Rynek: Wraz z nowymi przerzutkami tylnymi Shimano Ultegra RX, japoński producent komponentów przenosi amortyzator cierny znany z sektora rowerów górskich do sektora rowerów szosowych. Dwie tylne przerzutki mają przełącznik Shadow RD+, który w pozycji „On” znacznie spowalnia ruch tylnej przerzutki do przodu i do tyłu. Uderzanie i zeskakiwanie z łańcucha w nierównym terenie powinno zatem zostać znacznie ograniczone.
Amortyzowane przerzutki tylne od dawna są częścią codziennego życia w sektorze rowerów górskich. Na nierównych zboczach tłumienie tarcia minimalizuje uderzenia łańcucha i ryzyko jego spadnięcia. Wraz z pojawieniem się rowerów szutrowych i stale rozwijającego się sektora przełajowego, coraz więcej kolarzy wyścigowych przyciąga wyboiste ścieżki i szutrowe drogi. Wychodząc naprzeciw temu trendowi, japoński producent komponentów rozszerzył swoją grupę Ultegra o przerzutki tylne Shimano Ultegra RX. Nowe przerzutki tylne RX800/805 mają wiele genów obecnych komponentów Ultegry. Według Shimano obejmują one wysoki stopień precyzji zmiany przełożeń i wąską konstrukcję tylnej przerzutki Shimano Shadow RD.
Jednak nowością w przerzutkach tylnych Ultegra RX800/805 jest mechanizm stabilizujący, który ma za zadanie stabilizować łańcuch na nierównych i nierównych zboczach. Obligacje za to pochodzą z sektora rowerów górskich. Przełącznik tłumika ciernego Shadow RD+ znajduje się na górze korpusu przerzutki tylnej, jak zwykle w rowerach MTB. Dwie przerzutki tylne są dostępne zarówno dla systemów zmiany biegów mechanicznych, jak i Di2 z dźwigniami zmiany biegów / hamulca Shimano Dual Control. Według producenta jako największą zębatkę można zastosować kasety od 28 do 34 zębów. Równolegle z nowymi tylnymi przerzutkami Ultegra RX, Shimano wprowadza również nowy aluminiowy zestaw kołowy. Koła WH-RS370-TL są dostarczane z obręczami 700C do opon 28-38C, osiami E-THRU i mocowaniami hamulca tarczowego Center Lock. Nowe produkty będą dostępne w okolicach połowy czerwca.
Schreibe einen Kommentar