Test: Technibike jest najmłodszym członkiem Techniropa Holding GmbH. Firma Technibike z siedzibą główną w Daun (Nadrenia-Palatynat) jest zaangażowana w rozwój i produkcję wysokowydajnych pedeleków od momentu założenia w 2016 roku. Testowany przez nas Technibike Trekking Edition jest wyposażony między innymi w zupełnie nowy silnik Continental 48 V i obiecuje dużą moc. Ponadto, dzięki w pełni zintegrowanemu akumulatorowi 600 Wh, odkrycie może być bezpiecznie nieco dłuższe.
Edycja Technibike Trekking: Rama / Geometria
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli Technibike, silnik i akumulator Trekking Edition są w pełni zintegrowane z ramą. Oprócz testowanej przez nas ramy diamentowej dostępna jest również rama przejściowa. Linki tylnego hamulca i przerzutek znikają nad akumulatorem wewnątrz ramy i ponownie pojawiają się pod silnikiem. Rozwiązanie, które jest zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i praktyczne. Oczywiście rower trekkingowy nie powinien być pozbawiony oczek na bagażniki i stopki boczne. Geometria Technibike Trekking jest jednocześnie wygodna i sportowa, od razu czujesz się komfortowo i chcesz od razu ruszyć. Ramki dostępne są w rozmiarach od S do L.
Edycja trekkingowa Technibike
Format ramki | S | M | L |
Wysokość ramy (w cm) | 48 | 53 | 58 |
Pozioma rura górna (w mm) | 591 | 596 | 605 |
główka ramy (w mm) | 160 | 160 | 160 |
tylny trójkąt (w mm) | 495 | 495 | 495 |
Rozstaw osi (w mm) | 1155 | 1157 | 1159 |
Spadek suportu (w mm) | -50 | -50 | -50 |
Kąt siedziska (w °) | 72 | 72 | 72 |
silnik / akumulator
Technibike montuje w swoich rowerach silnik Continental 48 V o mocy 70 Nm oraz akumulator 600 Wh, co gwarantuje duży zasięg. Dzięki temu na rowerze trekkingowym możesz zdobywać punkty dokładnie tam, gdzie ma to znaczenie. Continental opracował element sterujący napędem wspólnie z firmą Ergon. Przyciski są bardzo wygodne i łatwo dostępne kciukiem. Naciskając + i - urządzenie lekko się obraca i zmienia poziomy podparcia. Wyświetlacz jest duży i czytelny podczas jazdy. Szybkość, poziomy wsparcia, stan naładowania baterii, dzienne i całkowite kilometry mogą być wyświetlane na pierwszy rzut oka. Silnik o momencie obrotowym 70 Nm oferuje przyzwoitą moc i jest przy tym bardzo cichy.
Edycja Technibike Trekking: Wyposażenie
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | RockShox Paragon Gold RL Solo Air QR 65 mm |
napęd | Continental 48V 250W 70Nm |
akumulator | Zintegrowany akumulator Continental DT 600 Wh 48 V |
wirniki | EXAL EX19 |
opona | Kontynentalna przejażdżka |
przerzutka tylna | Shimano Deore XT RD-M786-D, 10-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore XT Rapidfire Plus, 10-rzędowa |
korba | Kontynentalny 170mm |
przerzutka | |
Hamulec | Magury MT4 |
sztyca | Ewolucja haka Ergotec |
siodło | Żel Ergon SFC3 Evo, czarny |
trzon | Ergotec Pirania, 31,8 mm |
Lenker | Ergotec Ergo Plus L, 31,8 mm |
Technibikes oferuje swoje rowery tylko w jednym wariancie wyposażenia. Na szczycie listy priorytetów znajduje się stosunek ceny do wydajności – dotyczy to również rowerów trekkingowych. W Technibike można dostać e-rower z bardzo dobrym i przemyślanym wyposażeniem już za 3.499 euro. Jest przesunięty z kompletną grupą Shimano XT Deore. Z hamulcem Magura MT4 rower trekkingowy można zatrzymać również przy wyższych prędkościach. Chwyty Ergon Premium GC1 i siodło Ergon SFC3 Evo Gel zapewniają komfort pośladkom i dłoniom nawet podczas dłuższych przejażdżek. Amortyzowany widelec RockShox Paragon o skoku 65 mm można regulować pneumatycznie do wagi rowerzysty i zachwyca bardzo dobrym komfortem. Aluminiowe błotniki firmy Curana chronią również przed wilgocią podczas deszczowej pogody. Dzięki pływającej osłonie łańcucha nie ma potrzeby podwijania spodni przy złej pogodzie.
Dzięki specjalnej konstrukcji sztyca Ergotec Hook zapewnia znacznie większy komfort i wygina się na nierównościach. System oświetlenia firmy Busch + Müller znajduje się z przodu iz tyłu, co zapewnia bezpieczeństwo na drodze również w nocy. Skoro mowa o bezpieczeństwie: w wyposażeniu znajduje się frame lock firmy Abs. Jak przystało na rower trekkingowy, bagażnik Racktime na sakwy i stopka boczna Ursus są już zamontowane.
Edycja Technibike Trekking na drodze
Tworząc rower trekkingowy, Technibike stawia na funkcjonalność, sportowy charakter i wygodę. Wyposażenie nie pozostawia prawie nic do życzenia. Amortyzowany widelec można idealnie dopasować do wagi kierowcy za pomocą powietrza i zapewnia on duży komfort. Na widelcu dostępna jest również tak zwana blokada. Podczas testu przekonujące okazały się również hamulce Magura MT4. 10-biegowa grupa przerzutek Shimano Deore XT oferuje zakres przełożeń wystarczający do pokonania nawet stromych podjazdów. Ponadto Deore XT przełącza się bardzo niezawodnie i wymaga bardzo niewielkiej konserwacji. Pływająca osłona tylnego trójkąta trochę grzechotała na szutrowych drogach, ale jej funkcjonalność była przekonująca. Bagażnik Racktime sprawia wrażenie stabilnego i z łatwością wytrzymuje cięższe torby bagażowe.
Przekonał nas również silnik Continental o momencie obrotowym 70 Nm. Zmiana pomiędzy czterema poziomami wsparcia jest ledwo zauważalna. Głośność silnika jest również bardzo niska i porównywalna z silnikiem Brose. Większe odległości można również pokonywać dzięki akumulatorowi o pojemności 600 Wh. Powinno to zadowolić osoby dojeżdżające do pracy i motocyklistów. Wyświetlacz wygląda na bardzo duży, ale jest bardzo czytelny podczas jazdy. Bardzo przekonujący był również element obsługowy, który został opracowany wspólnie z firmą Ergon. Wszystkie przyciski były łatwo i wygodnie dostępne kciukiem. Rama Technibike Trekking wydawała mi się bardzo sztywna, nawet przy szybkich zmianach kierunku nie czułem mocnego skręcenia ramy. Zmiany kierunku można było również prowadzić bardzo szybko. Technibike w edycji Trekking zawsze sprawiał wrażenie zwinnego.
Sieć
Schreibe einen Kommentar