Test: Dzięki MT Trail Sport Magura ustanawia nowy punkt cenowy i uzupełnia już obszerną grupę produktów MT w zakresie hamulców tarczowych. Coraz bardziej popularna odmiana z 4-tłoczkowym siodłem z przodu i 2-tłoczkowym z tyłu, znana z MT Trail SL, jest teraz dostępna również dla łowców okazji.
Magura zawsze była znana z wewnętrznego ducha innowacyjności. Firma jest jednym z pionierów na rynku hamulców tarczowych, wprowadziła pierwszy hydrauliczny hamulec szczękowy do motocykla z serią HS, opracowała pierwszą na świecie sterowaną bezprzewodowo sztycę regulowaną z Vyronem i wprowadziła hamulce MT, pierwsze nadajniki wykonane z plastikową Carbotecture, która została opracowana we własnym zakresie. Czego niektórzy mogą nie wiedzieć: Magura jest również pionierem na rynku motocykli i właśnie stąd wzięła się inspiracja dla serii hamulców MT Trail do rowerów górskich: Cztery tłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu zapewniają wysoką stabilność i dużą moc oraz dwa tłoki z tyłu, aby zaoszczędzić na wadze i kosztach.
Magura MT Trail Sport – sprawdzenie faktów
Testowaliśmy MT Trail Sport: Mówiąc prościej, jest to ekonomiczna wersja dobrze znanego MT Trail SL, która kosztuje aż 579 euro - MT Trail Sport jest znacznie tańszy za 219 euro. Wystarczy obejść się bez kilku cech szlachetnego odpowiednika.
Jakie są zatem różnice? Jeśli chodzi o wagę, MT Trail Sport oferuje jeszcze więcej za te pieniądze: podczas gdy MT Trail SL waży łącznie 240 i 220 gramów, czyli 460 gramów, tańsza siostra waży 255 i 230 gramów, dodając 25 gramów. Nie ma różnicy w podkładkach, śrubach i adapterach, używane są te same części. Wariant Sport ma wspólną klamkę hamulca z MT5, SL z MT7. Obudowy uchwytów są nieco inne i są produkowane w różnych miejscach. Wariant MT7/SL umożliwia łatwiejszą zmianę dźwigni i zapewnia mocniejsze przełożenie. Rezultatem jest jeszcze większa siła hamowania, ale także niewielka szczelina powietrzna między suwakiem a klockami, co jest większym oporem.
Istnieją również różnice w klockach hamulcowych: 4-tłokowa wersja wariantu Sport jest połączona z płytą nośną, SL wykorzystuje pojedyncze klocki. Ten ostatni powinien być nieco bardziej stabilny temperaturowo, ale oczywiście można go również łatwo doposażyć w wersję sportową. Główną różnicą jest dźwignia hamulca i zacisk dźwigni hamulca: Wersja SL jest wykonana z włókna węglowego. System jest elastyczny, dzięki czemu można również zmieniać dźwignię hamulca. Oprócz rozróżnienia między węglem a aluminium istnieją również różne konstrukcje dla różnych wymagań. Dźwignię można regulować kluczem imbusowym SW3. Zresztą w Magurze każdy może być szczęśliwy - dzięki licznym opcjom tuningu i personalizacji.
https://www.velomotion.de/2018/09/magura-customizeyourbrake-2/
The MT Trail Experience – wrażenia z sezonu testowego
Przez cały sezon mogliśmy testować hamulce w różnych warunkach terenowych. W programie: długie kamieniste zjazdy do morza, wyboiste przejścia w bike parku i długie, płynne trasy. Mokro, sucho, gorąco i zimno. Wszystko tam było. Zachowanie podczas hamowania nie zmieniło się zauważalnie. Dzięki podwójnym płytom nośnym, czyli oryginalnym klockom, można osiągnąć doskonałą skuteczność hamowania w każdą pogodę. Hamulce mogą być również bardzo dobrze dozowane i mają dobrą przyczepność. Pełna siła hamowania z przodu, absolutna kontrola dzięki hamulcowi tylnego koła. Ale też większa wrażliwość na ciepło niż z przodu.
W tym celu z przyjemnością akceptuje się fakt, że przednie koło musi wyjść podczas wymiany klocków. Pojedyncze klocki można doposażyć najpóźniej wtedy, gdy zużyje się pierwszy komplet. To prowadzi nas do tematu trwałości: jeśli chodzi o zużycie, możemy polecić korki, nie ma żadnego zwiększonego ani nietypowego zużycia, które można by zgłosić na żadnym elemencie. Dzięki mocowaniu banjo hamulce otrzymały obrotowe połączenia przewodów. Pomogło to w optymalnym ułożeniu linek.Na przykład w rowerze testowym linki z tyłu biegną w ramie.
Każdy, kto mówi, że lubi odpowietrzać hamulec tarczowy, prawdopodobnie wkrótce będzie miał długi nos. W rzeczywistości szlak MT Trail jest bardzo szybki i nieskomplikowany. Technologia Easy Bleed firmy Magura sprawia, że wszystko jest trochę łatwiejsze. Odpowietrzanie nie było konieczne w fazie testów, ćwiczyliśmy je tylko podczas montażu.
Schreibe einen Kommentar