Spectrum, rower elektryczny: Badanie przeprowadzone przez firmę Bosch E-Bike Systems wskazuje na ogromny potencjał jeszcze większej liczby rowerów elektrycznych na drogach. Oczekiwania nie wydają się przesadzone, podkreśla członek zarządu ZEG Georg Honkomp - wzrost mógłby być większy tylko wtedy, gdyby ceny spadły.
Badanie przeprowadzone przez producenta napędów Bosch E-Bike Systems zwróciło uwagę branży: czy co drugi nowy rower może być e-rowerem za dziesięć lat? Ten pomysł nie jest nierealny: jeśli, podobnie jak Zweirad Industrie Verband eV (ZIV), prognozuje się sprzedaż 2017 680.000 e-rowerów na 12 r. ze sklepów wychodzi około 2027 miliona rowerów elektrycznych – mniej więcej połowa z 2,1 milionów rowerów sprzedawanych średnio rocznie w Niemczech.
I to może być nawet ostrożna kalkulacja, zdaniem członka zarządu ZEG, Georga Honkompa: „Jeśli założyć, że z jednej strony poprawi się infrastruktura drogowa, a z drugiej pogorszy się sytuacja w ruchu samochodowym, to atrakcyjność rowerów elektrycznych powinna wzrosnąć. dalej.” Oznacza to, że wyższe stopy wzrostu nie są nierealne.
Badanie przeprowadzone przez firmę Bosch E-Bike Systems: 50% uważa, że rowery elektryczne to dobra alternatywa dla samochodów
Na potrzeby badania firma Bosch E-Bike Systems przeprowadziła ankietę wśród 5.421 osób, z których 10% posiadało już rowery elektryczne; 16% chciało podjąć decyzję o zakupie w ciągu roku. Kolejne 29% planuje zakup roweru elektrycznego „w ciągu najbliższych kilku lat”.
Ciekawy wynik badania dotyczy zachowań użytkowników: według badania co trzeci potencjalny klient podkreśla rolę pedeleków w dojazdach do pracy; ponad połowa uważa e-rower za alternatywę dla samochodu. „Rowery elektryczne nie są już tylko rozrywką” – komentuje szef ZEG, Honkomp.
Badanie firmy Bosch ujawniło również, czego rowerzyści oczekują od polityki drogowej. Więcej ścieżek rowerowych, oddzielenie ruchu rowerowego i pieszego, bezpieczne miejsca parkingowe - te wymagania wskazują, co musiałoby się zmienić, gdyby wzrosło wykorzystanie pedeleków, aby oddać sprawiedliwość wyższej prędkości i wartości e-rowerów.
Nawiasem mówiąc, ta ostatnia nie spadła na przestrzeni lat – w przeciwieństwie do tego, co eksperci przewidywali osiem do dziesięciu lat temu. Wydaje się raczej, że rowery elektryczne stają się coraz droższe – trendy, takie jak integracja systemów i sieci, o których wspomina Bosch E-Bike Systems, domagają się ich ceny, a technologia akumulatorów również jest coraz lepsza, ale nie tańsza. Szkoda, bo gdyby rowery elektryczne stały się tańsze, cel 50 procent mógłby zostać osiągnięty wcześniej niż w 2027 roku.
Schreibe einen Kommentar