Nowości produktowe: W ciągu ostatniego roku lub dwóch producent e-rowerów premium Zemo był w stanie wyrobić sobie markę na wysoce konkurencyjnym rynku rowerowym dzięki bardzo dobrym rowerom. W teście, który przeprowadziliśmy w magazynie FOCUS, rower ZEMO sprawdził się również w kategorii trekking najlepszy rower w polu testowym. Tak więc poprzeczka jest ustawiona wysoko i w 2018 roku czeka na Ciebie innowacja, która niewątpliwie będzie bardzo popularna w sektorze e-rowerów: seria ZEMO SU-E jest wyposażona w ramę z pełnym zawieszeniem, zapewniającą ogromny komfort - czy to w miasto lub na weekendową wycieczkę.
Rowery trekkingowe z pełnym zawieszeniem, z silnikiem lub bez, nadal są zjawiskiem marginalnym i prawdopodobnie tak pozostanie w sektorze niezmotoryzowanym. Dodatkowe łożyska, przeguby i sam amortyzator dla wielu za bardzo zwiększają wagę i zmniejszają napęd. Jednak obie wady nie są tak znaczące w przypadku e-roweru - ponieważ, z kilkoma wyjątkami, istnieją tylko modele bez tylnego zawieszenia do użytku turystycznego i miejskiego, rowerzyści dbający o komfort używają zamiast tego e-MTB. Ponieważ nie są one optymalne dla obszaru zastosowania z innych powodów (brak błotników, bagażnika, systemu oświetlenia itp.), To niewiele więcej niż często zły kompromis.
ZEMO SU-E: Niepozorny wizualnie komfort plus
Właśnie w tej niszy ZEMO rozwija się teraz dzięki modelom SU-E. Samo podwozie nazywa się INTERLINK i pochodzi od partnera rozwojowego ADP, który jest również odpowiedzialny na przykład za tylne trójkąty rowerów górskich Rotwild. Oprócz wydajnej charakterystyki zapewniającej duży napęd i sztywną konstrukcję, system powinien również dawać się zintegrować z koncepcją ramy w dyskretny wizualnie sposób. Końcowy efekt rozwoju zapewnia 100 mm skoku - więcej niż wystarczająco, nawet na krawężniki, dziury lub inne impasy, które mogą stanąć na drodze rowerzysty. Oczywiście z przodu znajduje się również amortyzowany widelec, który zapewnia również 100 mm skoku. Wizualnie w pełni trudno rozpoznać jako takie: amortyzator prawie całkowicie znika w rurze podsiodłowej.
Więc przyjrzyj się jednemu lub drugiemu rowerowi górskiemu - obejmuje to również chowaną sztycę, która jest montowana fabrycznie we wszystkich rowerach ZEMO SU-E. Podczas jazdy na rowerze górskim generalnie zapewnia rowerzystom niezbędną swobodę poruszania się po szlaku, w przypadku nowych e-rowerów ZEMO ma zapewnić jeszcze większy komfort. Naciskając odpowiednią dźwignię na kierownicy, podpora przesuwa się w dół, a kierowca może wygodnie postawić stopy na ziemi podczas postoju - mile widziana pomoc, zwłaszcza w codziennym zatrzymywaniu się i ruszaniu w miejskim ruchu dojeżdżającym do pracy. Ponowne naciśnięcie dźwigni kierownicy wysuwa wspornik do prawidłowej wysokości jazdy.
ZEMO SU-E: wyposażenie premium i ochrona przed kradzieżą za pośrednictwem aplikacji na smartfona
ZEMO odnajduje się w segmencie premium. Dotyczy to również nowych pełnych e-trekkingów. Najtańszy model kosztuje już 4.999 euro – ale tutaj nie tylko cena jest premium, ale także wyposażenie. Wszystkie rowery są wyposażone w silniki Performance CX firmy Bosch, a S-Pedelec jest napędzany odpowiednią prędkością Performance. Akumulator PowerTube o pojemności 500 Wh jest ukryty w dolnej rurze, istnieje również opcja zamontowania drugiego akumulatora na dolnej rurze, co prawie podwaja zasięg. Inne cechy wyposażenia są również odpowiednie do orientacji: wysokiej jakości hamulce tarczowe, dobre oświetlenie i szeroki zakres przełożeń od przerzutek po bezstopniową przekładnię NuVinci.
W dobie Smart Home, inteligentnych wag łazienkowych i smartfona jako codziennego towarzysza, rynek rowerów i e-rowerów nie może dłużej ignorować tych zmian. ZEMO współpracuje z mobilnym gigantem Vodafone i udostępnia specjalną aplikację dla swoich e-rowerów. Jest to w kontakcie z centrum sterowania w kole, które zawiera również moduł GPS. Na przykład można aktywować różne funkcje antykradzieżowe. Mówiąc o ochronie przed kradzieżą: składana blokada Abus jest dołączona do wszystkich modeli SU-E.
ZEMO SU-E: dostępny od 4.999 €
Po pierwsze, seria modeli SU-E zaczyna się od trzech podstawowych modeli. Zacznijmy od SU-E FS 10N z piastą przekładni NuVinci za 4.999 euro. Zamiast tego SU-E FS 11X jest wyposażony w 11-biegową przerzutkę Shimano i kosztuje 5.599 euro. Wariant S-Pedelec SU-E FS 11X 45 jest tylko nieznacznie droższy i kosztuje 5.799 euro. W przypadku dwóch najlepszych modeli z przerzutkami istnieje opcja drugiego akumulatora, który kosztuje dodatkowo 700 euro.
Wszystkie rowery są dostępne z klasyczną ramą w kształcie diamentu lub jako modele trapezowe z niskim przekrokiem iw trzech rozmiarach ramy. Jeśli chodzi o kolory, klienci mogą wybierać pomiędzy zwykłą matową czernią, stonowaną szarością i świeżym błękitem.
Ceny w skrócie (DB = Dual Battery)
SU-E FS 11X 45DB 6.499 Euro
SU-E FS 11X 45 5.799 Euro
SU-E FS 11X DB 6.299 Euro
SU-E FS 11X 5.599 Euro
SU-E FS 10N 4.999 Euro
Volkera Schroedera mówią
Jestem bardzo podekscytowany tym e-rowerem i od miesięcy śledzę testy, komentarze i opisy. Na zdjęciach w tym artykule widzę jednak dwie czarne – można by pomyśleć – opaski kablowe na dolnej rurze z napisem Zemo, które zdają się podtrzymywać akumulator. Może uda się to wyjaśnić.