Test / E-Performance: z AN.T. ZEG wypełnia lukę między rowerami towarowymi a małymi samochodami dostawczymi. Ta kompaktowa ciężarówka o dużej ładowności jest przyjemna w prowadzeniu w ruchu miejskim — nawet bez prawa jazdy.
Jeździ jak gokart i dość szybko rozpędza się, pakuje ciężkie ładunki i brutalnie hamuje: rower cargo ANT, który niedawno podziwiano na wystawie firmowej ZEG, niewiele ma wspólnego z rowery towarowe i inne alternatywne pojazdy towarowe powinny powstrzymać powódź „Sprinterów” w centrach miast. Bo trójkołowiec nie wygląda jak typowy rower cargo - jest dużo solidniejszy. Stabilne konstrukcje rurowe tworzą dwie platformy załadunkowe, które są dostosowane do ładowności 160 kilogramów (plus kierowca), ale które w wewnętrznych testach bez reklamacji zaakceptowały również 50% przeciążenie. Dostawca, Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft, zajął w ten sposób niszę, która była wcześniej otwarta na rynku rowerów towarowych: niszę ciężkiego roweru towarowego, który łączy zalety konwencjonalnych rowerów dostawczych z ogromną ładownością.
Oczywiście wymienione ładunki nie mogą być przenoszone bez wspomagania silnika - nawet nieobciążona "mrówka" z trudem może się poruszać ze względu na swój własny ciężar wynoszący 60 kilogramów przy użyciu samego pedału. Dlatego zastosowano specjalny silnik środkowy, który pochodzi od producenta napędów Erzgebirge EMGR i jest dostosowany do całkowitej masy prawie 300 kilogramów. Trzybiegowa skrzynia biegów silnika jest również znacznie bardziej solidna niż typowa dla rowerów przekładnia w piaście.
AN.T.: Zaskakująco szybki i zwinny w życiu codziennym
Silnikiem można sterować przy prędkościach do 6 km/h za pomocą manetki gazu, dzięki czemu na przykład dostawca może posłusznie prowadzić pojazd obok siebie. Jeśli jednak nadepniesz na pedały, przyjemność z jazdy rośnie wykładniczo wraz z prędkością. Zapewnia to wysoki moment obrotowy, ale przede wszystkim innowacyjny układ kierowniczy na równoległoboku, który z jednej strony minimalizuje promień skrętu, a z drugiej umożliwia bardzo sportowe pokonywanie zakrętów - właśnie to gokartowe uczucie, dzięki któremu siedzący wyprostowany kierowca może w pełni cieszyć się występującymi siłami odśrodkowymi. Przy rozstawie kół poniżej jednego metra, przy odrobinie wysiłku, przednie koło po wewnętrznej stronie zakrętu może oderwać się od podłoża; jeśli przednia platforma załadowcza jest załadowana, powinno to być niemożliwe. Układ kierowniczy, który jest niezwykle zwrotny podczas jazdy bez ładunku, powinien być również nieco amortyzowany przez ładunek z przodu, aby zapewnić stabilność jazdy na wprost.
Trzy hydrauliczne hamulce tarczowe sprawiają, że ANT. stać, co może być dość gwałtowne, jeśli pociągniesz za dźwignie zbyt mocno. Jeśli jesteś w pełni załadowany na zjeździe, będziesz zadowolony ze stabilnego układu hamulcowego. Szerokie opony prawidłowo zazębiają się z podłożem i bezpiecznie przenoszą duże siły hamowania na drogę. Jeśli wózek się zatrzyma, zaciągniesz hamulec postojowy i możesz wysiąść bez wysiłku – rama jest tak niska, że prawie nie musisz podnosić nogi.
AN.T.: Praktyczny juczny osioł z uprawnieniami na rower
Układ napędowy nowego pojazdu użytkowego wcale nie wygląda jak „rower” – być może także dlatego, że w modelu przedseryjnym zastosowano tylne koło Vespa. Podobnie jak przednie koła, można je po prostu zdjąć na bok, co znacznie ułatwia naprawy i konserwację. Łańcuch jest całkowicie zamknięty, a silnik jest dobrze ukryty; Jest miejsce na podwójną baterię, więc zasięg w ruchu w godzinach szczytu nie stanowi problemu, nawet jeśli wywołasz stale wysoki poziom wsparcia przy dużym obciążeniu. Jako konwencjonalny e-rower, ANT. Ograniczony do 25 km/h, co jest bardzo praktyczne w ruchu miejskim: furgonetka może korzystać ze wszystkich skrótów, które są dostępne również dla rowerzystów, jednokierunkowych ulic otwartych dla rowerzystów oraz ścieżek i pasów rowerowych.
Mając XNUMX metr szerokości, niewiele szerszy niż przyczepa dla dwójki dzieci, pojazd może być używany nawet na chodnikach, a zatem jest ogólnie tak praktyczny, że znacznie wyprzedza konwencjonalne pojazdy ciężarowe w mieście, gdzie nie osiąga swoich limitów ładowności. Kolejnym plusem jest to, że każdy ANT. może prowadzić, bo prawo jazdy nie jest wymagane - mogą to być praktykanci lub stażyści, ale także klienci sklepów żelaznych bez prawa jazdy, którzy uzyskają ANT. pożyczyć, aby przewieźć większy ładunek. W przypadku indywidualnego projektu ciężarówka może być dostosowana do różnych wymagań użytkowych, czy to do dostarczania poczty, do transportu towarów, czy też jako pojazd warsztatowy w przedsiębiorstwie rzemieślniczym.
Mrówka. interesujące również dla mniejszych firm; dostawca ma również na uwadze floty pojazdów dużych firm kurierskich. Dzięki innowacyjnym koncepcjom logistycznym mogli obejść się bez konwencjonalnych samochodów dostawczych w obszarach śródmiejskich i zamiast tego dostarczać paczki z mikroskładów rowerem towarowym.
Wykorzystanie floty wyjaśnia również solidną konstrukcję ANT. Ponieważ jedynymi częściami zużywalnymi są opony, klocki hamulcowe i łańcuch, podobnie jak w rowerze, koszty utrzymania można znacznie zmniejszyć w porównaniu z pojazdami silnikowymi; Dzięki żywotności od sześciu do ośmiu lat „mrówka” może być używana bardzo ekonomicznie.
W porównaniu do przedseryjnego modelu napędzanego przez Velomotion, ANT, który wchodzi obecnie do produkcji seryjnej, zmienił się optycznie w szczegółach i teraz wygląda jeszcze bardziej elegancko i ma gładką powierzchnię. Pierwsze pojazdy mają być dostarczone już od marca 2019 r. – i wtedy okaże się, czy ciężka mrówka odnajdzie swoje miejsce między konwencjonalnymi rowerami transportowymi a „Sprinterami”.
Schreibe einen Kommentar