Nowości produktowe: Wraz z nową grupą Shimano 105 R7000 producent komponentów wprowadza na rynek nową generację 105-tek. Oprócz wielu cech wspólnych z topowymi grupami, ekskluzywna grupa podstawowa powinna oferować niezwykle szeroki zakres zastosowań i osiągi sprawdzone w wyścigach.
Kolarze wyścigowi mają dziś znacznie bardziej zróżnicowane wymagania i potrzeby niż tylko najszybszy możliwy napęd. Od swoich motocykli i komponentów oczekują wysokiego poziomu komfortu, łatwości obsługi i wszechstronności, aby gwarantować zarówno przyjemność z jazdy, jak i osiąganie indywidualnych celów. Nawet na poziomie 105 kolarze wyścigowi oczekują cech i funkcjonalności na poziomie profesjonalnym, ale zwykle używają swoich rowerów wyścigowych do znacznie szerszego zakresu zastosowań niż zawody i treningi. Shimano 105 zawsze oznaczał wejście w dziedzinę wysokiej jakości grup komponentów inspirowanych wyścigami. Dzięki nowej 105 definicja ta jest teraz znacznie szersza i obejmuje również wysoki stopień przyjazności dla użytkownika i dostosowania, które są wymagane w szerokim zakresie zastosowań.
Największą innowacją w nowej grupie Shimano 105 jest wprowadzenie hydraulicznego układu hamulców tarczowych zintegrowanego z grupą. Dość nieporęczne i topornie wyglądające klamki hamulca RS-505, które wcześniej były montowane w rowerach tarczowych na poziomie 105, ustępują miejsca nowo zaprojektowanym dźwigniom STI, które są ściśle wzorowane na odpowiednikach Ultegry. Nowe płaskie zaciski hamulcowe BR-R7070 są kompatybilne z klockami hamulcowymi Ice Technology i tarczami hamulcowymi SM-RT70 zgodnymi z UCI, dzięki czemu zapewniają wysoki stopień rozpraszania ciepła. Odpowiednikiem na kierownicy są nowe, ergonomiczne manetki zmiany biegów/hamulca z podwójnym sterowaniem (ST-R7020), które podobnie jak manetki Ultegra ST-R8020 oferują większy zakres regulacji dla różnych rozmiarów dłoni lub szerokości zasięgu. Aby uzyskać jeszcze więcej opcji dostosowywania, grupa Shimano 105 R7000 oferuje dodatkowy model STI (STR7025), który został specjalnie zaprojektowany dla rowerzystów o małych dłoniach dzięki zmienionemu kątowi na kierownicę i na zewnątrz. Dźwignie hamulców szczękowych również zostały zmienione, są oparte na Ultegrze i powinny zmieniać biegi szybciej i płynniej przy krótszym skoku dźwigni.
W obu typach STI - do hamulców szczękowych (ST-R7000) i do hamulców tarczowych (STR7020/7025) - zmieniono również mechanizm zmiany biegów, aby zapewnić szybszą i płynniejszą zmianę biegów przy mniejszym skoku dźwigni. Pod względem konstrukcyjnym i funkcjonalnym przerzutka jest w dużym stopniu wzorowana na przerzutkach Dura-Ace i Ultegra i charakteryzuje się między innymi większym prześwitem dla szerokich opon oraz zintegrowaniem mocowania linki i regulacji za pomocą klucza imbusowego 2 mm. Oprócz przerzutki tylnej SS z krótkim wózkiem dostępna jest również wersja ze średnim wózkiem (RD-R7000-GS), która może być używana z kasetami do 11-34T. Nowe przerzutki tylne 105 są również wyposażone w technologię Shimano Shadow RD.
Nowe przełożenie korby „Mid Compact” z 52-36T dołączy w przyszłości do sprawdzonych korb 50-34T i 53-39T. Ponadto nowa kaseta 11-30T (CS-R7000) i kaseta 11-34T (CS-HG700-11) zapewniają optymalne przełożenia, szczególnie w zastosowaniach takich jak szutr, przygoda lub przełaj. Podobnie jak w przypadku Ultegra i Dura-Ace, same mechanizmy korbowe charakteryzują się większym rozstawem między tarczami, co pozwala na nieco większe pochylenie łańcucha, a tym samym pozwala na zastosowanie krótkich tylnych widełek nawet przy większych szerokościach montażowych na tylnym kole.
Ulepszona sterowność i responsywność to dwa obszary, na których skupiliśmy się podczas opracowywania. Do tego dochodzi to, czego ludzie zawsze oczekiwali od modelu 105: duża wszechstronność i wysoki współczynnik użyteczności dla kierowcy. Dzięki nowej 105 dostosowanej do szerokiej gamy współczesnych stylów jazdy i zastosowań, mamy nadzieję odblokować pełny potencjał tego, czym i gdzie można jeździć na nowoczesnym rowerze szosowym. – Tim Gerrits, menedżer produktu w Shimano Europe
Nowy Shimano 105 R7000 będzie dostępny na rynku od czerwca i ma atrakcyjny wygląd z dwoma różnymi odcieniami czerni oraz klasycznym srebrnym wykończeniem. Ceny nie są jeszcze znane
WWW: shimano.com/de
Schreibe einen Kommentar