Test: Austriacki producent KTM Revelator Alto Master zaprezentował niedawno swoją najnowszą maszynę do wyścigów szosowych. KTM Revelator Alto Master ma wiele do zaoferowania dzięki wysokiej jakości ramie z włókna węglowego, która jest szczególnie imponująca dzięki innowacyjnemu kształtowi ramy dzięki zintegrowanemu zaciskowi siodełka i solidnemu wyposażeniu podstawowemu.
KTM Revelator Alto Master – Rama
Wewnętrzny zacisk siodełka ma największy wpływ na kształt ramy KTM Revelator Alto Master, co zapewnia, że sztyca może lepiej amortyzować wstrząsy i zapewnia większy komfort. Ponadto zaokrąglony kształt wygląda całkiem atrakcyjnie. Kolejną zaletą tej konstrukcji jest bardziej zwarty i sztywniejszy trójkąt ramy. Dzięki zintegrowanym hamulcom szczękowym, które są płynnie zintegrowane z tylnym trójkątem za pomocą Direct Mount, rama oferuje dalsze atrakcyjne zalety. Dzięki dużemu tylnemu trójkątowi siły mogą być lepiej pochłaniane, a konstrukcja ma pozytywny wpływ na aerodynamikę. W rezultacie wsporniki siodełka mogą być również produkowane w sposób ciągły, a wstrząsy tylnego koła mogą być lepiej pochłaniane. Ponadto dolna rura tylnego trójkąta została wyprodukowana asymetrycznie, aby zapewnić większą sztywność i najlepsze możliwe wykorzystanie przestrzeni.
KTM Revelator Alto Master – Wyposażenie
Oczywiście świetna rama nie jest zabawna, jeśli nie masz odpowiedniego sprzętu. Ale z KTM Revelator Master nie musisz się o to martwić. Dzięki wypróbowanemu i przetestowanemu systemowi przerzutek Shimano Ultegra Di2 możesz zmieniać biegi szybko i precyzyjnie jak zwykle, a wszystko to z niewielkimi wadami (waga) w porównaniu z elektroniczną topową grupą Dura-Ace. Zastosowane koła to koła Mavic Cosmic Elite, które nadają się do codziennego użytku.Oprócz tego, że są przyzwoitą wagą jak na koła aluminiowe, oferują również stosunkowo dobrą aerodynamikę i mogą przekonać swoją stabilnością, szczególnie na treningach. Koła są również wyposażone w opony Continental GrandPrix 4000 IIs, które należą oczywiście do najlepszych w swojej klasie. Dzięki dodatkowym częściom, takim jak kierownica, mostek i sztyca podsiodłowa firmy Ritchey, uzupełniasz solidny sprzęt, na którym wielu profesjonalistów jeździłoby również na rowerze treningowym.
KTM Revelator Alto Master – The Ride
Po prawie 1000 kilometrach z KTM Revelator Alto Master uważamy, że wiele się nauczyliśmy o nowym rowerze wyścigowym od KTM. Lekka karbonowa rama przekonała nas od samego początku. Oczywiście może to wykorzystać swoje mocne strony, zwłaszcza na podjazdach i pokazuje świetne osiągi. Ale przyspieszeniu sprzyja również niska masa całkowita. Wynika to nie tylko z wagi, ale także z najwyższej sztywności KTM Revelator Alto Master. Zwłaszcza podczas ruszania lub przyspieszania na zakrętach można naprawdę poczuć dobry napęd i mieć wrażenie, że cała siła jest przekształcana w napęd. Niemniej karbonowa rama zapewnia nam przyzwoity poziom komfortu i dobre prowadzenie, co szczególnie widać na zjazdach. Ponadto na komfort znacząco wpływa zintegrowana obejma siodła, która umożliwia wysunięcie sztycy bezpośrednio z ramy, co oznacza skuteczniejsze pochłanianie wstrząsów. Jest to zauważalne nie tylko podczas jazdy po nierównym asfalcie lub złych drogach, ale jest również prawdziwą zaletą podczas jazdy po bardzo dobrych drogach, ponieważ na przykład mniej jest problemów z siedzeniem i oparciem, ponieważ na nadwozie przenoszone są mniejsze wibracje.
Wyposażenie KTM Revelator Alto Master to także świetna zabawa: elektroniczna zmiana biegów Ultegra zapewnia zwykle dobre osiągi i działa doskonale. Prawdziwą atrakcją są hamulce montowane bezpośrednio, ponieważ po prostu niewiarygodnie dobrze ciągną i umożliwiają dobre dozowanie. Szczerze mówiąc, na początku nie pomyślelibyśmy o tym w ten sposób, ponieważ tylny hamulec jest przymocowany do tylnych widełek ze względu na zmienione położenie, co powoduje zmianę punktu nacisku, a także inaczej poprowadzono prowadzenie linek. W tym przypadku rzeczywiście kciuk w górę. Należy jednak zauważyć, że tylny hamulec jest nieco trudniejszy do osiągnięcia ze względu na jego schowane położenie w przypadku usterki lub podczas konserwacji, co oczywiście jest w tym przypadku mniej przyjemne.
Koła Mavic są bardzo solidne i dobrze wpisują się w ogólną koncepcję. Jeśli chcesz trochę odpicować swój rower, a nawet chcesz mieć prawdziwą maszynę wyczynową, powinieneś pomyśleć o odpowiednich kołach. Niemniej jednak, naszym zdaniem, dobre wszechstronne koła, które dobrze wyglądają w każdym terenie. Continental Grand Prix 4000 również dobrze pasuje. Dopełnieniem KTM Revelator Alto Master są komponenty firmy Ritchey, które dzięki swojej niskiej wadze i dobrej stabilności zapewniają również przyzwoity poziom komfortu i sprawdziły się podczas różnych wypraw. Nawet początkowo nieco nieznane siodło Fizik, które ma wycięcie pośrodku, z czasem było w stanie przekonać.
Schreibe einen Kommentar