Test: Z niecierpliwością czekaliśmy na nowo opracowany BH Atom-X Lynx 6 od baskijskiej firmy BH Bikes od czasu Eurobike. Pod koniec marca w końcu nadszedł ten czas i zostałem zaproszony do hiszpańskiego regionu Andaluzji, aby wziąć pod korki w Maladze nowy flagowiec BH Atom-X Lynx 6 27`5 Plus Pro.
BH Atom-X Lynx 6 27'5 Plus Pro: Rower
Inżynierowie BH zainwestowali ponad 3 lata w rozwój ramy Atom-X i stworzyli bardzo wyjątkową linię. Kształt ramki jest już jednym z wyróżników, który umożliwia zintegrowanie akumulatora, którego do tej pory szukano na próżno. Konstrukcja ramy Atom-X służy jako podstawa dla modeli z pełnym zawieszeniem Atom-X Lynx, a także dla hardtaili Atom-X. Technologia silnika oparta jest na nowym Brose Drive S, który wraz z wewnętrzną baterią 720 Wh ma zapewniać dużą moc i zasięg. W sumie dostępne są cztery różne modele, od 3.999,90 5.499,90 € do dwóch topowych modeli w cenie XNUMX XNUMX € za sztukę.
rozmiar koła: 27,5 +
Podróż (f/h): 160mm / 160mm
podwozia: Wydajność Fox 36 / Wydajność Fox Float DPS
Okrążenie: Shimano XT/SLX
Cena: € 5.499
rozmiar koła: 27,5 +
Podróż (f/h): 120mm / 120mm
podwozia: Wydajność Fox 34 Rhythm / Fox Float DPS
Okrążenie: Shimano XT/SLX
Cena: € 5.499
rozmiar koła: 27,5 +
Podróż (f/h): 120mm / 120mm
podwozia: RockShox Recon RL / RockShox Monarch
Okrążenie: Shimano XT/Deore
Cena: € 4.699
W dwóch topowych modelach Atom-X Lynx 5 z wbudowanymi komponentami jest przeznaczony do użytku all-mountain, podczas gdy prezentowany tutaj Lynx 6 uwielbia wypuszczać parę na szlakach enduro. W tylnej części zastosowano opatentowany przez Dave'a Weagle'a Split Pivot System, który jest tłumiony przez FOX Float DPS Performance. Z przodu nic nie jest pozostawione przypadkowi dzięki FOX 36 Float Performance. W zależności od osobistego gustu, który jest bardzo różny pod względem kształtu i rozmiaru wyświetlaczy, z pewnością będzie to kolejna atrakcja dla jednego lub drugiego.
Wewnętrzny, odblaskowy, kolorowy wyświetlacz „head-up” o przekątnej 2,2 cala jest wykonany z litego aluminium i tworzy całość z wspornikiem. Pozycja ta umożliwia dobrą widoczność ekranu LCD w prawie każdej pozycji kierowcy. Kontrolowany przez procesor Linux OS Cortex A7 ze zintegrowanymi czujnikami, taki komputer pokładowy nadal oferuje duży potencjał przyszłej łączności elektronicznej.
BH Atom-X Lynx 6 27'5 Plus Pro: Geometria
Atom-X Lynx 6 jest dostępny w rozmiarach średnich i dużych. Z kątem skrętu 67°, BH zajmuje tutaj klasyczny środek. Długość tylnego trójkąta wynosi 465 mm. Kąt rury podsiodłowej 70° wraz z opuszczaną sztycą Kind Shock gwarantowały wystarczającą przyczepność przedniego koła nawet na stromych podjazdach.
Geometria BH Atom-X Lynx 6
MD | LA | |
rura podsiodłowa (w mm) | 450 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 592 | 611 |
główka ramy (w mm) | 120 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 70 | 70 |
Zasięg (mm) | 424 | 445 |
Stosy (mm) | 611 | 608 |
Fakty techniczne zostałyby w ten sposób wyjaśnione. To, co naprawdę rzuca się w oczy, to kształt ramy. Zamknięta dolna rura, która jest odsunięta od hydroformowanej górnej rury, pozwala zatopić się w niej akumulatorowi. W ten sposób akumulator jest całkowicie oddzielony od ramy, co powinno uczynić go szczególnie sztywnym. Baterię można odblokować i wyciągnąć za pomocą klucza lub inteligentnej opaski na rękę, tak jak na siłowni.
BH Atom-X Lynx 6 27'5 Plus Pro: Napęd
Nowy silnik Brose Drive S o momencie obrotowym 90 Nm służy jako potężny partner wraz z wbudowanym akumulatorem o pojemności 720 Wh. Pomimo mocy silnika czułe czujniki zapewniają bardzo naturalne wrażenia z jazdy. Gdy tylko wspomaganie pedałowania przestaje działać przy prędkości 25 km/h, skrzynia biegów i silnik są całkowicie odłączane za pomocą wolnego koła. Dzięki temu rowerem można poruszać się jak klasycznym rowerem nawet bez podparcia, bez konieczności pokonywania jakichkolwiek oporów ze strony napędu.
Aby chronić serce Atom-X Lynx, do silnika dodano osłonę bash o grubości 3 mm, która zapewnia odporność na niepożądane opadanie. Aby w pierwszej kolejności zapobiec przegrzaniu silnika, do silnika przymocowana została aluminiowa płyta, tzw. płyta odprowadzająca ciepło, która odprowadza ciepło.
BH Atom-X Lynx 6 27'5 Plus Pro: Sterowanie
Przyłożyłeś również rękę do elementów sterujących i stworzyłeś wyświetlacz z elementem sterującym, którego nigdy wcześniej nie widziałeś. Jednostka sterująca, za pomocą której można intuicyjnie poruszać się po menu, posiada funkcję wibracji, która sprawia, że uchwyt drży za każdym naciśnięciem przycisku. Ładny i przemyślany detal, zwłaszcza podczas jazdy, aby uzyskać informację zwrotną nawet bez kontaktu wzrokowego z wyświetlaczem.
Możesz przełączać się między czterema trybami wspomagania, których intensywność można indywidualnie regulować za pomocą aplikacji lub wyświetlacza. Oczywiście dostępna jest również pomoc w pchaniu. Dzięki 256 MB pamięci RAM masz w zasadzie mały komputer na pokładzie z tym wyświetlaczem, a oferowane opcje są odpowiednio duże. Interfejsy Bluetooth i Micro-USB gwarantują łatwe połączenie ze smartfonem. Jeśli oprócz standardowych funkcji chcesz uzyskać więcej informacji, możesz bezpłatnie korzystać z aplikacji Ebikemotion przez pierwszy rok. Można tu wywołać dane dotyczące kondycji, informacje o pogodzie, a nawet nawigację za pomocą wyświetlacza.
BH Atom-X Lynx 6 27'5 Plus Pro: jazda próbna
W pięknej okolicy wokół historycznego miasta Mijas, 30 kilometrów na południowy zachód od Malagi, przetestowaliśmy Atom-X Lynx 6 na trasie o długości około 43 km i 1450 km. Już po pierwszych metrach czułem się absolutnie komfortowo na rowerze. Geometria jest współczesna, a nawet pierwsze trudne podjazdy sprawiły, że oczekiwanie na trasę wzrosło.
Brose Drive S zapewnia bardzo naturalne wrażenia z jazdy i był szczególnie imponujący podczas ruszania w stromym terenie dzięki swojej czułości. Obsługa wraz z przejrzystym i intuicyjnym wyświetlaczem doskonale współgrają i nie pozostawiają żadnych pytań bez odpowiedzi. Po opanowaniu 1450hm z przyzwoitą pozostałą mocą akumulatora, test zawieszenia był nieuchronny. Trudnymi i kamienistymi szlakami zeszliśmy do Mijas, gdzie czekała już na nas kuchnia andaluzyjska. Atom-X Lynx 6 również doskonale poradził sobie z tym zadaniem i zapewniał zarówno przyjemność z jazdy, jak i bezpieczeństwo.
Schreibe einen Kommentar