Nowości produktowe / Eurobike 2017: Dzięki dwóm siostrzanym modelom Raleigh Kent i Stanton, Raleigh ma dwa ekscytujące nowe dodatki do swojego portfolio na nadchodzący sezon. Wszechstronne rowery elektryczne do trekkingu, miasta i kraju są dostępne z piastą lub silnikiem centralnym, a każdy z nich w trzech wariantach wyposażenia - jeden z nich nawet z napędem paskowym.
Mało który inny producent rowerów może poszczycić się tak długą historią jak anglik z Raleigh. Tradycyjna kuźnia została założona w północnej Anglii pod koniec XIX wieku i istnieje do dziś. Od 19 roku istnieje również osobny oddział w Niemczech – z własnym działem rozwoju i produkcji. Typowo brytyjskie DNA jest również nie do pomylenia w „niemieckich” modelach Raleigh: Wyraźne kształty oprawek, brak jaskrawych wzorów i ogólnie prosty wygląd wyraźnie pokazują: tutaj panuje angielskie niedopowiedzenie.
Oczywiście Raleigh jest również w pełni zaangażowany w temat e-rowerów. Zwłaszcza w segmencie city/urban i trekkingowym, gdzie masz szczególnie mocną pozycję, prawie nic nie działa bez dodatkowego silnika. Oczywiście nie oznacza to, że rowery bezsilnikowe zostały całkowicie porzucone, ale na targach Eurobike 2017 ponownie stało się jasne, że e-rowery odgrywają obecnie znacznie ważniejszą rolę.
Na rok 2018 jest jeden, a raczej dwa ekscytujące nowe modele. Raleigh Kent i Stanton. Na pierwszy rzut oka oba modele wydają się mieć ze sobą wiele wspólnego: akumulator jest zintegrowany z dolną rurą, kształt ramy jest całkowicie taki sam poza kilkoma drobnymi szczegółami, a bagażnik, oświetlenie i błotniki również wydają się być tej samej wysokiej jakości. Różnica między tymi dwoma modelami polega na jednym kluczowym obszarze: podczas gdy Raleigh Stanton jest napędzany silnikiem piasty Neodrives Z20, Kent jest wspierany przez tradycyjny silnik centralny Bosch.
Raleigh Kent vs Raleigh Stanton – piasta czy środkowy silnik?
Mając do czynienia z dwoma modelami, które poza napędem są do siebie tak podobne, pojawia się pytanie – który jest lepszy? Silnik środkowy czy piastowy? Nawet jeśli odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, oba rodzaje napędów mają swoje zalety. Przede wszystkim oczywiście oba napędy różnią się przede wszystkim wyglądem: silnik w piaście jest prawie niezauważalny na pierwszy rzut oka, aw połączeniu ze zintegrowanym akumulatorem e-rower można rozpoznać jako taki dopiero na drugi lub trzeci rzut oka. Głośność z pewnością nie jest bez znaczenia dla wielu: dobry silnik piasty, taki jak Neodrives Z20, jest praktycznie niesłyszalny. Wiele się wydarzyło z silnikami środkowymi w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat, ale nadal wytwarzają zauważalny hałas w tle. Jednak z drugiej strony mogą pochwalić się lepszym rozkładem masy i przeważnie bardziej naturalnymi wrażeniami z jazdy.
Raleigh Kent i Raleigh Stanton: modele i ceny
Napęd: Bosch Wydajność CX
pojemność baterii: 500Wh
Okrążenie: Paski Shimanlo Alfine 8 + Gates
Cena: € 3.599
Schreibe einen Kommentar