Test: Scott Speedster Gravel 10 udowadnia, że nie potrzebujesz włókna węglowego, aby dobrze się bawić jako kierowca wyścigowy na szutrze. Za prawie 2.000 euro otrzymujesz wszechstronny, wysokiej jakości pakiet ogólny, a opcje montażu otwierają wiele obszarów zastosowań.
Scott Speedster Gravel: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 40mm (700c)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Górna i dolna rura, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.610g / 2.220g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar L): 9,75 kg
Cena: € 1.999
Wszystkie informacje o nowej szuterowej grupie Shimano GRX
Nowości produktowe: Shimano GRX: Wszystkie informacje o nowej grupie szutrowej
Nowości produktowe / Gravel: Rowery szutrowe już dawno przerosły swoją dawną niszę, a wraz z ich rosnącą popularnością rośnie również zapotrzebowanie na komponenty specjalnie dostosowane do uniwersalnych kierowców wyścigowych. Odpowiedzią Shimano na to jest GRX - kompletna seria specjalnych komponentów Gravel, które otwierają nowe możliwości pod kilkoma względami. Mamy wszystkie informacje na temat nowego Shimano […]
Scott Speedster Gravel - wszechstronna sprawa
Dyskretna optyka, sportowy wygląd: tak wyobrażasz sobie odnoszącego sukcesy wszechstronnego zawodnika, który jest równie dobrze wyposażony jak Scott i jednocześnie dość niedrogi, będziesz zadowolony. Kompletny Shimano Ultegra, z kompaktową gradacją i kasetą 11-34, odpowiedni zarówno do zjazdów, jak i do jazdy w górach, w połączeniu z hamulcami hydraulicznymi, które można doskonale kontrolować, a także wysokiej jakości części dodatkowe, takie jak lekko pochylona kierownica i gładko toczny G-One firmy Schwalbe z pięknym klasycznym sidewallem - za mniej niż 2.000 euro nie można prosić. Aluminiowa rama jest starannie wykończona, wewnątrz znajdują się kable i przewody - również w widelcu - i ma do zaoferowania różne gwintowane otwory. Więc szutrowa przygoda może się rozpocząć - prawda?
Geometria Scott Speedster Gravel
XXS | XS | S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 430 | 460 | 480 | 500 | 520 | 550 |
Pozioma rura górna (w mm) | 505 | 515 | 530 | 545 | 560 | 575 | 590 |
główka ramy (w mm) | 111 | 121 | 141 | 161 | 181 | 201 | 221 |
tylny trójkąt (w mm) | 422 | 422 | 422 | 422 | 422 | 422 | 422 |
Rozstaw osi (w mm) | 973 | 979 | 981 | 986 | 991 | 999 | 1012 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71 | 72 | 72.5 | 73 | 73.3 | 73.3 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 74.5 | 74 | 73.5 | 73.1 | 73 |
Zasięg (mm) | 366 | 373 | 377 | 381 | 384 | 389 | 397 |
Stosy (mm) | 516 | 527 | 550 | 571 | 592 | 612 | 613 |
Ramki do zdjęć | Tarcza szutrowa Speedster |
widelec amortyzowany | Speedster Gravel Carbon |
wirniki | Syncros Race 24 dysk |
opona | Schwalbe G-One Allround 35mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | Shimano Ultegra |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Shimano Ultegra |
sztyca | Syncros RR2.5 27.2 |
siodło | Syncros FL2.5 |
trzon | Syncros RR 2.0 |
Lenker | Syncros Creston 2.0 Flara |
Scott po raz kolejny pokazuje, jak różnie interpretuje się ten termin. Podczas gdy inni polegają na grubych oponach z dużą ilością miejsca, Speedster jest zbudowany dość wąsko - szersza opona z trudem mieści się w widelcu, nie mówiąc już o błotniku. A tam, gdzie niektórzy producenci oferują zrelaksowaną pozycję siedzącą, piękny biało-szary rower jest sportowy: Stos i zasięg skutkują prawdziwą przełajową pozycją z umiarkowanym rozciągnięciem, ale znacznym wzniesieniem. Nic dziwnego, że ambitni kolarze od razu czują się jak w domu i zakładają ostrogi na rower.
Ale jedno jest również jasne: Ambitny teren i terenowe błoto zdecydowanie nie są terenem Speedstera. Jeśli chodzi o podróżowanie, najbardziej do wyobrażenia są szybkie wycieczki rowerowe po śliskich, naturalnych drogach, podczas których motocykl może pochwalić się genami motocykla wyścigowego. W każdym razie Speedsterem można bardzo dobrze jeździć po drodze - szybkie opony są zawsze na miejscu.
Scott Speedster Gravel - Let's Gravel
Scott Speedster Gravel to jeden z najlepszych aluminiowych rowerów na naszym polu testowym. Ze względu na wysoką jakość wykonania na pierwszy rzut oka wzięliśmy nawet ramę za karbonową. Pod względem osiągów w niczym nie ustępuje konkurentom wykonanym z włókna węglowego, ponieważ rama Scott Speedster nie tylko ma wpływ na wagę, ale dzięki bardzo sportowej geometrii gravel oferuje dobre przyspieszenie i bardzo solidny komfort. Tutaj widać największą różnicę w porównaniu z kilkoma wysokiej jakości ramami z włókna węglowego na naszym polu testowym. Ponieważ aluminiowa rama Scott Speedster jest po prostu trochę mniej zdolna do radzenia sobie z wyboistym podłożem. Oczywiście to tylko niuanse, ale już można je wyczuć na szczycie naszej listy najlepszych.
Z drugiej strony racer jest super cichy i wie, jak zaimponować swoim pierwszorzędnym wyposażeniem. Nie możesz się pomylić z wewnętrznymi kołami i osprzętem Syncros, czy to na szutrze, czy na szosie. Ponadto Shimano Ultegra oferuje doskonałą wydajność zmiany przełożeń z wyjątkowym zakresem przełożeń jak na rower szutrowy, a hamulce w połączeniu z wygodnymi manetkami Ultegra wykonują dobrą robotę. W przypadku Schwalbe G-One o grubości 35 mm są one w dużej mierze oparte na wysokim standardzie opon szutrowych, a tym samym obejmują szeroki zakres zastosowań dla (prawie) wszystkich rodzajów przejażdżek. Dzięki istniejącym oczkom na błotniki, a nawet tylnemu bagażnikowi, Scott Speedster Gravel może być używany na wiele sposobów.
Halerz mówią
W porównaniu do PRO CROSS GRAVEL firmy Rose z podobnym wyposażeniem (Rose ma nawet szersze opony) i w tej samej cenie jest o 1 kg cięższy. To dlaczego wciąż chwalisz wagę?
Martin mówią
Mam poprzedni model z Shimano 105. Jest trochę cięższy. W praktyce nie ma to jednak znaczenia. Scott Speedster Gravel 10 to najbardziej wszechstronny rower, na jakim dotychczas jeździłem. Aluminium bardziej nadaje się do codziennego użytku niż karbon, a gdy jest tak pięknie przetworzone, jest również wspaniałe dla oka. Zamieniłem aluminiową sztycę Syncros na karbonową sztycę FSA, która zapewnia znacznie większy komfort jazdy. Porównywalny rower Rose może i jest lżejszy, ale wizualnie nie dorównuje Scottowi. Oko też idzie! Szersze opony nie są wymagane do użytku mieszanego (w terenie i na drodze). G-One Allround 35 mm firmy Schwalbe to doskonały wybór.
Ingo mówią
Witaj Martin,
Właśnie zamówiłem Speedster Gravel 10 i chciałem się dowiedzieć, którą sztycę FSA kupiłeś dla swojego Scotta.
Dziękuję bardzo
Ingo
Jana Hellera mówią
Dlaczego chwalisz wagę? PRO CROSS GRAVEL ULTEGRA firmy Rose waży o 1 kg mniej z szerszymi oponami za te same pieniądze.
Kay mówią
Witaj, testowany rower ma rozmiar L, więc czy to waga?
Czy mogę zapytać, ile wzrostu mają testerzy?
Co sądzisz o używaniu szybkozamykaczy zamiast sztywnych osi?
Z poważaniem,