Prezentacja produktu: Prawie żaden inny pojazd nie ucieleśnia wolności, bliskości natury i zamiłowania do przygód tak dobrze i odpowiednio jak rower. Trzeba przyznać, że w ostatnim czasie to nieco romantyczne pojęcie zostało nieco zatracone. Postęp techniczny również ułatwił nam życie na rowerze, ale ta prostota zdaje się, przynajmniej częściowo, zanikać.
Jednak na scenie bikepackingowej sprawy wyglądają inaczej: wsiądź na rower i wyrusz w łono natury – gdziekolwiek Cię zabierze. Najbardziej potrzebne przybory są schowane w torbach na ramę, podobnie jak przenośny dach nad głową. Powrót do korzeni, że tak powiem. Rowery takie jak Salsa Woodsmoke pokazują, że takie podejście w żaden sposób nie różni się od nowoczesnych rowerów. Zaawansowana technologicznie rama z włókna węglowego, potężne opony 29+ i całkowicie nowoczesna geometria. Pozwolono nam porwać stylowy rower z USA na kilka przygód.
Nasze body pochodzi od niemieckiego importera Cosmic Sports. Salsa Woodsmoke przyszedł dobrze wyposażony, rozsądnie, ale jednocześnie solidny, nie tylko pod względem komponentów, ale także pod względem kieszeni i mocowań. Ale zostańmy na chwilę przy ramie Woodsmoke. Technicznie i optycznie idzie swoją drogą i przyjemnie wyróżnia się z tłumu, nawet jeśli z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu. Po pierwsze, rowery typu bikepacking, takie jak Woodsmoke, dość rzadko mają ramę wykonaną z włókna węglowego – chociaż generalnie pojawia się coraz więcej rowerów z ramami wykonanymi z włókna węglowego, w szczególności rowery turystyczne zwykle opierają się na bardziej klasycznych materiałach, takich jak aluminium lub nawet stal.
Salsa Woodsmoke: Sprytny węgiel
Jednak pod tym względem wybór węgla ma sens: z jednej strony jest on znacznie bardziej odporny na wpływy zewnętrzne, takie jak woda czy brud. Z drugiej strony egzotyczne kształty ram, takie jak Woodsmoke, byłyby trudne do wykonania przy użyciu konwencjonalnych materiałów. Podczas gdy główną ramę można najlepiej określić jako „tradycyjną”, tylny trójkąt nie korzysta z ustalonych wzorów i podąża inną ścieżką. Podpory łańcucha i wsporniki siodełka są bardzo blisko siebie i ogólnie są podciągnięte do góry. Technicznie rzecz biorąc, upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu: uderzenie łańcuchem jest prawie całkowicie wyeliminowane, a tył można zachować zwarty pomimo ogromnych opon 29+. Wysoce niezależny wygląd to dodatkowy bonus.
Jeśli zdecydujesz się na ramę Woodsmoke, masz (prawie) wszystkie opcje dotyczące późniejszej konstrukcji. Jeśli chodzi o koła, możesz wybierać pomiędzy B+, zwykłymi 29″ i ogromnymi oponami lub kołami 29+. Podobna różnorodność występuje w przypadku napędu: klasyczne przerzutki, z przerzutką przednią lub bez, a dzięki regulowanym hakom możliwa jest nawet konfiguracja z pojedynczą prędkością.
Salsa Woodsmoke: Nowoczesna geometria z ekstremalnie krótkim tyłem
Kilka słów o geometrii. Ogólnie rzecz biorąc, Woodsmoke jest w równym stopniu przeznaczony do widelców sztywnych, jak i sprężynowych. W przypadku sztywnego widelca Salsa zaleca wysokość montażu między 480 a 505 mm, w przypadku widelca sprężynowego dostępne są różne opcje w zależności od używanego rozmiaru koła. 140+ i 27,5″ mogą mieć do 29mm skoku, przy szerokich oponach 29+ limit to 120mm – co powinno być wystarczające ze względu na dodatkowe tłumienie opon.
Trzy różne rozmiary kół, widelce o różnej długości, sztywne i sprężynowe – jasne jest, że Woodsmoke niekoniecznie pasuje do sztywnego stołu geometrii. Jednak ogólny trend jest zawsze rozpoznawalny: kąt skrętu jest raczej płaski jak na hardtail 67.5°, górna rura jest dość długa, a dolne rury tylnego trójkąta są niewiarygodnie krótkie. Jeśli podróżujesz z kołami 29″, możesz je nawet skrócić do 400mm - oznacza to, że Woodsmoke powinno być jednym z kół z najkrótszymi rozpórkami na rynku. Pomimo ogromnych kół otrzymujesz ogólnie kompaktowy rower, który pomimo długiej ramy głównej nie prowadzi się jak naczepa na dwóch kołach.
Jak już wspomniano, nasza konstrukcja niekoniecznie była szlachetna, ale konsekwentnie solidna i rozsądnie wyposażona. Rock Shox Yari z przodu ma 120 mm, co zapewnia wystarczająco dużo miejsca na mocne opony WTB Ranger 3.0 na szerokich obręczach Whisky Parts. Nasz rower testowy nie miał przedniej przerzutki, ale 11-biegowy układ napędowy SRAM GX oferuje wystarczający zakres dla większości potrzeb. Tutaj może być trochę ciasno, jeśli wejdziesz w alpejski teren lub pokonasz nachylenie większe niż 25%. Jedyną krytyką naszej konfiguracji testowej były hamulce SRAM Level T, które zapewniają wystarczającą moc, ale mają tendencję do dość szybkiego słabnięcia i dlatego nie mają zbyt wielu rezerw z tyłu na dłuższych zjazdach.
Salsa Woodsmoke: Wyposażony w kieszenie Revelate Designs
„Pełne wyposażenie” naszego Salsa Woodsmoke obejmowało również odpowiednie torby. Torba na ramę pochodzi bezpośrednio od Salsy, inne opcje przechowywania od specjalistów od pakowania rowerów Revelate Designs. Jeden lub drugi szczegół, niepozorne logo i szwy w tym samym kolorze na torbie Salsa ujawniają, że jest to również wykonane przez Revelate Designs.
Na początku początkujący bikepacking z pewnością będą potrzebować kilku minut, aby przyzwyczaić się do różnorodności toreb i możliwości ich mocowania. Torba na ramę będzie prawdopodobnie oczywista dla większości osób. Jeśli otworzysz solidny i wodoszczelny zamek błyskawiczny, zobaczysz schludnie urządzone wnętrze, w którym można na przykład przywiązać butelkę, a nie tylko wsuwać się tam iz powrotem. Inne opcje organizacyjne również oferują wiele opcji.
System Terrapin na siodełku jest szczególnie sprytny: jest to w zasadzie pokrowiec montowany na siodełku, w którym jest miejsce na wodoodporny worek, który można przymocować w ciągu kilku sekund. Torba na kierownicę Sweetroll jest całkowicie wodoodporna i wyjątkowo wytrzymała: uszczelnione szwy i dwa otwory rolowane po prawej i lewej stronie zapewniają szybki dostęp do zawartości i jednocześnie niezawodnie chronią ją przed wodą, błotem itp.
https://www.youtube.com/watch?v=VD0K_uL9SJ4
Salsa Woodsmoke: Pierwsza jazda
Zanim usiedliśmy po raz pierwszy, byliśmy dość sceptycznie nastawieni do tego, jak potoczą się losy Salsa Woodsmoke. Wyjątkowo duże koła i obszerne opony robią wrażenie. Ale już po kilku obrotach korbą nasze wątpliwości zostały rozwiane - salsa rozwija się szybko i wcale nie sprawia wrażenia spowolnienia; Jasne, bez wątpienia - są bez wątpienia motocykle, które pracują żwawiej, ale biorąc pod uwagę jego orientację, Woodsmoke wie, jak pozytywnie zaskoczyć. Resztę zrobi geometria. Rozstaw osi jest przyjemnie krótki, dzięki czemu rower można okrążyć za rogiem nawet w nieco węższych miejscach.
Tak więc krótki tył jest przyjemny, ale w naszym przypadku ma też małą wadę: aby pomieścić piastę Boost w tylnym końcu, rozpórki są wyciągane dość szeroko dość wcześnie. W szczególności jeźdźcy o dużych stopach bardzo szybko pocierają buty o rozpórki. Poza tym opony Ranger zapewniają dużą przyczepność i pozwalają motocyklowemu bolidowi toczyć się komfortowo i bez większego narzekania nawet w trudnym terenie. Możliwe są również szlaki i szybsze zjazdy: Jasne, torby i bagaż w nich robią tutaj trochę więcej hałasu, ale niezawodnie pozostają na swoim miejscu. Amortyzowany widelec zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo.
Ogólnie rzecz biorąc, zaawansowany technologicznie rower do bikepackingu dał nam wiele przyjemności i okazał się świetnym wszechstronnym rowerem. Jeśli jesteś poza domem bez toreb, Woodsmoke jest również doskonałym hardtailem na szlaki i dlatego powinien obejmować wiele różnych obszarów użytkowania. Niestety, rower o charakterystycznym wyglądzie nie jest do końca tani: rama kosztuje 1.999 euro.
Klaudiusz Schuster mówią
skupia się na żałosnym fakcie, że jeszcze dziś, w 2018 roku, rower dziecięcy waży tyle samo, a nawet więcej niż dziecko, dla którego jest przeznaczony! To jest przestępstwo! Branża jest całkowicie pozbawiona skrupułów! musi istnieć masowy zakaz, w całym przemyśle. przynajmniej w Niemczech, a ponadto w UE! Waga rowerów dziecięcych musi wreszcie być proporcjonalna do wagi dzieci! To jak jazda na rowerze o masie 90-100 kg! Po prostu nie nadaje się dla dzieci, te ciężary zdecydowanie wymagają dostosowania! My, rodzice, jesteśmy za to odpowiedzialni, podobnie jak branża! Waga ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa, komfortu i krzywej uczenia się najmłodszych, którzy dopiero zaczynają uczyć się jeździć na rowerze, nawet jeśli szybko rosną i przechodzą z 16 cm20 na 24 cm26, a następnie na 27.5 cmXNUMX, a może od razu na XNUMXcc, aż po mały rower dla dorosłych XNUMX! Rowery dla naszych dzieci muszą być lżejsze, a jednocześnie przystępne cenowo! Jeśli branża stanie w obliczu silnego przeciwnego wiatru, zgodzi się! nie zawsze tanie i złe, a jednak zawyżone! to też jest łatwe! W Chinach można produkować bardzo wysokiej jakości i relatywnie tanio, im więcej tym taniej, ekonomia skali..