Test: W przypadku Scott Addict RC Disc i Scott Foil Disc w naszym teście w ciągu ostatnich kilku tygodni mieliśmy dwóch zawodników, którzy różnią się nie tylko wyglądem, ale także ogólną wydajnością. Dzięki naszemu porównaniu chcielibyśmy dać Ci zrozumienie zalet każdego roweru, abyś miał idealny rower do swoich osobistych wymagań i obszarów użytkowania.
Scott Addict RC Disc i Scott Foil Disc – podobieństwa
Zacznijmy najpierw od podobieństw. Wyraźnie widać to w wyposażeniu obu modeli, gdyż zarówno Scott Addict RC Disc, jak i Scott Foil Disc wyposażone są w sprawdzone w licznych testach, wysokiej jakości Shimano Ultegra Di2.
W przypadku obu racerów od razu rzuca się w oczy, że prowadzenie kabli jest bardzo ładnie zaprojektowane i uporządkowane. Pomyśleliśmy o szczegółach obu motocykli. Kciuki w górę za to! Ponadto złącze kabla do ładowania elektronicznej manetki Di2 jest ukryte we wtyczce kierownicy w obu rowerach. Połączenie to jest nie tylko niezwykle dyskretne, ale także zawsze łatwo dostępne w celu łatwego ładowania akumulatora.
Ramki do zdjęć | Addict Disc HMF/ Folia HMF |
widelec amortyzowany | Addict Disc HMF/folia HMF |
wirniki | Płyta Syncros RP2.0 |
opona | Składany Continental Grand Sport Race |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra RD-R8050 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | Shimano Ultegra |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Shimano Ultegra 160 mm |
sztyca | Syncros Carbon FL1.0/folia |
siodło | Syncros RR2.0 |
trzon | Synchrosy |
Lenker | Synchrosy |
Oczywiście odnajdujemy jeszcze jedną wspólną cechę, jak sama nazwa wskazuje, z płytami. Tarcze Shimano BR-R8070 Hyd 160 mm są używane zarówno w modelu Foil, jak i Addict RC. Niewielką cechą specjalną Scottów są wewnętrzne mocowania i koła firmy Synchros. Marki własne producentów rowerów są często klasyfikowane jako tanie lub wręcz złe, ale w żadnym wypadku nie możemy tego powiedzieć o częściach Synchros. W obu rowerach sztyca, siodełko, kierownica, mostek, stery i koła są wykonywane we własnym zakresie. Tutaj również włożono kilka przemyśleń w konstrukcję, a dodatkowe części zostały dostosowane do odpowiedniego obszaru użytkowania motocykli. Na przykład Scott Foil Disc ma nieco inny mostek i sztycę, które lepiej pasują do aerodynamicznej koncepcji ramy.
Koła to Syncros RP 2.0, które były bardzo przekonujące ze względu na swoją stabilność i dobre właściwości toczne. Na wierzchu siedzi bardzo wygodny składany Continental Grand Sport Race Fold o szerokości 28mm, który niesamowicie mocno wpływa na wrażenia z jazdy. Z jednej strony dodatkowa szerokość zapewnia znacznie większy komfort na złych nawierzchniach, z drugiej strony kierowca czuje się bardziej komfortowo na zjazdach i zakrętach, a tym samym jeździ bezpieczniej.
Scott Addict RC Disc i Scott Foil Disc – różnice
Jeśli oba modele są wyposażone niemal identycznie od stóp do głów, oczywiste jest, że główna różnica tkwi w ramie. Oczywiście możesz mieć ogromny wpływ na konfigurację i osiągi roweru za pomocą różnych dodatkowych części, ale rama jest sercem, które nadaje ton.
Z jednej strony Scott Addict RC 15 Disc to rower wyścigowy, który czuje się jak w domu w górzystym terenie i może wykorzystać swoje mocne strony na stromych przejściach. Z drugiej strony Scott Foil 10 Disc jest około 300 gramów cięższy ze względu na swój aerodynamiczny kształt, ale jest również bardziej opływowy. Obie ramy wykonane są z wysokiej jakości karbonu HMF, który umiejętnie łączy sztywność i lekkość.
Oprócz ogólnego kształtu ramy, najwyraźniejsze różnice widać w tylnym trójkącie i widelcu. Na przykład tylny koniec Scott Foil Disc jest nieco niższy, a widelec wydaje się prawie łączyć z ramą, zapewniając lepszą aerodynamikę. Dodatkowe owiewki zostały również uformowane na dolnym końcu widelca, aby lepiej kierować wiatr za oś.
Z drugiej strony w Scott Addict RC wszystko jest bardzo minimalistyczne iw bardziej klasycznej formie, aby uzyskać zdecydowaną przewagę pod względem masy.
Scott Addict RC Disc i Scott Foil Disc – porównanie
Oczywiście, aby móc dokonać realnego porównania obu motocykli, musieliśmy je przesunąć o kilka kilometrów. I można wyraźnie powiedzieć, że czujesz różnicę, zarówno na górze, jak i na zjazdach, podczas przyspieszania lub po prostu na szybkich odcinkach na płaskim terenie. Każdy rower mówi swoim własnym językiem i dlatego jeździ zupełnie inaczej. Właściwie bardzo interesujące, ponieważ obaj zawodnicy mają bardzo podobną geometrię wyścigową.
Scott Addict RC Disc i Scott Foil Disc – porównanie mocy z miernikiem mocy SRM
Aby móc potwierdzić nasze odczucia kilkoma danymi, postanowiliśmy pozwolić motocyklom rywalizować ze sobą w dwóch segmentach. Pierwszy 10-kilometrowy odcinek płaski, drugi 3-kilometrowy podjazd. Mierzyliśmy za pomocą SRM PC8 i miernika mocy SRM, jednego z najbardziej poprawnych i precyzyjnych mierników mocy na rynku. Oczywiście nie jest to w XNUMX% dokładny i wysoce naukowy test w warunkach laboratoryjnych, ale daje dobre wyobrażenie o tym, jak bardzo inna rama z tą samą konfiguracją wpływa na ogólną wydajność.
Nasz test polegał na jeździe na obu segmentach ze średnią mocą dokładnie 350 W i spojrzeniu na czasy na końcu. Na 10-kilometrowy płaski odcinek dotarliśmy z ul Płyta Scott Foil czas 13: 46 min i z tym Dysk Scott Addict RC czas 14: 13 min. Jednak na górze Scott Addict RC Disc był szybszy i pokonał 3-kilometrową wspinaczkę w 8:27, podczas gdy Scott Foil Disc potrzebował 8:42 min. W ogólnym wykonaniu można powiedzieć, że foliowany krążek ma nieco lepszą tendencję. Addict RC Disc jest prawdopodobnie idealnym towarzyszem dla rowerzystów, którzy wybierają się głównie na jednodniowe wycieczki górskie z dużą różnicą wysokości, ponieważ można tu zaoszczędzić dużo energii.
Scott Addict RC Disc i Scott Foil Disc – wrażenia z jazdy
Oprócz samych osiągów na segmentach, wrażenia z jazdy i wrażenie na drodze są co najmniej tak samo ważne jak zmierzone wartości. Dzięki Addict RC masz wrażenie, że jesteś na drodze w bardzo sportowy sposób, ponieważ przyspieszanie jest niezwykle łatwe. Z kolei w przypadku folii potrzeba jeszcze kilku kopnięć, aby rozpędzić urządzenie, ale kiedy zacznie się toczyć, naprawdę się toczy. Zwłaszcza na lekko nachylonych odcinkach można po prostu ruszyć i naprawdę przyspieszyć. Nawet bardziej płaskie podjazdy są bardzo wygodne do jazdy z Foilem, ale gdy robi się bardziej stromo, warto zdać się na Addict RC, ponieważ zwłaszcza podczas pedałowania pod górę masz wrażenie, że każdy krok jest przenoszony bezpośrednio na drogę i nie jesteś obciążony zbędnymi waga zostaje zatrzymana. To odczucie jest również ogólnie potwierdzone podczas jazdy, ponieważ Addict RC jest po prostu nieco bardziej bezpośredni niż Foil, który zapewnia nieco większy komfort dzięki obniżonemu tyłowi.
Ponieważ na początku zadaliśmy pytanie „Kto zrobi to lepiej” w tak prowokacyjny sposób, naturalnie chcieliśmy na nie odpowiedzieć. Prawidłowe pytanie powinno brzmieć „Kto może zrobić co lepiej”, ponieważ Scott Foil Disc i Scott Addict RC Disc to dwie bardzo różne wyścigówki. Jak pokazał nasz test, ukształtowanie terenu ma decydujący wpływ na wybór roweru, więc trzeba powiedzieć, że Scott Addict RC Disc to rower na wiele metrów wysokości i stromych podjazdów, który działa bardzo bezpośrednio. Z drugiej strony Scott Foil Disc może w pełni pokazać swoje mocne strony na szybkich odcinkach.
Schreibe einen Kommentar