Test: Giant Anthem Advanced 29 to nowy flagowy model XC firmy Giant, który przywraca duże koła do serii Anthem, która wcześniej była dostępna tylko w wersji 650b.
Rama Giant Anthem Advanced 29 Pro
Ostatnio Giant używał kół 27,5″ w segmencie w pełni wyścigowym. Jednak wraz z rokiem modelowym 2018 Anthem 29″ powracają. Na pierwszy rzut oka widać, że rama jest bardzo filigranowa jak na karbonową ramę. Dzięki specjalnemu procesowi produkcyjnemu, w którym wielowarstwowy karbon jest wtłaczany do formy pod wysokim ciśnieniem, wahacz i tylny trójkąt można zaprojektować bardzo delikatnie bez utraty sztywności.
Wraz z nowym Anthem Giant obiecuje jedną z najlżejszych ram z pełnym zawieszeniem w swojej historii. W przypadku tylnego trójkąta Giant polega na wypróbowanym i przetestowanym systemie tylnego trójkąta Maestro, który został dodatkowo zoptymalizowany. Tylny koniec zapewnia kierowcy 90 mm skoku. Nie zrezygnowano z nowoczesnych standardów, takich jak tylny koniec Boost lub wewnętrznie poprowadzone kable. Jeśli jednak chcesz być w ruchu ze sztycą regulowaną, masz tylko niewielki wybór do wyboru, ponieważ Giant ma sztycę o średnicy 27,2 mm.
Specyfikacje Giant Anthem Advanced 29 Pro
Ramki do zdjęć | Zaawansowany Hymn Giganta |
widelec amortyzowany | Fabryczny pilot Fox 32 Float SC |
niemy | Fabryczny pilot Fox Float |
wirniki | Giant XCR 0 29 Composite DBL |
Opona VR | Ikona Maxxisa 2,2 |
Tętno opon | Ikona Maxxisa 2,2 |
przerzutka tylna | Sram XX1 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram XX1 Orzeł |
korba | Sram XX1 Orzeł |
przerzutka | |
Hamulec | Ostateczny poziom Sram |
tarcze hamulcowe | Ostateczny poziom Sram |
sztyca | Gigantyczna lustrzanka kontaktowa |
siodło | Gigantyczna lustrzanka kontaktowa |
trzon | Gigantyczna lustrzanka kontaktowa |
Lenker | Gigantyczna lustrzanka kontaktowa |
Giant Anthem 2018 będzie dostępny w 5 konfiguracjach, zaczynając od 2599 euro z Anthem 2 z aluminiową ramą. Testowany do tego czasu topowy model stanowi szczyt wśród wariantów wyposażenia w cenie 7399 euro. Przyzwoita cena, ale dostajesz to, za co płacisz. Rama i dodatki są utrzymane w jednolitym kolorze niebieskim i czarnym. Jeśli chodzi o wyposażenie, można by wręcz powiedzieć „wszystko na złoto”.
XX1 Eagle błyszczy złotą kasetą, złotym łańcuszkiem i innymi złotymi detalami. Gorączka złota również nie kończy się na rozwidleniu. Widelec i amortyzator Fox błyszczą w złotym stylu Kashima Factory. Hamulce są również od Sram z Level Ultimate. W przeciwnym razie zazwyczaj instalowane są niektóre części własne firmy Giant. Koła z włókna węglowego, kierownica, mostek i sztyca są wykonane we własnym zakresie. Według Gianta to jedna z najlżejszych ram XC-Fully z ich produkcji. Rower waży łącznie 10,2 kg, co jest całkiem niezłe jak na w pełni 29-calowe koła.
Geometria Giant Anthem Advanced 29 Pro
Typowe dla ogólnego rozwoju, Giant dostosowuje również kąt skrętu w nowym Anthem. Przy 69 stopniach rower powinien mieć znacznie więcej do zaoferowania podczas zjazdu. Jednak kąt siedziska pozostaje stromy i wynosi 73,5°, aby nie zaniedbywać efektywności podjeżdżania. Rower ma nieco większy zasięg, co zapewnia płynniejszą jazdę, ale dolne rury tylnego trójkąta zostały tak krótkie, jak to możliwe, aby nie stracić niezbędnej zwrotności dla roweru XC.
Giant Anthem Advanced 29 2018 Geometria
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 440 | 490 | 535 |
Pozioma rura górna (w mm) | 590 | 610 | 630 | 650 |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 105 | 115 |
tylny trójkąt (w mm) | 438 | 438 | 438 | 438 |
Rozstaw osi (w mm) | 1113 | 1133 | 1154 | 1175 |
Kąt skrętu (w °) | 69 | 69 | 69 | 69 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 417 | 437 | 454 | 471 |
Stosy (mm) | 585 | 585 | 594 | 604 |
Giant Anthem Advanced 29 Pro — Na szlaku
Oczywiście byliśmy podekscytowani interpretacją Anthem Advanced z 2018 roku, ale czasu wystarczyło tylko na jedną przejażdżkę. Więc szybko wsiadaj na rower, aby zebrać jak najwięcej wrażeń. Jedziemy na asfalt. Opony Maxxis Ikon 2,2" toczą się bardzo dobrze. Dźwignia blokady podwozia znajduje się na prawej kierownicy, gdzie zwykle znajduje się manetka przedniej przerzutki. Możesz wybrać między całkowicie otwartym podwoziem a zablokowanym podwoziem. Pierwsze metry na asfalcie ze zablokowanym podwoziem i zauważalnie sztywną ramą charakteryzowały się bardzo dużą prędkością. Pozycja siedząca w Giant jest również bardzo wygodna. Nieco rozciągnięty, jak to przystało na XC, ale mimo to przyjemny i wygodny dzięki podstopnicy, bo przód też nie jest za nisko.
Na pierwszym podjeździe na szlaku podwozie powinno wtedy pokazać, jak zachowuje się w trybie otwartym. 90 mm są przyjemnie twarde na podjazdach i nie widać żadnego podskakiwania. Nawet gdy robi się niebezpiecznie, tylny koniec z wyczuciem pochłania małe nierówności i pozwala na powodzenie nawet trudnych manewrów na podjazdach. Na pagórkowatych trasach wiesz, gdzie Giant jest w domu: tor XC. Łatwo przyspiesza się na falach i łatwo jest utrzymać prędkość. Rower jest również wystarczająco zwrotny, aby manewrować nim w ciasnych zakrętach. XX1 wykonuje swoją pracę jak zwykle, a zasięg jest zdecydowanie wystarczający dla lekkiego roweru, takiego jak Giant.
Byliśmy podekscytowani zjazdem. Czy 90 mm z tyłu wystarczy? Zdecydowanie na płynnych trasach z lekkimi wybojami. Tam może to być nawet zaletą, ponieważ możesz lepiej „pompować” rower na falach i na zakrętach, dzięki czemu możesz zabrać ze sobą większą prędkość. Rower zrobił dobre wrażenie z 90 mm z tyłu w połączeniu z 29-calowymi kołami na skalnym polu z bardziej wyboistymi nierównościami. Oczywiście można zauważyć nieco mniejszy skok sprężyny przy mocniejszych uderzeniach, ale większość pełnych rowerów XC ma tylko o 10 mm większy skok sprężyny i prawdopodobnie może być traktowana w podobny sposób jak Giant przy mocniejszych uderzeniach. Giant naprawdę dobrze wykorzystuje 90mm i to jest najważniejsze. Z Gigantem byliśmy naprawdę szybcy, nawet zjeżdżając z górki!
Schreibe einen Kommentar