Test: Wraz z serią Grinder firma z Kolonii ma do zaoferowania ciekawy koncept: rower szutrowy, który z jednej strony jest dostępny jako model sportowy ze Sramem 1×11 i opuszczaną sztycą podsiodłową, a z jednej strony jako szybki dojazd do pracy rower z bagażnikiem, błotnikami i oświetleniem z drugiej. Przetestowaliśmy sportową Bulls Grinder 3.
Bull's Grinder 3: Fakty
Materiał ramy: aluminium
Rozmiar kół: 700c
prześwit opon: 42mm
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h (z oponami, kasetą i tarczami hamulcowymi): 1.532g / 2.151g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar 55): 9,85 kg
Cena: € 2.199
Bulls Grinder 3 – Nieograniczone możliwości?
Geometria Bulls Grinder 3
49cm | 52cm | 55cm | 58cm | 61cm | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 550 | 580 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 536 | 552 | 569 | 587 | 604 |
główka ramy (w mm) | 135 | 160 | 189 | 213 | 240 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1020 | 1024 | 1037 | 1047 | 1061 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 71 | 71.5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.3 | 73 | 72.8 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 370 | 375 | 381 | 389 | 395 |
Stosy (mm) | 562 | 589 | 614 | 638 | 664 |
Ramki do zdjęć | Podwójnie cieniowane aluminium 7005 |
widelec amortyzowany | Węgiel Byka |
wirniki | Piasty Formula / Obręcze Bulls XC-21D |
opona | Schwalbe G-One Allround Microskin TLE 40 mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | Shimano Ultegra 46/36 |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Hydraulika Shimano Ultegra |
sztyca | Bull's Duroflex Carbon |
siodło | Sprzedam Royal Asphalt GF |
trzon | Byki |
Lenker | Byki |
Grinder 3 znajduje się pomiędzy sportem a wygodą. Dzieli aluminiową ramę i karbonowy widelec z innymi modelami, a jako wyjątkowy atut ma kompletny Shimano Ultegra, który natychmiast przyciąga wzrok: Bulls marki ZEG montuje kombinację zębatek 46/36, która pochodzi z Cross zakres i wraz z kasetą 11-32 zapewnia, że nie tylko chodzisz na szybkich biegach. Liczne gwintowane otwory są również bardzo praktyczne; można zamontować nawet stojak boczny. W ten sposób rower staje się podstawą prawdziwego kierowcy wyścigowego.
Cieszy również to, że Bulls montuje drogie opony bezdętkowe, które idealnie współgrają z obręczami kompatybilnymi z bezdętkowymi podczas konwersji. Dowodzi to swojej wartości na nierównym terenie dzięki dużej odporności na przebicie - również całkiem praktycznej w podróży.
Geometria siodełka, która jest dostosowana do wyprostowanej postawy z krótką przednią ramą i długą główką ramy, również pasuje do tego typu zastosowań. W rowerze testowym przekładki pod mostkiem zapewniają dodatkową wysokość kierownicy. Nawiasem mówiąc, lampki akumulatorowe „Monkey Link” można zatrzasnąć zarówno na mostku, jak i na zacisku siodełka - jest to praktyczne, ponieważ są mocno zamocowane i nie mogą się obracać. W ten sposób Grinder może być używany na stałe jako rower do codziennego użytku, nawet bez dynama w piaście.
Bull's Grinder 3 – Let's Gravel
Dzięki uniwersalnej aluminiowej ramie Bulls Grinder 3 jest bardzo wszechstronnym rowerem szutrowym na naszym polu testowym. Geometria pozwala nawet na ustawienie od w dużej mierze sportowego do wygodnego pionowego. Nieco większy rozstaw osi w Bulls Grinder 3 zapewnia przyjemnie płynną jazdę, co pomaga początkującym i rzadkim rowerzystom opanować motocykl. Z jednej strony opony Schwalbe G-One o szerokości 40 mm zapewniają dodatkowy komfort, który nie tylko dobrze się toczy i prawie nie przeszkadza nawet na dłuższych odcinkach asfaltowych, ale także zapewnia kierowcy duży komfort dzięki dużej objętości. Szczególnie na drogach szutrowych opony zapewniają przyczepność niezbędną do bezpiecznego poruszania się po drodze.
Słupek z włókna węglowego Duroflex, który firma Bulls sama opracowała, również dobrze komponuje się z koncentracją na komforcie. To dużo odkłada, czego nie zawsze można powiedzieć o samej ramie, zwłaszcza na nierównym terenie. Wstrząsy docierają do kierowcy dość niefiltrowane, zwłaszcza z przodu, i dość szybko męczą ręce i ramiona. Z drugiej strony sztywny widelec z włókna węglowego zapewnia również bezpośrednie wyczucie kierowania i nigdy nie wydaje się gąbczasty. Kierownica ma niewielkie wady, które naszym zdaniem nie do końca pasują do ogólnego obrazu pod względem wrażeń z jazdy, aw niektórych przypadkach okazały się nawet irytujące ze względu na niezwykłą ergonomię.
Jedną z głównych atrakcji Bulls Grinder 3 jest z pewnością grupa Shimano Ultegra, co nie jest oczywistością w segmencie cenowym naszego pola testowego. Dzięki 2-kierunkowej korbie i dopasowanej kasecie można wygodnie pokonywać nawet dłuższe wzniesienia i kilkugodzinne wycieczki treningowe. Ponadto Bulls Grinder 3, podobnie jak wszystkie modele Bulls Grinder, posiada możliwość dołączenia błotników, świateł i bagażników, co czyni z tego roweru szutrowego towarzysza codziennego użytku, czy to na dojazdy do pracy, czy na wielodniowe wycieczki.
Schreibe einen Kommentar