Test: Kilka miesięcy temu zauważyliśmy Drössiger Gravel PIT jako prototyp na Eurobike, teraz oficjalna jest premiera Gravel Drössiger. Rower występuje w dwóch konfiguracjach z jedną lub dwiema tarczami. Cecha szczególna: w obu wariantach Drössiger polega na oponach 650b o dużej objętości.
Drössiger Gravel PIT: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 650b
prześwit opon: 35 mm (700c) / 2,1″ (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa, widelec
Sonstiges: Oczka na górnej rurze
Masa koła v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.800g / 2.530g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 9,81 kg
Cena: € 1.799
Drössiger Gravel PIT - Sportowy z dużym potencjałem turystycznym
Nowością w ofercie reńskiego dostawcy jest rower szutrowy, który wyróżnia się nietypowymi kształtami. Wiszący łańcuch przypomina Rondo Ruut i ma zapobiegać uderzaniu łańcucha; zagięcie rury podsiodłowej i nisko osadzone rozpórki również nadają motocyklowi indywidualności. To ostatnie i tak jest dla Drössiger priorytetem: producent pozwala swoim klientom Duża dowolność w doborze dekorów i kolorystyce.
Geometria Drössiger Gravel PIT
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 480 | 500 | 530 | 560 | 590 |
Pozioma rura górna (w mm) | 520 | 538 | 556 | 575 | 594 |
główka ramy (w mm) | 100 | 120 | 140 | 165 | 190 |
tylny trójkąt (w mm) | 410 | 410 | 410 | 410 | 410 |
Rozstaw osi (w mm) | 979 | 993 | 1003 | 1023 | 1042 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 363 | 375 | 387 | 398 | 410 |
Stosy (mm) | 512 | 533 | 554 | 578 | 601 |
Ramki do zdjęć | GSL 1.0 |
widelec amortyzowany | G-SL 1.0 w całości z włókna węglowego |
wirniki | DT Swiss 483d / DT Swiss 370 |
opona | Panaracer GravelKing SK 27.5x48 |
przerzutka tylna | Ram wierzchołek 1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram wierzchołek 1 |
korba | Praktyka Works Alba 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Apex HRD |
sztyca | Przesunięcie zerowe Ritchey Comp V2 |
siodło | Selle Italia SL |
trzon | Ritchey Comp 4-osiowy |
Lenker | Ritchey Comp Venture Max |
Jeśli chodzi o wyposażenie, Gravel Pit opiera się całkowicie na maksymalnej solidności - i dlatego jest podobny do roweru górskiego. Rower testowy jest wyposażony w koła 650B i odpowiednio duże opony o szerokości 48 mm, które oczywiście wciąż nie do końca wypełniają trasę. Mniejsze koła są w rzeczywistości dobrym wyborem, ponieważ zapewniają dużą objętość opon, podczas gdy obwód toczenia pozostaje mniej więcej taki sam, co zapewnia pewien plus w zwinności. „Właściwie”, bo koła testowanego roweru są dość ciężkie – z felgą i oponami ważą ponad 4kg. To trucizna dla przyspieszenia, a także szkoda, ponieważ poza tym rower waży zaskakująco mało. Zestaw kół bezdętkowych ze średniej półki cenowej z sektora crossowego z lżejszą kasetą zaoszczędziłby cały kilogram i podniósłby wagę roweru z pedałami do około dziewięciu kilogramów, co prawie przekształciłoby terenowego tourera w maszynę wyścigową. Jeśli zdecydujesz się na taki drugi komplet kół, w widelcu i ramie znajdzie się miejsce na opony 28″ o szerokości do 35mm.
Geometria jest również niezwykle sportowa: „Stack” i „Reach” oznaczają sportowy charakter z dużym przewyższeniem i wyraźnym przedłużeniem, które w motocyklu testowym jest łagodzone przez krótki mostek. W połączeniu z dość stromym kątem skrętu zapewnia to dynamiczne prowadzenie. Sprzęt z SRAM Apex 1×11 nadaje się również do użytku sportowego. Tylko rozszerzona kierownica mówi głośno i wyraźnie „Gravel”, podobnie jak liczne gwintowane oczka na uchwyty na butelki, torby na górną rurę i wiele innych.
Drössiger Gravel PIT – Let's Gravel
Drossiger Gravel PIT to jeden z rowerów, który najbardziej nas zaskoczył w teście. Ponieważ sportowa aluminiowa rama jest nie tylko bardzo wygodna w prowadzeniu, ale także oferuje dużą wszechstronność. Dzięki kołom 650B z szerokimi oponami, gravel pozostaje niezwykle zwinny, a dzięki GravelKings firmy Panaracer nadal prowadzi się wyjątkowo płynnie i jest solidnie wygodny. Jednak ze względu na dość sportową wagę kół, żywotność Drössiger Gravel PIT nie pozostaje niezauważona. Gravel PIT ma problemy, zwłaszcza na trudnych podjazdach, które również wymagają zmiany kierunku. Z drugiej strony jest niezwykle wygodny na szybszych odcinkach po szutrze i asfalcie.
Wraz z SRAM Apex i korbą Praxisworks, entuzjastom szutru oferuje się mile widzianą zmianę, jeśli chodzi o konfigurację. Niestety mniej udana jest kierownica VentureMax, która ma bardzo nietypową ergonomię i naszym zdaniem nie jest szczególnie wygodna na trudnych zjazdach. Przede wszystkim konstrukcja ramy z zakrzywionymi rurami w połączeniu z oponami poczyniła duże postępy. Duża liczba oczek na uchwyty na butelki, torby i bagaże nadaje Drössiger Gravel PIT dodatkowy szutrowy charakter, a także umożliwia wielodniowe wycieczki. Jak widać, rower szutrowy Drössiger oferuje wszystkiego po trochu do zabawy w (prawie) każdym obszarze użytkowania.
Dla wszystkich, którzy chcą tego indywidualnie, jest coś wyjątkowego. W konfiguratorze kolorów firmy Drössiger możesz zaprojektować swoją żwirownię według własnych pomysłów. Oprócz koloru ramki możesz wybrać również inne opcje projektowe, takie jak napisy i kolorowe kliny. W menu możesz również określić żądane wyposażenie, rozmiar i wykończenie roweru.
Serafin mówią
Ten test wyraźnie wymaga wariantu z 28-calowymi kołami i oponami o szerokości 40 mm lub 38 mm. Oba warianty zaprezentowane przez Drössiger są bardziej zorientowane na rowery górskie ze względu na szerokie opony.
Być może firma Drössiger ponownie rozważy wprowadzenie na rynek trzeciego wariantu, aby móc również obsługiwać klientów preferujących cieńsze opony - w kierunku przełajowym. Lub Są głównie na utwardzonych ścieżkach / dobrze rozwiniętych szutrowych ścieżkach rowerowych. Proszę pomyśleć jeszcze raz!!!!
Kochałbym to. (Zwłaszcza 2×11 biegów Shimano 105 z Schwalbe G One 38mm na fajnym 28 calowym kole. A resztę zostaw jak jest. TO BYŁOBY IDEALNE!!!