Test: Jeśli szukasz rasowego zawodnika enduro, niekoniecznie na pierwszy rzut oka myślisz o Meridzie - ale zdecydowanie powinieneś. Merida One Sixty to najdoskonalszy typ baller enduro. Duży skok sprężyny, karbonowa rama, nowoczesna geometria i topowe wyposażenie. Velomotion przetestował dla Ciebie One Sixty.
Merida została założona w 1972 roku przez Ike Tsenga w celu promowania marki „Made in Taiwan”. Dziś Tajwan cieszy się doskonałą reputacją w branży rowerowej i prawdopodobnie ma największe know-how ze wszystkich. Merida powstaje na arenie międzynarodowej: zespół opracowuje całą gamę modeli w rejonie Stuttgartu. W Yuanlin na Tajwanie łączą prace rozwojowe niemieckiego zespołu z materiałami, innowacyjnymi technologiami produkcji oraz precyzyjną i staranną pracą ręczną.
Merida One Sixty 2019: Rama / Geometria:
Merida One Sixty wygląda szykownie. Najlepsze wyposażenie Meridy One Sixty lśni czarną karbonową ramą główną ozdobioną jaskrawoczerwonymi błyskami. Tylna część One Sixty jest wykonana z aluminium. Smukła linia karbonowej ramy nadaje motocyklowi elegancki wygląd. Przyjemne są również szczegóły: kable są zaciśnięte w ramie przy wejściu, dzięki czemu nic nie grzechota, a także jest miejsce na uchwyt na butelkę.
Amortyzator Fox X2 znajduje się na dolnym końcu na przedłużeniu aluminiowego tylnego trójkąta. Tylny koniec Meridy ma udaną mieszankę czułości i sprzężenia zwrotnego. Reaguje wrażliwie i jest stabilny w średnim skoku sprężyny. Gdy robi się trudniej, amortyzator oferuje przyjemną końcową progresję. Wersja karbonowa jest obecnie dostępna tylko w trzech rozmiarach (S, M, L). Wersja aluminiowa jest również dostępna w rozmiarze XL.
Geometria One Sixty jest sportowa i nowoczesna. Dzięki luźnemu kątowi skrętu wynoszącemu 65,3° Merida bezpiecznie trzyma się kursu nawet na stromych odcinkach. Dzięki połączeniu zasięgu 475 mm i kąta siedzenia 75° siedzisz bardzo centralnie na rowerze. Jest to szczególnie przydatne na podjazdach Meridy, ponieważ przednie koło może być poddane dużemu naciskowi, a opona podnosi się bardzo późno na stromych odcinkach.
Merida One Sixty
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 430 | 470 |
Pozioma rura górna (w mm) | 563 | 597 | 632 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1166 | 1201 | 1237 |
Kąt skrętu (w °) | 65,3 | 65,3 | 65,3 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 415 | 445 | 475 |
Stosy (mm) | 592 | 601 | 614 |
Merida One Sixty 2019: Funkcje
Testowana przez nas Merida One Sixty to topowy wariant za 6.399 euro. Merida zaoszczędziła na prawym rogu, jeśli chodzi o wyposażenie, i dała One Sixty widelec amortyzowany Fox 36 Factory Grip2 o skoku 170 mm i amortyzator Fox Float X2. Elementy sprężynowe należą obecnie do najlepszych w swojej kategorii i można je regulować w zakresie kompresji przy dużej i małej prędkości oraz odbicia przy dużej i małej prędkości.
27,5-calowe karbonowe obręcze FSA Gradient LTD są wyposażone w opony Maxxis Minion DHR II 2,4 ″ z przodu iz tyłu i zapewniają niezbędną sztywność i doskonałą przyczepność w prawie każdych warunkach. Oszczędności dokonano we właściwym miejscu w obwodzie. Używany jest tutaj Sram GX Eagle - idealny do pracy, to wszystko, czego potrzeba. Prowadnica łańcucha mrp utrzymuje łańcuch na miejscu nawet w nierównych przejściach.
Sram Code RSC imponuje również doskonałymi możliwościami regulacji i zatrzymuje rower i kierowcę dzięki tarczom hamulcowym 200/180 mm nawet w trudnych sytuacjach. Kind Shock Lev Integra ma zakres regulacji 150 mm w rozmiarach M, L i 125 mm w rozmiarze S. Mała kropla goryczy: dźwignia Kind Shock Remote nie jest kompatybilna z matchmakerem i musi być zaciśnięta na dodatkowym zacisku.
Merida One Sixty 2019 na szlaku:
Jeśli usiądziesz na Meridzie One Sixty, zauważysz bardzo wyważoną i centralną pozycję siedzenia. Na Meridzie od razu czujesz się komfortowo. Potwierdzają to również podjazdy, nawet na stromych odcinkach nacisk na przednie koło jest wystarczający. Tylny trójkąt również działa neutralnie pod względem jazdy, ale bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem platformy, aby jeszcze bardziej zwiększyć osiągi. Zbyt dużo energii zostało zmarnowane na Fox Float X2 w przerywnikach poza siodłem.
Na zjazdach One Sixty imponuje bardzo czułym tyłem, który z łatwością radzi sobie nawet z dużymi kawałkami. Rower bardzo łatwo zmienia kierunek. Równowaga między kołami jest idealna i wymaga niewielkiej zmiany ciężaru, dzięki czemu Merida One Sixty jest dynamiczna w prowadzeniu i wyraźnie przyjemna w prowadzeniu. Jednak w naprawdę wymagającym terenie Merida osiąga swoje granice nieco wcześniej. Nigdy nie zostaje odznaczona, ale ostrzega kierowcę w odpowiednim czasie.
Schreibe einen Kommentar