobnie zdecydowanie zakłóciłoby wrażliwą równowagę geometrii. Ponadto tylny koniec dwóch najmniejszych rozmiarów ram ma krótsze i różnie dostrojone amortyzatory, które reagują bardziej wrażliwie na początku skoku zawieszenia, a tym samym zapewniają przyjemną reakcję szczególnie lekkim rowerzystom.
Geometria Kanion Neuron CF
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 400 | 445 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 558 | 581 | 603 | 626 | 654 |
główka ramy (w mm) | 88 | 100 | 102 | 112 | 143 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1121 | 1145 | 1166 | 1190 | 1222 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67.5 | 67.5 | 67.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 398 | 418 | 433 | 453 | 473 |
Stosy (mm) | 577 | 588 | 613 | 622 | 651 |
Rozmiar koła (w calach) | 27,5 | 27,5 | 29 | 29 | 29 |
Canyon Neuron CF 2019: modele, wyposażenie, ceny
Canyon Neuron CF 2019 będzie dostępny w siedmiu różnych konfiguracjach. Dwie podstawowe wersje, Neuron CF 8.0 i Neuron CF 9.0, dostępne są w wersji męskiej i damskiej. Te ostatnie mają tę samą geometrię, ale specjalnie przystosowane wersje damskie są instalowane w punktach styku, takich jak siodło i chwyty. Ceny zaczynają się od 2.699 euro za podstawowy model, który jest już wyposażony w 12-biegową grupę GX Eagle, zawieszenie Fox, koła DT Swiss i sztycę regulowaną. Koniec masztu cenowego osiągnął szlachetny Neuron CF 9.0 Unlimited, który naprawdę oferuje „pełną kaplicę” z nową grupą XTR, karbonowymi kołami i zawieszeniem Fox Factory. punkt cenowy? 5.599 euro.
widelec amortyzowany: Fox 34 Rytm
Okrążenie: Sram GX Eagle 1×12
wirniki: DT Swiss M1900
hamulce: Sram Przewodnik T
Waga: 13,22 kg
Cena: € 2.699
widelec amortyzowany: Fox 34 Wydajność
Okrążenie: Shimano XT 2×11
wirniki: DT Swiss M1501
hamulce: Shimano SLX
Waga: 13,18 kg
Cena: € 3.199
widelec amortyzowany: Elita wydajności Fox 34
Okrążenie: Sram X01 Orzeł 1×12
wirniki: Reynoldsa TR309
hamulce: Przewodnik Sram R
Waga: 12,86 kg
Cena: € 3.699
widelec amortyzowany: Fabryka Fox34
Okrążenie: Sram X01 Orzeł 1×12
wirniki: DT Swiss XMC1200
hamulce: Ram przewodnik RSC
Waga: 12,40 kg
Cena: € 4.999
widelec amortyzowany: Fabryka Fox34
Okrążenie: Shimano XTR 1×12
wirniki: DT Swiss XMC1200
hamulce: Shimano XTR9120
Waga: 12,12 kg
Cena: € 5.599
widelec amortyzowany: Fox 34 Rytm
Okrążenie: Sram GX Eagle 1×12
wirniki: DT Swiss M1900
hamulce: Sram Przewodnik T
Waga: 13,04 kg
Cena: € 2.699
widelec amortyzowany: Fox 34 Wydajność
Okrążenie: Sram X01 / GX Orzeł 1×12
wirniki: DT Swiss M1501
hamulce: Przewodnik Sram R
Waga: 12,58 kg
Cena: € 3.099
Schreibe einen Kommentar