Test: Corratec CCT Evo eTap został opracowany zgodnie z mottem „Secret of Speed” i chce w szczególny sposób połączyć szybkość, lekkość i sztywność. Nie tylko SRAM eTap, ale także lekkie koła Milestone robią na pierwszy rzut oka świetną figurę. Przetestowaliśmy dla Ciebie, co ma do zaoferowania Corratec CCT Evo eTap.
Corratec CCT Evo eTap to najlepszy sportowiec z gamy modeli bawarskiego producenta Corratec i jest dostępny w tak zwanym „wariancie uwięzienia” z kilkoma ładnymi ulepszeniami. Dzięki programowi Konfi Corratec oferuje duże możliwości indywidualnego dopasowania roweru do osobistych preferencji.
Corratec CCT Evo eTap – Rama
Dzięki swojej konstrukcji rama Corratec CCT Evo eTap jest jednym ze szczególnie lekkich modeli, ale nadal oferuje wyjątkowo dobrą sztywność. Ze względu na bardzo obszerną ramę i powiększoną główkę ramy, rama wygląda dla nas bardzo klasycznie, co powinno być przyjemnością zwłaszcza dla tradycyjnych kolarzy. Miłym detalem na ramie CCT Evo jest obniżony tylny trójkąt. Ta konstrukcja ma na celu uniknięcie zbyt mocnych uderzeń łańcuchem.
Jeśli chodzi o wzornictwo, pozostajesz wierny sobie i nadal podążasz za indywidualną linią. To niekoniecznie jest dla każdego, ale przynajmniej odważysz się coś zrobić i trzymać się swojej ścieżki.
Sprzęt Corratec CCT Evo eTap
Rower testowy o wartości 9.499 euro jest wyposażony w ulepszenie do wersji Lightweight Milestone w porównaniu z tańszym o 2.000 euro podstawowym modelem eTap i hamulcami Shimano Dura-Ace Direct Mount, z tylnym hamulcem osadzonym na suportze na spodzie tylnych widełek w standardzie. Z zaledwie 6,5 kg w rozmiarze ramy 54, ten wariant jest nawet poniżej limitu wagowego UCI. Niestety, smukłe komponenty Zzyzx nie pasują do ogólnego obrazu w stu procentach jak na nasz gust. Jednak pod względem wydajności kierownica, mostek i sztyca są całkowicie przekonujące i oferują niską wagę właśnie ze względu na ich minimalistyczny design. Prawdziwa atrakcja jest jednak już ujawniona w nazwie i jest to wyraźnie SRAM eTap. Dzięki bezprzewodowej zmianie przełożeń nie jest już potrzebne prowadzenie kabli, co sprawia wrażenie wyjątkowo uporządkowanego.
Corratec CCT Evo eTap – jazda próbna
Jak już wspomniano, Corratec CCT Evo eTap jest bardziej specjalistą od wspinaczki niż włóczęgą - wyraźnie przy zaledwie 6,5 kg jest mało miejsca na super aerodynamiczny projekt, chociaż należy również powiedzieć, że ukryty hamulec tylnego koła i obszerny dół rury są szczególnie imponujące, powinny mieć bardzo pozytywny wpływ na prędkość na płaskim terenie. Lekkość jest szczególnie zauważalna podczas przyspieszania i w górach, gdzie w obu obszarach występuje również duża sztywność, co zapewnia doskonałe przenoszenie mocy, a tym samym gwarantuje optymalny napęd.
Corratec CCT Evo błyszczy również w sprincie dzięki bardzo wydajnej i sztywnej ramie w połączeniu z superlekkimi kołami. Tutaj CCT Evo może również przekonać imponującą wydajnością zmiany biegów, ponieważ SRAM eTap oferuje bezprzewodową przyjemność zmiany biegów na najwyższym poziomie. Przede wszystkim prosty i intuicyjny system, a także płynna zmiana biegów zapewniają mnóstwo frajdy w każdym terenie. Jednak ze względu na sztywny zestaw kołowy firmy Lightweight i sztywny przód, Corratec CCT Evo eTap nie jest dobrym wyborem na wiosenne klasyki lub generalnie wyboisty asfalt. W zakrętach często trzeba trochę sterować ze względu na nerwowy przód lub przynajmniej wybrać czystą linię.
Schreibe einen Kommentar