Test YouMo One: wiele rzeczy różni się od szwajcarskiego YouMo, dlatego rower niekoniecznie spodoba się typowemu klientowi roweru elektrycznego. Zamiast wyświetlacza i kontrolera zastosowano czyste wsparcie silnika GoSwiss-Drive, a właściwości jezdne bardziej wskazują na użytkowanie w czasie wolnym.
Niektóre rowery elektryczne chcą jak najszybciej przewieźć Cię z punktu A do punktu B, inne chcą po prostu być praktyczne, a jeszcze inne chcą przede wszystkim jednego: po prostu nie przyciągać uwagi. YouMo (skrót od Your Mobility) wyraźnie nie należy do tych trzech kategorii.
W końcu specyfikacje Knut Spätes E-Cruiser obejmowały dużą porcję chłodu, a także duży komfort jazdy i pewne motocyklowe wyczucie. Mocne opony, wysoka kierownica i wreszcie osłona główki ramy, która sprawia, że rower wydaje się szerszy, patrząc z przodu, nadają szwajcarskiemu rowerowi dość wyjątkowy wygląd - atrakcyjny dla grup docelowych, które nie tylko patrzą na rower z dodatkowym silnikiem, ale coś bardziej nietypowego.
https://www.velomotion.de/2018/08/youmo-e-bike-fuer-den-junior-fuer-alle/
Wpisuje się w to nonszalanckie odejście od tradycyjnych geometrii ram. YouMo One to prawdopodobnie jeden z niewielu modeli, w których suport znajduje się bliżej przedniego koła niż tylnego. Dzięki temu można uzyskać niezwykle wygodną pozycję siedzącą przypominającą fotel: siodełko jest przesunięte daleko do tyłu i dlatego może być dość niskie, dzięki czemu można szybko postawić stopy na ziemi; nogi nie opadają, ale mocno pchają do przodu. I oczywiście wymaga to napędu wspomagającego, którego wygodnie nie trzeba włączać osobno, ale aktywuje się poprzez naciśnięcie pedału.
Czujniki są tak czułe, że wystarczy postawić stopę na stopniu i YouMo chce jechać. Wspomaganie tylnego silnika jest przyjemnie mocne, a ponieważ napęd GoSwiss jest prawie niesłyszalny, można odnieść wrażenie nietypowe dla rowerów elektrycznych: to tak, jakbyś napierał mocno o własnych siłach – co jest również przyjemne dla Twojego roweru ego lokomocyjne. To, że o jeździe na rowerze elektrycznym z YouMo nie myśli się zbyt wiele, ma także związek z tym, że w wersji podstawowej nie ma elementów sterujących, ani wyświetlacza, ani przycisków wyboru trybów jazdy. Usiądź na nim i odjedź, to takie proste.
Sama jazda jest na początku nieco niepewna ze względu na wspomniane już cechy geometrii. Niezwykle płaski widelec utrudnia utrzymanie roweru na torze przy niskich prędkościach; Ale po osiągnięciu prędkości podróżnej pomiędzy 20 a 25 km/h rower jedzie bezpiecznie prosto; Oczywiście zabawne zmiany kierunku nie są jego specjalnością.
Pozycja siedząca YouMo jest wygodna, ale powyżej 25 km/h ma to szkodliwy wpływ na zachowanie podczas jazdy. To pokazuje, że luźno wycięta rama nie jest zbyt sztywna, a przednie koło przy niewielkim obciążeniu również powoduje niestabilność układu kierowniczego. Każdy, kto zjeżdża w dół, szybko chwyta dźwignię hamulca, co ujawnia kolejną osobliwość tylnego silnika: jest on wyposażony w funkcję rekuperacji, która aktywuje się podczas zwalniania; Napęd działa wówczas jak dynamo, dostarczając energię elektryczną (w niewielkich ilościach) do akumulatora 540 Wh i pełniąc funkcję hamulca silnika.
Będzie to jednak miało miejsce tylko w wyjątkowych przypadkach – z reguły nie jeździsz z YouMo po pagórkowatym terenie, ale po mieście; najlepiej w czasie wolnym i nie w godzinach szczytu. Następnie możesz toczyć się bez wysiłku, w spokojnym tempie, cieszyć się wysokim komfortem jazdy i wyglądem przechodniów, ponieważ YouMo zawsze przyciąga wzrok. Jeśli lubisz, gdy ktoś z tobą rozmawia (na temat swojego e-roweru), szwajcarski cruiser jest dla Ciebie właściwym wyborem – ale jeśli chcesz po prostu podróżować szybko, praktycznie i dyskretnie, potrzebujesz innego roweru.
Schreibe einen Kommentar