Test Ampler Curt: „Niewidzialne” e-rowery oferuje estoński producent Ampler. Jeśli chcesz szybko przejechać przez miasto, dobrym wyborem jest rower elektryczny, taki jak Ampler Curt, zwłaszcza że poza dyskretnym wyglądem rowery te mają inne zalety.
Więcej funkcji, większy zasięg, większa waga - wielu dostawców e-rowerów wybiera tę drogę. Są one skierowane do właścicieli garaży wśród rowerzystów, którzy muszą tylko wygodnie pchać swój rower turystyczny po podjeździe, aby wyruszyć na spokojną rundę - oczywiście z dużym wsparciem motorycznym, aby mogli jeździć przy przyjemnie niskim poziomie osobistego wysiłku.
Odpowiednim dla gatunku siedliskiem Ampler Curt jest metropolia
Ten ideał pedeleka ma niewiele wspólnego z codziennością w mieście. Każdy, kto mieszka w apartamentowcu i nie chce dojeżdżać do pracy samochodem ani komunikacją miejską, szybko osiągnie granicę tego, co można „handlować” 27-kilogramowym rowerem elektrycznym. Potrzebny jest lekki, zwrotny e-rower; taki, który umożliwia niezmiennie szybkie tempo, gdy przeciwny wiatr gwiżdże w miejskich kanionach.
Nie znajdziesz czegoś takiego w asortymencie dużych dostawców; w Ampler znajdziesz to, czego szukasz. Mała firma z Tallinna w Estonii wyspecjalizowała się, że tak powiem, w minimalizmie - w rowerach elektrycznych, takich jak Ampler Curt, którego elementy elektroniczne są prawie niewidoczne. Mały silniczek tylnej piasty, akumulator w wąskiej rurze dolnej, którą może wyjąć tylko fachowiec, brak kontrolek na kierownicy: Na pierwszy rzut oka nawet koneser nie zauważy, że model Curt to rower elektryczny; Wszystko, co jest widoczne, to przycisk zasilania i magnetyczny port ładowania na rurze podsiodłowej, który odsłania pedeleka. Na początku jest to niezwykłe, w końcu duże wyświetlacze i rozbudowane elementy sterujące w rowerach elektrycznych są teraz standardem. Dane jazdy można odczytać tylko za pomocą aplikacji na smartfona należącej do układu napędowego; przełącznik na rurze podsiodłowej służy również do przełączania między dwoma trybami „Normal” i „Boost” ze wsparciem 100 lub 150%. Za pomocą aplikacji możesz wpływać na inne parametry silnika.
Mocno na granicy: Ampler Curt przyspiesza również do ponad 25 km/h
W standardowym ustawieniu mały silnik piasty Ampler Curt nie ma dużego momentu obrotowego. Każdy, kto jest przyzwyczajony do energicznego ruszania na światłach, nie powinien się denerwować, zwłaszcza że dziesięciobiegowa przerzutka w rowerze testowym zapewnia pomoc przy ruszaniu. Ponadto silnik piasty szybko pokazuje swoje mocne strony: obsługuje również znacznie powyżej 25 km/h, co pozwala na stosunkowo wysoką stałą prędkość. W ten sposób Ampler Curt w pełni wykorzystuje tolerancję dozwoloną przez prawo, co jest przyjemne dla wysportowanych rowerzystów, którzy stale jeżdżą na zwykłych rowerach elektrycznych w obszarze, w którym silnik jest wyłączony.
A każdy, kto porusza się w ruchu miejskim na Ampler Curt, może spodziewać się czegoś więcej niż tylko szybkiego tempa: rower jest sportowy i zwinny, a dzięki wyjątkowo niskiej wadze 16 kilogramów można go przenosić tak, jak konwencjonalny rower miejski. Sportowa pozycja siedząca ze znaczną różnicą wysokości między siodełkiem a kierownicą jest wygodna dla ambitnych jeźdźców; Dzięki silnikowi piasty i akumulatorowi dolnej rury środek ciężkości Ampler Curt jest dość nisko, co jeszcze bardziej poprawia prowadzenie. Nawiasem mówiąc, magazyn energii jest nominalnie stosunkowo mały i wynosi 336 watogodzin. Ale to właśnie niski moment obrotowy zapewnia prąd na duże odległości; przy średniej prędkości powinno być możliwe przejechanie od 80 do 90 km, jak sugerują testy na hamowni, które Velomotion przeprowadził z modelem Ampler Stout w ramach dużego testu e-bike Focus w Velotech w laboratorium testowym. Ampler Curt jest dobrze wyposażony do codziennego użytku. Jeśli jesteś stale w trybie doładowania, oczywiście nie zajdziesz tak daleko.
Dzięki błotnikom i systemowi oświetlenia nasz rower testowy jest od samego początku przygotowany do codziennego użytku; Podświetlane kropki zintegrowane ze sztycą są bardzo eleganckie. Wizualnie kable poprowadzone wzdłuż dolnej rury są jedyną wadą, ale po prostu nie ma na nie miejsca w dolnej rurze. Dzięki odpornemu na warunki pogodowe siodełku Brooks i płynnie działającym, solidnym sportowym oponom Conti, wysokiej jakości części są na pokładzie, chociaż wszystkie dodatki mają swoją cenę - w tym przerzutki. Zgadza się: podstawowy model Ampler Curt to rower jednobiegowy, a niski współczynnik wspomagania jest oczywiście bardziej zauważalny bez przełożeń niż przy XNUMX przełożeniach. Każdy, kto jeździ tylko po płaskim i jak najbardziej ceni sobie prosty wygląd, oczywiście poradzi sobie również z pojedynczym kołem.
Pokazany tutaj Ampler Curt kosztuje 3.110 euro; podstawowa wersja kosztuje niecałe 2.500 euro. Estońska firma nie oferuje swoich e-rowerów w okazyjnej cenie – dlaczego miałaby to robić, skoro ich produkt jest bardzo indywidualny i prawie bezkonkurencyjny. Nawiasem mówiąc, z Ampler Stout i Ampler Stellar są jeszcze dwa casualowe modele z Estonii (do artykułu Velomotion). Jeśli chcesz wypróbować rowery elektryczne Ampler, masz więcej możliwości Listnride Możliwość zrobienia tego w kilku niemieckich miastach; Velomotion może tylko potwierdzić, że warto.
Wsparcie mówią
Dziękuję za ten pouczający artykuł, zamówiłem mój Ampler Curt około 10 dni temu, przypadkowo w wersji 3110 €. Mam 1,75 m i ważę 69 kg i chciałbym wiedzieć, czy Ampler Curt z 10-biegową skrzynią biegów uklęknie na górze, czy będzie bardziej przypominał kozła górskiego…
Richard mówią
To chyba bardziej zależy od ciebie niż od roweru... Z moim konwencjonalnym "rowerem miejskim" z przerzutkami Shimano Alfine 11 i napędem Gates całkiem nieźle sobie radzę w porównywalnej kategorii wagowej (tylko rower, kolarz -5cm + 9kg.. .) nawet BEZ silnika pod górę w Westerwald podróży. W przypadku tak sportowych rowerów jak Ampler Curt, napęd elektryczny nie ma za zadanie wciągać emerytów pod górę, a jedynie pomóc im dotrzeć do celu bez nadmiernego dyszenia, pocenia się czy dyszenia. 😉
Krzysztof Olinowetz mówią
Chciałbym wiedzieć, czy rower nadal jest tak kulawy z przełączeniem na maksymalne wsparcie 35 kmh + przejściem na tryb doładowania i wszystkimi innymi ustawieniami na maksymalne podjazdy! Nadal waham się nad zakupem.
Prosimy o informacje zwrotne na ten temat. Dziękuję MFG Christoph