Test: Znamy komponenty BBB Cycling jako dobre akcesoria do modernizacji. Ale coraz częściej można je spotkać również na kompletnych rowerach, np. od Focus Bikes. Przetestowaliśmy dla Ciebie kierownicę BBB Ascension Carbon w połączeniu z mostkiem Stumper i uchwytem StemFix Garmin.
„Część Twojej jazdy” to motto BBB Cycling. Holenderska firma produkująca komponenty oferuje szeroką gamę różnych produktów rowerowych. BBB Cycling służy branży rowerowej od ponad 20 lat i stara się wyróżnić na tle konkurencji swoimi kreatywnymi produktami. Od tego roku BBB Cycling jest również producentem oryginalnego wyposażenia Focus Bikes. Kierownice, mostki i sztyce można zobaczyć na rowerach górskich.
https://www.velomotion.de/2018/04/bbb-cycling/
Dane techniczne:
Węgiel BBB Ascension
- Wzrost (mm): 20.
- Zamiatanie wsteczne (°): 9.
- Zamiatanie w górę (°): 5.
- Waga (g): 263.
- Szerokość: 760 mm.
- Cena: € 149,95
Swetry BBB
- Rura sterowa (mm): 21.8.
- Wykonane z: aluminium 6061.
- Waga (g): 176.
- Cena: € 39,95
Mocowanie BBB StemFix Garmin
- Pasuje do mostków BHS-09 Rider i BHS-37 Jumper.
- Waga (g): 18.
- Cena: € 12,95
Szczegóły testu:
Minimalna waga - z doskonałą wytrzymałością i stabilnością
Kierownica BBB Ascension jest wykonana z włókna węglowego z wykończeniem z włókna węglowego UD. Kierownica o długości 760 mm i wadze 263 g jest idealnym towarzyszem na wszystkie góry. Obietnice BBB Cycling "minimalna waga z doskonałą wytrzymałością i stabilnością". Nie byliśmy w stanie sprawdzić żywotności w krótkim okresie testowym, ale byliśmy w stanie sprawdzić stabilność. Komponenty zostały przetestowane w trudnych warunkach enduro i all-mountain. Podczas testu zauważyłem przyjemnie minimalne ugięcie kierownicy, co pozytywnie wpłynęło na moje nadgarstki podczas dłuższych zjazdów.
Często zdarza się, że kierownice z włókna węglowego są albo zbyt sztywne, albo za bardzo się wyginają. W zależności od tego, jak były zapakowane. Znalezienie odpowiedniego środka w tym przypadku nie jest łatwe. Jednak ta kierownica mile mnie zaskoczyła. Niestety holenderski producent oferuje kierownicę tylko w jednej długości, co moim zdaniem jest trochę za krótkie. Trend wyraźnie zmierza w kierunku szerszych kierownic, w obszarze enduro nawet do 800 mm. Praktycznie oczywiście, gdy kierownice są dłuższe i można je wtedy łatwo skrócić do preferencji klienta końcowego. Przy 760 mm jest to niestety już bardzo trudne.
Kuta w 3D, jednoczęściowa konstrukcja - BBB Jumper
BBB oferuje mostek o nazwie Jumper pasujący do kierownicy. Jest to kute 3D i ma jednoczęściową konstrukcję z dopasowaną przednią nasadką GoPro. Do mocowania dołączone są śruby ze stali nierdzewnej. Cechą szczególną tego mostka jest przednia nasadka GoPro. Tutaj można zamocować uchwyt StemFix Garmin. BBB Jumper jest dostępny w trzech różnych rozmiarach: 65 mm, 55 mm i 45 mm. W teście mieliśmy mostek 55 mm. Osobiście poradziłem sobie z tym bardzo dobrze. Dzięki 176 g łodyga plasuje się w klasie średniej. Nie za lekki, ale też nie za ciężki i wystarczająco sztywny jak na moje 80kg. Piaskowane wykończenie nadaje łodydze matowy, ale bardzo udany wygląd.
Nadaje się do skrzynki przyłączeniowej Di2 - uchwytu Garmin StemFix
Ponieważ szukałem odpowiedniego mocowania Garmin, odkryłem mocowanie BBB StemFix i zaciekawiło mnie to. Czy to mocowanie naprawdę trzyma się podczas jazdy? Wspornik ten można regulować dwukrotnie. Bezpośrednio na przednim kołpaku mostka i na samym StemFix. Ten pierwszy wyregulowałem tylko raz, ponieważ przednia nasadka mostka musi być wielokrotnie demontowana, a następnie ponownie ustawiana kierownica. StemFix można również odchylać osobno w górę lub w dół, aby znaleźć odpowiednie nachylenie. Ale teraz najważniejsze: tak, uchwyt trzyma - i bomboodporny. Nie poruszył się ani o milimetr, nawet na nierównych zjazdach na Enduro. Wyraźny plus.
Regulowany wspornik do każdej kamery sportowej
Podobało mi się również to, że mogę tam podłączyć moje GoPro. Umożliwia to doskonałe zdjęcia z przodu i można je szybko zmienić.
Tak to zostało przetestowane:
Zainstalowałem tę kombinację na Specialized Enduro w rozmiarze XL, którym jeżdżę w bike parkach lub na lekkich i wymagających trasach/enduro. Ponieważ mam 198 cm wzrostu, zdecydowałem się na wersję ze swetrem 55 mm. Zwykle prowadzę mostek 60 mm. Jeśli chodzi o szerokość kierownicy, wolę szerszą kierownicę, ponieważ znacznie poprawia się prowadzenie w zakrętach. Niestety BBB Cycling nie ma kierownic szerszych niż 760mm. Podczas testu wyraźnie wyczułem tę stosunkowo wąską dla mnie szerokość kierownicy podczas prowadzenia. Ponieważ lubię podnosić kokpit nieco wyżej, 20 mm wzniosu było dla mnie trochę za małe. Rowerzyści, którzy preferują bardziej płaski kokpit, z pewnością znajdą tu coś dla siebie. Połączenie karbonowej kierownicy, aluminiowego mostka i mocowania Garmin jest również bardzo atrakcyjne cenowo.
Schreibe einen Kommentar