Test: niemiecka kuźnia na zamówienie kontra tajwańskie „dobro masowe”, aluminium kontra karbon lub konwencjonalny wyścig w pełni vs. plik wyścigowy z genami rowerów terenowych. Pojedynek pomiędzy dwoma szlachetnymi zawodnikami można rozegrać na wielu obszarach. Zarówno to Mikołaj Saturn 11 a także, że Zaawansowany Hymn Giganta były już przekonujące w naszych indywidualnych testach. Ponieważ jednak obaj celowali na swój sposób, wysłaliśmy ich do klasycznej strzelaniny. kto jest szybszy Która koncepcja się sprawdza?
Porównanie przeciwników
Zaawansowany Hymn Giganta
Skok w mm (przód/tył): 100/90
Rozmiar koła: 29″
Cena: € 7.599
www.gigantyczne-rowery.com
Mikołaj Saturn 11
Skok mm (przód/tył): 120/105
Rozmiar koła: 29″
Cena: € 6.499
www.nicolai-rowery.com
Testerzy – pełny test porównawczy XC Anthem Advanced vs. Saturn 11
Mamy posiłki na ten pojedynek. Michael Stieglbauer i Maksymilian Hoffmann z Zespół wyścigowy Stieglbauer są na krajowych i międzynarodowych trasach XC i maratonowych prawie w każdy weekend lata. W swojej ponad 25-letniej karierze w kolarstwie górskim Michael był na tym czy innym etapie Pucharu Świata XC. Obaj są nie tylko szybcy na rowerze, ale także wsparli nas swoim know-how z codziennej pracy w lokalnym sklepie rowerowym. Maxi pracuje tam jako mistrz mechaniki rowerowej, a Michael wspiera sprzedaż i warsztat. Zespół składający się z dwóch osób jest sponsorowany przez Scotta, dlatego przywieźli ze sobą rower zespołu Scott Spark RC jako punkt odniesienia, co z pewnością nie jest obecnie najgorszym wyborem w pełnym zakresie wyścigu.
Trasa – pełny test porównawczy XC: Giant Anthem Advanced vs. Nicolai Saturn 11
Jako teren testowy wybraliśmy bike park Bischofsmais. Trasa testowa naszego pojedynku XC/maraton składa się z nowego E-Flow Uphill, Flowcountry Downhill i dolnej części trasy Freeride. Pomiędzy Flowcountry a Freeride dodaliśmy stromą wspinaczkę po łące nad zimowym torem saneczkowym. Trasa wymaga od rowerów różnych cech: z jednej strony szybkie podjazdy i zjazdy, ale też trudne technicznie podjazdy i zjazdy.
Wygląd i wyposażenie — pełny test porównawczy XC: Giant Anthem Advanced vs. Nicolai Saturn 11
Oba motocykle prezentują się z klasą w zupełnie inny sposób i robią ogromne wrażenie. Nicolai zachwyca surowym aluminium i dobrze znanym „potem porno”. Giant natomiast to raczej szlachetny czarny mat z drobno przetworzonym węglem. Ze względu na części tuningowe Nicolai wygląda bardziej jak niestandardowa konstrukcja, podczas gdy Giant jest doskonale stylizowany na części wewnętrzne i nie wygląda na mniej wysokiej jakości. Nie chcemy oceniać optyki. Oba motocykle na swój sposób przyciągają wzrok.
Jeśli chodzi o wyposażenie, oba teczki wyścigowe na pierwszy rzut oka są do siebie bardzo podobne. Zawieszenie SRAM Eagle i Fox Kashima natychmiast się wyróżnia. Jednak pod względem ceny wciąż istnieje skromne 1100 euro pomiędzy. Możesz już nazwać Nicolai swoim własnym za 6.499 €, podczas gdy Giant kosztuje 7.599 €. W zamian dostajesz SRAM Eagle w topowej wersji XX1 w Giant – nieco cięższa wersja X01 jest montowana w Nicolai. Koła również stoją na wysokim poziomie, choć zasadnicze różnice utrzymują się tutaj; Giant podarował swoje koła XC-Fully z karbonowymi obręczami, na Nicolai jest aluminiowa grafika od Tune - obaj konkurenci nie mają sobie równych jeśli chodzi o wagę.
Istnieją również różnice w zawieszeniu Fox, których możesz nie zauważyć na pierwszy rzut oka. Z Fox 32 Float Step Cast Factory o długości 100 m i amortyzatorem Fox Float Factory DPS ze zdalnym sterowaniem, Giant ma raczej sportowe i mocne podwozie. Nicolai oferuje 120 mm więcej skoku, ale musisz obejść się bez lekkiego odlewania Stepcast.
Wreszcie robi się ciekawie, jeśli chodzi o wagę: czy nowoczesna aluminiowa rama dotrzyma kroku modelom z włókna węglowego? Jasne, Giant (10,3 kg) jest lżejszy, ale Nicolai (10,9 kg) jest tylko o 600 gramów mniej, mimo że opony zostały fabrycznie przerobione na bezdętkowe, jak Anthem. Idzie kolejne 300 g. Wtedy oba motocykle są prawie na tym samym poziomie. Oczywiście można pójść na ustępstwa w zakresie sztywności i trwałości przy bardzo lekkich częściach tuningowych, ale jak na rower z aluminiową ramą to bardzo dobra waga.
Więc jeśli porównasz sprzęt, nie możesz tak naprawdę wskazać tutaj żadnych zalet ani wad. Dlatego tutaj jest sprawiedliwy remis.
Ramki do zdjęć | Nicolai Saturn 11, aluminium | Giant Anthem Advanced Pro, karbon | ||
---|---|---|---|---|
widelec amortyzowany | Fox 32 Float 120 29" HSC/LSC | Fox 32 Float Evol 100 SC, pilot | ||
niemy | Fox Float DPS | Fox Float DPS, pilot | ||
wirniki | Nastrój herb King/Kong ZTR | Giant DBL One firmy DT Swiss 240s Giant XCR 0 Carbon | ||
Opona VR | Continental X King Race Sport 2,2 | Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed potrójna mieszanka | ||
Tętno opon | Continental X King Race Sport 2,2 | Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed potrójna mieszanka | ||
przerzutka tylna | Sram XO1 Orzeł | Sram XX1 Orzeł | ||
przerzutka tylna | Sram XO1 Orzeł | Sram XX1 Orzeł | ||
dźwignia zmiany biegów | Sram XO1 Orzeł | Sram XX1 Orzeł | ||
korba | Sram XO1 Orzeł | Sram XX1 Orzeł | ||
Hamulec | Magura MT8 Carbon | Ostateczny poziom Sram | ||
tarcze hamulcowe | Magura | Wstyd | ||
sztyca | Dostroić Mocny kawałek | Lustrzanka kontaktowa Giant do przodu | ||
siodło | WTB High Trail Pro | Karbonowa lustrzanka Giant Contact SLR | ||
trzon | Dostrój napaloną część | Karbonowa lustrzanka Giant Contact SLR | ||
Lenker | Dopasuj drążek gimnastyczny Flatbar | Kierownica nośna Giant Contact SLR Carbon TR |
Ergonomia — pełny test porównawczy XC: Giant Anthem Advanced vs. Nicolai Saturn 11
Chociaż oba motocykle są bardzo różne same w sobie, testerzy czuli się na nich bardzo komfortowo, gdy po raz pierwszy je wypróbowali. Ze względu na długą górną rurę (630 mm) w połączeniu z długim mostkiem, Giant jest raczej rozciągnięty. Pozycja siedząca jest nieco rozbrojona przez wbudowaną pionówkę. Opinie na temat kierownicy były podzielone. Z jednej strony krytykowano, że podstopnica nie pasuje do roweru wyścigowego, ponieważ sprawia to, że przód wydaje się nieco za wysoki. Z drugiej strony taśma nośna spotkała się z pozytywnym odbiorem, ponieważ sprawia, że pozycja siedząca na Gigancie jest bardziej zrelaksowana, czego nie należy lekceważyć, zwłaszcza podczas długich dni w siodle. Reszta kokpitu była konsekwentnie dobrze przyjmowana. Przede wszystkim niezmiennie doceniano dźwignię zdalnego blokowania widelca i amortyzatora.
Nicolai przenosi również swoją koncepcję geometrii Geolution do Saturna 11. W rezultacie górna rura (645 mm) roweru jest wyjątkowo długa. Aby pozycja siedząca nie była zbyt rozciągnięta, siodełko jest nieco bardziej wysunięte do przodu, a do roweru XC/maratonowego zamontowano bardzo krótki mostek (50 mm). Całość razem daje bardzo wyważoną pozycję siedzącą. Kokpit został również dobrze przyjęty przez Nicolai. Masywne silikonowe uchwyty ESI są zawsze popularne wśród zawodników, a płaskownik Tune Turn Bar o szerokości 750 mm był właśnie tutaj.
Oba są mocne, jeśli chodzi o ergonomię. Kto jest tutaj zwycięzcą, zależy od indywidualnych preferencji.
Porównaj geometrie
Geometria XC-Pełny test porównawczy
Nicolai Saturn 11 (rozmiar L) | Giant Anthem Advanced (rozmiar L) | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 490 |
Pozioma rura górna (w mm) | 645 | 630 |
główka ramy (w mm) | 120 | 105 |
tylny trójkąt (w mm) | 446 | 438 |
Rozstaw osi (w mm) | 1220 | 1154 |
Kąt skrętu (w °) | 67,6 | 69 |
Kąt siedziska (w °) | 74,5 | 73,5 |
Zasięg (mm) | 475 | 437 |
Stosy (mm) | 615 | 585 |
Duel Uphill – Pełny test porównawczy XC: Giant Anthem Advanced vs. Nicolai Saturn 11
Pokonaliśmy oba rowery na trasie E-Uphillflow na Geißkopf, która w rzeczywistości jest przeznaczona dla E-MTB. Trasa z szybkimi, stromymi podjazdami i bardzo wymagającymi technicznie podjazdami jest również bardzo dobrym punktem odniesienia dla naszych motocykli testowych.
To, jak rower radzi sobie pod górę, zależy w dużej mierze od geometrii, a także od masy i ramy. Patrząc na arkusz danych, widzimy duże różnice między motocyklami. Z kątem skrętu 69 stopni i kątem siedzenia 73,5 stopnia, Giant jest nadal dość konwencjonalny jak na w pełni wyścigowy rower. Mikołaj idzie inną drogą. Kąt główki jest płaski i wynosi 67,6 stopnia, co jest kompensowane przez stromy kąt siedzenia 75,5 stopnia i umieszcza rowerzystę centralnie na rowerze. W skrócie: kąt główki Nicolai jest o ponad 1 stopień mniejszy niż w Giant, podczas gdy kąt siedziska Nicolai jest dokładnie o XNUMX stopień bardziej stromy. W pojedynku pod górę będzie emocjonująco.
Jakkolwiek różne mogą być koncepcje naszych dwóch przeciwników - spojrzenie na czasy pokazuje: Różnice w całkowitym czasie są minimalne. Michael był szybszy na Nicolai, Maxi na Giant. Co zauważyłeś? Oba motocykle są wybitnymi wspinaczami, ale oba mają swoje mocne i słabe strony na różnych odcinkach trasy. Właśnie dlatego są prawie równe w ogólnym czasie na koniec.
Giant był wyraźnie żywszym motocyklem. Podczas przyspieszania praktycznie wylatywał z nasypów i można było spokojnie zabrać prędkość ze sobą. Jednak na technicznych i stromych odcinkach Nicolai był zdecydowanym zwycięzcą. Dzięki stromym kątom rury podsiodłowej, długim tylnym widełkom (446 mm) i niskiemu przedniemu końcowi, rowerzyści mają idealną pozycję siedzącą w takim terenie, aby w pełni wykorzystać pedały. Z Giantem trzeba było tu trochę popracować ze względu na wysoki przód i wyregulować pozycję siedzącą.
Oba tylne trójkąty działały bardzo dobrze, a kołysanie było prawie obcym słowem. Ponieważ oba motocykle są już na wysokim poziomie pod względem osiągów pod górę, zależy to również w dużej mierze od rowerzysty i jego preferencji. Dlatego ponownie trudno jest wyłonić wyraźnego zwycięzcę.
razy pod górę
Mikołaj Saturn 11 | Zaawansowany Hymn Giganta | |
---|---|---|
tester 1 | 15: 06 min | 14: 42 min |
tester 2 | 14: 06 min | 14: 30 min |
Pojedynek zjazdowy – pełny test porównawczy XC: Giant Anthem Advanced vs. Nicolai Saturn 11
Walory zjazdowe obu zawodników sprawdziliśmy na trasie Flow Country Trail oraz trasie freeride w bike parku Geisskopf. Wynik? Tutaj też jest tak samo jak poprzednio: duże różnice i wciąż remis. W zależności od jeźdźca, Nicolai lub Giant znów był szybszym motocyklem.Na papierze Nicolai powinien faktycznie wyraźnie wyprzedzać. Płaski kąt skrętu i skok 120 mm zamiast 100 mm oraz nisko położony środek ciężkości przemawiają za rowerem aluminiowym. W teście odkryliśmy również, że potrzeba czasu, aby dostosować się do geometrii Nicolais, co jest nietypowe dla motocykla wyścigowego. Rower momentami wydaje się nieco powolny, ale kiedy się rozpędza, świeci z dużą płynnością. Nic dziwnego: rozstaw osi Nicolais jest prawie o 7 cm większy niż w Giants, co jest oczywiście zauważalne, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.
Tylny koniec Nicolai zapewnia 105 mm skoku sprężyny, był świetną zabawą z dużą przyjemnością połykania i rozładował jedną lub drugą trudną sytuację. Z drugiej strony Giant zapewnia prawie całkowicie odmienne wrażenia z jazdy. Ugięcie sprężyny 90 mm z tyłu jest dość ciasne i sportowe, do czego zwykle przywykłeś w motocyklach tej klasy. Wydajność jest tutaj również doskonała, a Giant jest również w stanie niezawodnie rozbrajać wyboiste szlaki. Ale nie jest tak wygodny jak Nicolai. W przypadku Gianta można było zauważyć, że miał on tendencję do lekkiej nadsterowności podczas szybkich zakrętów i zmian kierunku. Nie wydaje nam się, aby równowaga między długą górną rurą a krótkim tylnym trójkątem była tutaj odpowiednia. To było znacznie lepiej zbalansowane z Nicolai. Mimo to Giant był w stanie dobrze nadążyć nawet w szybkich przejściach.
Tutaj również zostało to pokazane ponownie: To po prostu zależy od kierowcy, jego preferencji i stylu jazdy. Max czuł się znacznie bardziej komfortowo na Giant, podczas gdy Michael miał więcej zabawy na Nicolai. Dokładnie to widać również w czasach okrążeń.
razy w dół
Mikołaj Saturn 11 | Zaawansowany Hymn Giganta | |
---|---|---|
tester 1 | 11:21 | 11:20 |
tester 2 | 8:59 | 9:19 |
Wniosek — pełny test porównawczy XC: Giant Anthem Advanced vs. Nicolai Saturn 11
łączne czasy okrążeń
Mikołaj Saturn 11 | Zaawansowany Hymn Giganta | |
---|---|---|
tester 1 | 23:05 | 23:49 |
tester 2 | 26:27 | 23:05 |
Który motocykl jest teraz szybszy? Niestety nasz test nie był w stanie w pełni odpowiedzieć na to pytanie. Pokazano, który rower jest bardziej odpowiedni dla jakiego typu jeźdźca. Czy szukam czystej, optycznie stylowej broni XC z najnowszą technologią? Następnie weź Gianta. Lekki, sztywny, zwrotny i z dobrym napędem. Czy poza zawodami chcę też bawić się na długich trasach lub przemierzać Alpy? Następnie weź Nicolai. Lekki, ale solidny z rezerwami. To także kwestia typowa: czy chcę rower z półki, czy trochę indywidualności? Ostatecznie jest to decyzja, którą każdy musi podjąć sam, ponieważ oba motocykle to absolutne rakiety.
Schreibe einen Kommentar