Test: lekki producent Maxcycles z Münsterland imponuje prostą konstrukcją i wyraźnymi liniami. Sekret Munsterlandera jest bardzo jasny - niedopowiedzenie połączone z naciskiem na wybór dętki roweru. Czy Maxcycles In Lite pozostaną wierne producentowi z Münsterland?
Maxcycles to lekki producent z Münsterland, a dokładniej z Rosendahl. Tutaj koła są montowane zgodnie z życzeniem klienta przez pracowników firmy. Zgodnie z mottem „lekkie jak piórko, prawie nieważkie”, firma produkuje rowery od ponad 25 lat. Jako jedni z nielicznych producentów rowerów oprócz ram aluminiowych produkują także ramy ze stali i tytanu. We wszystkich typach ram i rur szczególną uwagę zwraca się na wybrane materiały – aluminium to nie aluminium, stal to nie stal, a tytan to nie tytan. To zależy od stopu.
Za pomocą konfiguratora na stronie Maxcycles można skompletować wybrany rower z różnymi akcesoriami. Masz możliwość wyboru różnych torów, pakietów wyposażenia, widelców, mostków, kierownic, sztyc, bagażników, hamulców, kolorów i innych akcesoriów.
Maxcycles In Lite to zupełnie nowy model na rok 2019. Pod nim pojawią się dwa warianty. Kiedyś rower męski i rama Wave dla kobiet. Oba kształty ramek występują w trzech różnych rozmiarach. Dla mężczyzn 53, 57, 61 i dla kobiet 45, 50 i 55 cm. Rama jest wykonana z aluminium 6061 T6, podobnie jak widelec. Opcjonalnie można wybrać widelec amortyzowany, co dodatkowo zwiększa komfort jazdy rowerem. Rama i widelec można wybrać w żądanym kolorze RAL. Piękna czerwień naszego roweru testowego naturalnie przyciąga wzrok. Ale są też bardziej subtelne kolory. W załączonym artykule znajdziesz mały przegląd akcesoriów, które możesz wybrać z Maxcycles.
https://www.velomotion.de/2018/06/maxcycles-made-in-germany-fahrrad/
Prowadnice kabli oraz akumulator są w pełni zintegrowane z ramą. Dzięki temu rower wygląda bardzo czysto i schludnie, co szczególnie mi się podoba. Kable do światła wchodzą do ramy po prawej stronie. Po przeciwnej stronie do ramy biegną linki i przewody od hamulców, przerzutek i elementów sterujących.
Maxcycles instaluje silnik Bosch w In Line. Na naszym rowerze testowym zainstalowano Bosch Performance Line CX. Ale Maxcycles oferuje również Bosch Active Line Plus. Klient ma więc do wyboru nieco mocniejszą, nieco głośniejszą Performance Line CX, lub nieco słabszą, ale cichszą Active Line Plus.
Dzięki elementowi obsługowemu Bosch kokpit wydaje się przejrzysty i uporządkowany. Kable prowadzą do ramy w wiązce. Opcjonalnie można wybrać ergonomiczne uchwyty wspierające dłonie lub rogi chwytu. Połączenie Ergona na naszym rowerze testowym było bardzo wygodne. Poziomy wsparcia lub dzwonek są łatwo dostępne kciukiem.
Maxcycles In Lite jest dostępny z napędem paskowym CDX, 5-biegowym Nexusem E, 8-biegowym Alfine, 11-biegowym Alfine, 14-biegowym Rohloffem i 10-biegową przerzutką. Tutaj na pewno masz duży wybór. Testowany przeze mnie In Line miał 10-biegową przerzutkę. W połączeniu z mocnym silnikiem Bosch i lekką ramą rower dosłownie popycha Cię pod górę bez większego wysiłku. Dzięki 10-biegowej przerzutce z łatwością pokonujesz nawet strome podjazdy.
Szczególnie podobała mi się bardzo wygodna i wyprostowana pozycja siedząca. Moi koledzy byli również bardzo zaskoczeni, jak wygodnie siedziało się na In Lite. Osiąga się to między innymi dzięki wysokiemu kokpitowi (na zdjęciu po lewej). Kierownica o szerokości ramion zapewnia wystarczające bezpieczeństwo podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Kierownica jest bardzo bezpośrednia, co bardzo ułatwiło mi zmianę kierunku.
Schreibe einen Kommentar