Rynek: Nowe rowery Cube E-MTB 2018 mają odświeżająco harmonijny wygląd.Asortyment obejmuje szeroką gamę modeli, od zmotoryzowanego hardtaila XC po E-Enduro i jest w pełni wyposażony w silniki firmy Bosch. Do najważniejszych należą Enduro Stereo Hybrid 160 Action Team 500 27.5 oraz dwa sportowe hardtaile Elite Hybrid i Reaction Hybrid.
Cube E-MTB 2018: 100% Bosch - zintegrowane i częściowo zintegrowane - opcja regulowanej sztycy
Wszystkie E-MTB Cube 2018 są wyposażone w napęd Bosch. Większość, szczególnie w wysokiej jakości segmencie cenowym z mocnym dyskiem Performance CX. Bosch 2018 - oczywiście nie mogło zabraknąć również nowego akumulatora Powertube, który można zintegrować z ramą. Tak, wiele modeli Cube jest wyposażonych w nowy, wyrafinowany technicznie i niezrównany optycznie, w pełni zintegrowany zasilacz - ale nie tylko. Niektóre warianty modeli nadal mają częściowo zintegrowane rozwiązanie z zewnętrznym akumulatorem na dolnej rurze. W takich przypadkach używane są ramki z zeszłego roku.
Dlaczego nie polegać w 100% na eleganckiej pełnej integracji? Składają się na to dwa główne powody: cena i osobiste preferencje. Ten pierwszy jest tu chyba najcięższy – nie dość, że sam akumulator Powertube 500 jest droższy, to jeszcze bardziej skomplikowana i droższa jest konstrukcja ramy. Możesz więc zaoszczędzić kilka euro dzięki modelom półzintegrowanym. Ponadto nie każdy jest fanem wbudowanej baterii; Na przykład warianty dolnej rury można łatwiej i szybciej zmieniać. Ale bądź ostrożny: ponieważ ramy z ostatniego roku modelowego są używane w rowerach półzintegrowanych, tutaj również nie możesz cieszyć się nową geometrią ramy, która znacznie się zmieniła, zwłaszcza w przypadku Stereo Fullys - tutaj warto być dokładniej spojrzeć i porównać.
Decyzja Cube o zainstalowaniu fabrycznej podstawy Vaio z regulacją wysokości w wielu modelach jest bardzo mile widziana. W razie potrzeby można go jednak zamontować we wszystkich innych modelach E-MTB w momencie zakupu za dodatkową opłatą w wysokości 100 euro - z zakresem regulacji do 120 mm. Ci, którzy wolą później samodzielnie wyposażyć swój rower w sztycę regulowaną, powinni być zadowoleni z zewnętrznej skorupy, która jest już fabrycznie poprowadzona wewnętrznie, co znacznie upraszcza montaż.
Cube E-MTB 2018: hybryda stereo — od 120 do 160 mm skoku, od trasy turystycznej po enduro
Na długo przed tym, jak E-MTB wkroczyły na wielką scenę kolarskiego świata, platforma Stereo firmy Cube była już na szlakach na całym świecie. Dzięki różnym stopniom ugięcia sprężyny dla różnych zastosowań, Cube Stereo jest prawdopodobnie jednym z najbardziej udanych w pełni na rynku. Ten wspólny wątek - platforma, różne skoki zawieszenia, geometrie i zastosowania - przewija się również przez gamę modeli Stereo Hybrid - e-full firmy Cube.
Podejście Cube do rozmiaru kół i opon jest interesujące. Podczas gdy wielu innych producentów z sektora E-MTB ustanowiło opony plus jako standard i prawie całkowicie zastąpiło klasyczne opony 27,5″, Cube cofa nieco koło – przynajmniej częściowo. Wszystkie modele stereo wykorzystują nowy pośredni rozmiar 2,6″. Pozwala to zaoszczędzić na wadze i zapewnia nieco mniej gąbczastą jazdę, ale nadal zachowuje zauważalny wzrost przyczepności w terenie.
Cube Stereo Hybrid 160 – Mocny E-Enduro z nową geometrią i zintegrowanym akumulatorem
Topowy model Stereo Hybrid 160 Action Team 500 27.5 to imponujący celownik, zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym. Uderzająca szaro-niebiesko-pomarańczowa kolorystyka, akumulator Powertube 500 firmy Bosch elegancko zintegrowany z dolną rurą i klasyczne zawieszenie Factory Kashima od specjalisty od zawieszenia Fox: to sprawia, że trudno przeoczyć nowy Stereo Hybrid 160 Action Team 500 27.5. Czteroprzegubowy tylny koniec zoptymalizowanej pod względem masy aluminiowej ramy zapewnia aż 2 mm skoku sprężyny dzięki nowej kolumnie zawieszenia Fox Enduro Float DPX160 Factory Evol, która lśni szlachetnym złotem powłoki Kashima.
Z przodu jeździec może nawet cofnąć się na 170 mm, dostarczonym przez Fox's 36 Float Factory. Inne wyposażenie E-Enduro, które jest dostępne w czterech rozmiarach (16/18/20/22"), również jest odpowiednie w cenie 5.799 euro. Cube instaluje 1 x 8-biegowy napęd Sram EX1, lekkie aluminiowe koła Newmen, kokpit Canadian Race Face i mocne hamulce Shimano Saint (203/180 mm). Ten ostatni powinien zapewnić szybkie wyhamowanie na długich, stromych zjazdach. Wypróbowana i przetestowana regulowana sztyca Fox Transfer z maksymalnym spadkiem 150 mm osładza zabawę podczas zjazdów.
Wewnętrzne prowadzenie linek jest fajne, a dzięki akumulatorowi Powertube 500 i nowo zaprojektowanej dolnej rurze możliwość przenoszenia butelki z napojem na dolnej rurze jest praktyczna. Ochrona przed uderzeniami zamontowana z przodu mocnego silnika Bosch E-Motor Performance CX ma na celu zapobieganie uszkodzeniom jednostki silnikowej i ramy w przypadku uderzenia w przeszkodę. Rowerzyści e-mountain korzystają z nowego trybu E-MTB napędu Bosch na kierownicy stereo E-Enduro. Powinno to gwarantować równomierne rozłożenie mocy silnika iw ten sposób zapobiegać buksowaniu tylnego koła. Ważący 23,2 kg nowość enduro Cube E-MTB 2018 nie jest szczególnie ciężki, biorąc pod uwagę jego duży skok zawieszenia.
Cube E-MTB 2018: Wszystkie modele Stereo Hybrid 160
rozmiar koła: 27,5 cali
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: Fabryka pływaków FOX 36 / Fabryka pływaków FOX DPX 2
Okrążenie: SRAM EX1
Cena: € 5.799
rozmiar koła: 27,5 cali
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: FOX 36 Float Elite / FOX Float DPX2
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 4.499
Cube E-MTB 2018: Przegląd wszystkich modeli Stereo Hybrid 140 i 120
Jeśli nie potrzebujesz dużego skoku zawieszenia Stereo 160 e-enduro, powinieneś spojrzeć na Stereo 140 i Stereo 120. Szczególnie miłośnicy sportów turystycznych, którzy szukają dobrego, wszechstronnego roweru, który zapewnia również frajdę na szlaku, powinni znaleźć tutaj to, czego szukają. Szczególnie ekscytujące są trzy modele Stereo 120 z delikatnymi ramami z włókna węglowego. Podobnie jak w przypadku wszystkich rowerów hybrydowych Stereo 2018, dostępne są opony 2,6, silnik Performance CX firmy Bosch z akumulatorem 500 Wh oraz całkowicie i częściowo zintegrowane rozwiązania akumulatorowe.
rozmiar koła: 27,5 cali
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: FOX 36 Spławik / FOX Spławik DPX2
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 4.799
rozmiar koła: 27,5 cali
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: FOX 34 Float E-BIKE / FOX Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 4.199
rozmiar koła: 27,5 cali
ustawienie: Alu, półzintegrowane
podwozia: FOX 34 Rytm / FOX Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 3.699
rozmiar koła: 27,5 / 29 cali (od M)
ustawienie: Włókno węglowe C:62 monocoque
podwozia: Fabryka spławików FOX 34 / FOX Spławik DPS
Okrążenie: ShimanoXTDi2
Cena: € 6.499
rozmiar koła: 27,5 / 29 cali (od M)
ustawienie: Włókno węglowe C:62 monocoque
podwozia: FOX 34 Spławik / FOX Spławik DPS
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 4.499
rozmiar koła: 27,5 / 29 cali (od M)
ustawienie: Włókno węglowe C:62 monocoque
podwozia: FOX 34 Rytm / FOX Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 3.999
rozmiar koła: 27,5" (S i M) / 29" (M i większe)
ustawienie: Alu, półzintegrowane
podwozia: FOX 34 Rytm / FOX Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 3.699
rozmiar koła: 27,5 / 29 cali (od M)
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: Suntour XCR34 Air / Suntour UNair LOR8
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 3.299
Cube Elite Hybrid C:62: hardtail E-XC dla każdego, kto kocha szybką jazdę
Twórcy Cube konsekwentnie przycinali szlachetną karbonową ramę całkowicie przeprojektowanego Elite Hybrid C:62, aby uzyskać najniższą możliwą wagę. I tak topowy model sportowej linii hardtail XC toczy się na 29-calowych kołach z zaledwie 19,3 kilogramami na trasach o wielu metrach wysokości. Mieszkańcy Górnego Palatynatu sprytnie wykorzystali dużą swobodę projektowania nowoczesnej konstrukcji z włókna węglowego, aby rama z włókna węglowego w hardtailu E-XC była wyjątkowo sztywna. Na eleganckiej ramie jest również miejsce na dwie butelki do picia, która elegancko integruje nowy akumulator Powertube 500 firmy Bosch z dolną rurą - może pozostać w ramie do ładowania i jest chroniony przed wpływami środowiska dzięki szczelnej pokrywie.
Znakomite cechy Elite Hybrid C:62 SLT 500 29 obejmują wyjątkowo lekki kokpit Newman, koła Newman, elektroniczny XT Di2 Shimano (11 biegów) oraz wypróbowany i przetestowany napęd Bosch Performance Line CX. Ten ostatni oferuje maksymalny moment obrotowy 75 Nm i jest wyposażony w nowy tryb E-MTB, który ma między innymi gwarantować lepsze starty na wzniesieniach. Sztywny 34-fabryczny widelec Foxa ze skokiem 100 mm eliminuje wstrząsy na drodze. Góra: Opcjonalnie ta atrakcja rowerów elektrycznych Cube E-MTB 2018 może być wyposażona w regulowaną sztycę! Szybki hardtail E-XC kosztuje 5.999 euro.
Jeśli nie chcesz tak głęboko grzebać w kieszeni, w programie znajdziesz również tańszy model nowego szlachetnego racera z Elite Hybrid C:62 SL 500 29. Z widelcem FOX 34 Rythm i mechaniczną przekładnią XT sprzęt nie jest tak wysokiej jakości, ale na koniec dnia dostajesz aż 3.999 € taniej za 2.000 €.
Cube Reaction Hybrid: Sportowy, szybki hardtail E-XC z aluminiową ramą i Bosch Performance CX
Nowy E-XC Hardtail Reaction Hybrid to atrakcyjniejsza cenowo odnoga rowerów z włókna węglowego z linii Elite Hybrid.Jest również wyposażony w napęd Performance CX firmy Bosch oraz, w zależności od modelu, również w rurę Powertube zintegrowaną z puchem tuba -500 baterii. Pokazany tutaj Reaction Hybrid SL 500 jest dostępny w wersji 27,5" i 29" dla różnych rozmiarów ciała i preferencji.
Za podstawową cenę 2.999 euro Reaction Hybrid SL 500 oferuje napęd Shimano XT/SLX, Rock Shox Judy Gold Air (100 mm skoku) i hamulce MT Trail Custom firmy Magura. Cube podaje, że hardtail E-XC waży 21,8 kg. Podobnie jak Elite Hybrid, Reaction Hybrid powinien błyszczeć przyjemnym prowadzeniem dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości całej konstrukcji ramy. Praktyczny: nawet z tym ekonomicznym hardtailem E-XC nowych rowerów górskich Cube E-MTB 2018, akumulator może pozostać w rowerze do ładowania.
Reaction Hybrid Pro Allroad powinien być interesującą opcją dla wielu kupujących - jest wyposażony w zamontowane na stałe błotniki i oświetlenie zgodne z niemieckimi przepisami o ruchu drogowym (StVZO). Otrzymujesz auto do pracy, które zdecydowanie nadaje się do jazdy w terenie, dzięki któremu rano możesz dotrzeć do biura najkrótszą trasą – nawet jeśli prowadzi ona nieutwardzonymi drogami.
rozmiar koła: 29 cali
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: FOX 34 Rytm
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 3.499
rozmiar koła: 29 cali
ustawienie: Alu, półzintegrowane
podwozia: FOX 34 Rytm
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 3.199
rozmiar koła: 29 cali
ustawienie: Aluminiowa, zintegrowana bateria
podwozia: RockShox Judy Gold Air
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 2.999
rozmiar koła: 29 cali
ustawienie: Alu, półzintegrowane
podwozia: RockShox Judy Silver TK
Okrążenie: ShimanoXT
Cena: € 2.599
rozmiar koła: 29 cali
ustawienie: Alu, półzintegrowane
podwozia: Cewka Suntour XCM34
Okrążenie: Shimano Deore
Cena: 2.399 € (500 Wh) / 2.199 € (400 Wh)
rozmiar koła: 29 cali
ustawienie: Alu, półzintegrowane
podwozia: Cewka Suntour XCM34
Okrążenie: Shimano Deore
Cena: 2.299 € (500 Wh) / 2.099 € (400 Wh)
Cube E-MTB 2018: hit cenowy kwasowej hybrydy
Całkowicie nowym dodatkiem do portfolio Cube E-MTB 2018 jest Acid Hybrid. Cube Acid będzie prawdopodobnie znany wielu osobom - jako zwykły hardtail za rozsądną cenę. Oczywiście wersja Hybrid E udanego modelu Cube również idzie w podobnym kierunku. Cena zaczyna się od 1.799 €. W końcu jest nowy silnik Bosch Active Plus, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano i amortyzowany widelec - nawet jeśli cewka XCM ATB z pewnością nie jest przystosowana do trudnego użytku w terenie, ze 100 mm skokiem sprężyny powinna przynajmniej być odpowiednia na wyboiste ścieżki rowerowe w mieście i na wsi zapewniają komfort. Podobnie jak Reaction, Acid Hybrid jest również dostępny w wersji terenowej z błotnikami, oświetleniem i stopką boczną – za niewielką dopłatą (2.099 EUR (500 Wh) lub 1.899 EUR (400 Wh))
Stefan mówią
Mały błąd wkradł się w 120s: istnieją 3 modele karbonowe (Race/SL/SLT), a nie 2, jak wspomniano w artykule.
Michała Faissa mówią
Dzięki za wskazówkę, poprawione. Mając tak wiele do wyboru, łatwo stracić orientację 🙂