Historia firmy: W 1996 roku firma ADP Engineering GmbH z siedzibą w Dieburgu założyła markę rowerów Rotwild po różnych kontraktach rozwojowych w branży rowerowej. Wraz z rozpoczęciem produkcji seryjnej w 1996 roku Rotwild zdobywa mistrzostwo świata w downhillu w klasie mistrzowskiej. Kilka tytułów mistrza świata w maratonie i biegach przełajowych, a także medale olimpijskie, czyni Rotwild marką wysokiej klasy dla rowerów górskich.
HISTORIA JELENIA
Dzikie początki: nie zawsze czerwone, ale zawsze dzikie!
Od 0 do 100 w mniej niż 3 sekundy: Peter Schlitt i Peter „Pedro” Böhm rozpoczynają projekt Rotwild. Pierwsze klatki pokazują, że prędkość to nie wszystko: Downhillery są w pięknym starym różu zamiast jeleniej czerwieni, ponieważ wybrano niewłaściwy kolor w wachlarzu RAL. Ostatecznie jednak dopiero w chaosie staje się jasne, kto jest prawdziwym mistrzem: Stefan Herrmann zostaje mistrzem świata w downhillu na niedokończonym rowerze, a Rotwild zdobywa renomowaną nagrodę RedDot Design Award.
Dzięki Fiatowi otrzymują sponsora o dużej nazwie, a wraz z Reginą Stiefl zwycięzcą Pucharu Świata w kolarstwie górskim dla zespołu wyścigowego. Choć jej pojawienie się w Playboyu wywołuje poruszenie, negocjacje z Włochami stają się później znacznie łatwiejsze. Dlaczego? Viva Italia – dotyczy również produkcji. Rotwild przenosi produkcję do Włoch. Dobra decyzja z kulinarnego punktu widzenia: makaron i espresso są doskonałe. Poza tym Bella Figura zwykle dominuje: ramy zawsze przyciągają wzrok, ale niestety nigdy nie wiadomo, kiedy zostaną dostarczone.
Dotarliśmy do rzeczywistości: sukces wymaga czegoś więcej niż innowacyjnych kół.
Aby odnieść sukces, potrzeba czegoś więcej niż tylko innowacyjnych rowerów. Obaj inżynierowie otwierają się na nowe tematy – nie do końca dobrowolnie: polegają na specjalistach od zarządzania marką, sprzedaży i kontrolingu. Peter Schlitt musiał podjąć decyzję: rysować ramy czy zarządzać biznesem. Z technologicznego punktu widzenia produkcja zostaje przeniesiona z Włoch do Tawain, a firma rozpoczyna własny montaż kompletnych kół w siedzibie w Niemczech.
Teraz zaczyna się lotnie: Rot & Wild pokazuje, dla czego bije serce.
Wściekłe języki twierdzą, że kruchy jeleń w logo jest odpowiedzialny za pęknięte ramki w przeszłości. Jednak nie każda korelacja jest przyczynowością. Niemniej jednak nadchodzi przeprojektowanie, a Rotwild z dumą pokazuje światu zewnętrznemu swoją moc, dynamikę i pasję. Czerwone i dzikie życie. A kto powiedział, że w Abu Dhabi jeździsz tylko na wielbłądach? Z nowym partnerem do współpracy AMG, Rotwild pokazuje szejkom, jak jeździć na rowerze. To początek partnerstwa, które zaowocuje wspólnym profesjonalnym zespołem kolarzy górskich i specjalnymi modelami opartymi na topowych modelach AMG.
Duże koła stają się modne. Niestety płynności podczas jazdy brakuje. Rotwildowi udaje się dostosować ramy w taki sposób, że kolarz o dużych średnicach może pokonywać zakręty nawet bez biegu wstecznego. Elektryfikacja nie kończy się również na MTB, E-MTB rozpoczynają swój triumfalny pochód. Rotwild polega na pełnej integracji baterii i napędu.
zaangażowanie w jazdę na rowerze
Rotwild jest ściśle związany z profesjonalnym kolarstwem górskim od 1996 roku. Od 2014 roku zawodowi kolarze górscy z zespołu Rotwild rozpoczynają sezon z AMG jako nowym sponsorem tytularnym. Wraz z Sofią Wiedenroth, Nadine Rieder i Morgane Such zespół AMG ROTWILD MTB Racing Team jest zróżnicowany i obejmuje różne dyscypliny wyścigowe. Oprócz Pucharu Świata UCI MTB, sportowcy rywalizują w krajowych i międzynarodowych walkach o tytuły, w Bundeslidze, w wyścigach enduro i maratonach. Informacje zwrotne od kierowców z międzynarodowych torów wyścigowych zawsze wpływały na cały proces rozwoju i stanowiły podstawę nowych pomysłów i optymalizacji.
GDZIE ZNAJDUJE SIĘ JELEŃ W 2018 ROKU? PROJEKT I GEOMETRIA OD ROTWILD
Rowery Rotwild charakteryzują się interakcją funkcjonalności, niepowtarzalności, integracji i niezależności. Zawsze dążąc do opracowania idealnego roweru dla danego obszaru użytkowania, inżynierowie ściśle przestrzegają określonych z góry wymagań technicznych i precyzyjnie je wdrażają. W ten sposób powstają produkty, których wygląd wsparty jest niepowtarzalnym, technicznym produktem i szatą graficzną.
Dynamiczna technika jazdy prowadzi do „nowoczesnych” geometrii
Wiedza zdobyta podczas pracy z kolarzami zespołu i ich „dynamicznymi” wymaganiami dotyczącymi techniki jazdy znacząco zmieniła pozycję rowerzysty na rowerze Rotwild w ciągu ostatnich kilku lat i doprowadziła do „nowych, bardziej nowoczesnych geometrii”. Nowe rozmiary kół 29" i 27.5", regulacja kąta nachylenia kierownicy i rury podsiodłowej oraz zasięg umożliwiają znacznie lepszą integrację rowerzysty z ogólną koncepcją motocykla. Powodem tego jest większy „spadek” (pionowa odległość między osią suportu a osią koła) w przypadku większych kół, co oznacza, że rowerzysta siedzi „głębiej” w ramie niż na przykład w przypadku kół 26-calowych. Rowerzysta nie jest narażony na uczucie przewrócenia się i może zająć zrelaksowaną, zrelaksowaną pozycję na zjeździe roweru.
Modułowa koncepcja jazdy Rotwild (MRC)
Nowy Rotwild Modular Riding Concept oferuje jeźdźcowi wiele możliwości dostosowania dynamiki jazdy ramy do indywidualnych preferencji. W tym celu wszechstronnie przeanalizowano różne wymagania w danym zastosowaniu w odniesieniu do ugięcia sprężyny i geometrii. Zidentyfikowano dwa ważne punkty na ramie, które stanowią podstawę koncepcji ramy MRC: długość tylnego końca i kąt skrętu.
Zintegrowany zasilacz Rotwild (IPU)
Opatentowany Rotwild IPU składa się z silnika napędowego Brose i jednostki akumulatorowej opracowanej przez Rotwild. Celem rozwoju było całkowite zintegrowanie tych dwóch elementów z ramą roweru, aby zachować dynamikę jazdy (geometrię i kinematykę) klasycznych rowerów górskich, a tym samym móc używać ich we wszystkich kategoriach rowerów bez większych ograniczeń.
W tym celu obudowa silnika jako stała część ramy jest przykręcona do zespołu akumulatora dolnej rury, a rama - zespół akumulatora dolnej rury staje się tym samym elementem nośnym w konstrukcji ramy. Kompaktowa konstrukcja pozwala nam również uzyskać krótkie tylne końce lub odpowiednio ustawić punkty obrotu, które są ważne dla rozwoju ram z pełnym zawieszeniem.
Akumulator Opracowany wspólnie z niemieckimi producentami
Rotwild opracował jednostkę akumulatorową z niemieckim producentem. Akumulator składa się zasadniczo z 4 podstawowych elementów: ogniw, systemu zarządzania akumulatorem (BMS) z wiązką przewodów i złączem silnika, zintegrowanego gniazda ładowania (do ładowania wewnętrznego i zewnętrznego) oraz obudowy, która otacza i chroni cały akumulator jednostka.
IPU.500.Aluminium ma całkowitą pojemność 518 Wh. Jest w pełni zintegrowany z aluminiową rurą dolną i na stałe zamontowany w ramie. Akumulator składa się z 40 ogniw litowo-jonowych podzielonych na 4 paczki po 10 ogniw każda. Każde ogniwo dostarcza 3.600 mAh. IPU.500.Aluminium jest standardowo stosowane we wszystkich konfiguracjach rdzeni.
IPU.R.660.Carbon ma całkowitą pojemność 648 Wh. Akumulator jest zintegrowany z dolną rurą z włókna węglowego, można go wyjmować i ładować zarówno po zainstalowaniu, jak i po wyjęciu. W IPU.R.660.Carbon zastosowano 50 wysokiej jakości ogniw litowo-jonowych, z których każde dostarcza napięcie 3.6 V i pojemność 3.600 mAh. Cechą szczególną tego ogniwa litowo-jonowego jest wewnętrzna struktura chemiczna, która została specjalnie zaprojektowana do zastosowań w pedelekach i motoryzacji. IPU.R.660.Carbon jest instalowany standardowo we wszystkich konfiguracjach Ultra i Pro.
IPU.R.660.Carbon jest wstecznie kompatybilny i może być zintegrowany ze wszystkimi modelami hybrydowymi Rotwild/Brose.
Sieć
Schreibe einen Kommentar