Nowości produktowe: Bafang, jeden z wiodących azjatyckich producentów komponentów do e-mobilności i kompletnych systemów e-drive, prezentuje kompaktowy silnik montowany centralnie do e-rowerów wyścigowych, e-gravel i e-cyclocross na rok modelowy 2019 . Dostępne są również silniki środkowe M500 i M600. Dobrze znany system M400 otrzymuje aktualizację do systemu M420.
Czy rowery elektryczne stają się teraz nowym trendem? Coraz więcej producentów silników idzie w ich ślady i opracowuje minisilnik do takich celów. Jeszcze kilka lat temu pomysł elektrycznego roweru szosowego byłby prawie nie do pomyślenia, a wielu rowerzystów było nim wręcz zszokowanych. Za duże, za duże, za ciężkie...
Ale potem pojawiły się nowe kategorie rowerów, w tym rowery szutrowe, którymi jeździ się z niższymi prędkościami i na bardziej pagórkowatym terenie. Ponieważ pedeleki dotarły do prawie każdej niszy, zarówno konsumenci, jak i przemysł nadal chcą włamać się do tego ostatniego bastionu. A dzięki odpowiedniej technologii elektryczny rower wyścigowy i wszystkie jego warianty mogą faktycznie stać się kolejnym wielkim trendem po elektrycznym rowerze górskim.
Bafang M800 Mini Mid Drive System - ultrakompaktowy napęd środkowy
Funkcjonalność jest kluczowa - w połączeniu z płynną i pozbawioną tarcia pracą, kontrolowaną przez podwójne czujniki momentu obrotowego i prędkości. Silnik oferuje pojedyncze i
Kompatybilność z podwójną tarczą (rozmiar tarczy 44T lub 34/50T). Jedną z głównych zalet nowej jednostki napędowej jest jej niska waga poniżej 2,3 kg. Oferuje nominalną moc 200 watów i maksymalny moment obrotowy 55 Nm. Elektronika i akumulator inTube o pojemności 200 Wh ważą tylko kolejne dwa kilogramy. Oznacza to, że całkowita waga systemu wraz z wyświetlaczem i jednostką sterującą jest mniejsza niż 4,4 kg. Wspomaganie pedału ma pięć poziomów - sterowane jednym lub dwoma małymi przełącznikami, które można umieścić indywidualnie na kierownicy. Kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 2,2 cala oferuje do 10 ustawień wstępnych.
Ponieważ maksymalna dopuszczalna prędkość 25 km/h jest bardzo szybko przekraczana przez rower e-racingowy, napęd został dostrojony pod kątem optymalnych osiągów podczas ruszania i przyspieszania, a także krótkich sprintów i stromych podjazdów. Wszędzie tam, gdzie jest odpowiednia granica podparcia - najważniejsze jest to, że po osiągnięciu granicy jednostka napędowa przechodzi do pracy prawie bezoporowej. Oznacza to, że siła pedałowania kierowcy nie ulega zmianie poza prędkością graniczną. Dzieje się tak zazwyczaj, gdy rowerzyści pedałują z prędkością powyżej 25 do połowy 30.
Bateria o pojemności 200 Wh początkowo brzmi nieco niewymiarowo. Ponieważ jednak energia jest zużywana tylko w ramach limitu wspomagania na podjazdach oraz podczas ruszania lub przyspieszania, ta pojemność akumulatora jest również całkowicie wystarczająca na dłuższe podróże (do 150 km lub więcej). Istnieją więc przekonujące argumenty przemawiające za umieszczeniem małego silnika w rowerze szosowym. Ma to sens, jeśli chcesz pokonywać wzgórza z większą prędkością, rozwijać większe przyspieszenie lub utrzymywać tętno poniżej „czerwonej strefy”.
Podobnie jak w przypadku wszystkich rowerów elektrycznych, daje to znakomitą okazję zarówno wyszkolonym, jak i mniej wyszkolonym rowerzystom na wspólne przejażdżki w tym samym tempie. To podejście jasno opisuje również koncepcję, do której dążą Bafang i producenci rowerów elektrycznych: Wspornik silnika jest przeznaczony tylko do dłuższych lub bardziej stromych podjazdów, a mniej do ciągłego wsparcia niż przy „normalnej” jeździe.
Bafang M420 – Czysty i dynamiczny lifting dla nowoczesnego miasta i rowery trekkingowe
Modernizacja sprawdzonego systemu M400 (wcześniej Max Drive) oferuje nowe możliwości dla nowoczesnych rowerów miejskich i trekkingowych. Nowa wersja pasuje do tego samego mocowania ramy silnika co poprzednio i pracuje z nominalną mocą 250 watów i maksymalnym momentem obrotowym 80 Nm z zatwierdzonym przez UE wspomaganiem do 25 km/h. Jest kompatybilny z akumulatorem 450Wh InTube lub różnymi akumulatorami do bagażników, a także szeregiem nowych wyświetlaczy (z funkcją Bluetooth i wyjściem USB).
Seria Bafang M: M500 i M600
W zeszłym roku Bafang zaprezentował platformę z trzema silnikami środkowymi, aby pokryć pełny zakres światowych ograniczeń prędkości i mocy. System M500 ma moc znamionową 250 watów, podczas gdy M600 ma odpowiednio silniki o mocy 350 i 500 watów. Silniki te oferują maksymalny moment obrotowy od 95 Nm (M500) do 120 Nm (M600).
Baterie Bafang serii F
Nowe akumulatory InTube serii F o pojemności 450 lub 600 Wh można wkładać do dolnej rury od góry lub od dołu. Dostępna jest również częściowo zintegrowana bateria o maksymalnej pojemności 1000 Wh. Akumulator 450 Wh jest pierwszym akumulatorem wyprodukowanym w nowej fabryce akumulatorów Bafang w Suzhou.
Silnik piasty tylnej Bafang H800 do E-MTB i szybkich pedeleków
Silnik tylnej piasty Bafang H800 ma moc wyjściową 350 lub 500 watów i osiąga maksymalny moment obrotowy 55 Nm oraz konstrukcję osi przelotowej MTB zgodnie ze standardem Boost.
Piasta Bafang MINI: do napędu na przednie lub tylne koła w stylowych pedelekach
Najlżejszy obecnie system (jedynie 1,7 kg dla wersji w piaście przedniej) o najmniejszej średnicy (przednia i tylna piasta mają średnicę tylko
100 mm) i momencie obrotowym do 45 Nm jest skierowany do miejskich odbiorców zorientowanych na styl życia.
Sieć
Piotr mówią
Witam,
Piszą, że ………..„Znany już system M400 otrzymuje aktualizację do systemu M420”.
Co to znaczy? Co należy zmienić? Kto może to zmienić?
Dietera Janssena mówią
Jak mogę załadować mój system M400 do M420?